DF: Drop menneskerettighederne
Fra : Zeki

Dato : 25-10-06 22:38

Det der pjat med at man skal have lov til at dyrke sin tro er ikke noget
Dansk Fascistparti er tilhænger af. Nu skal borgere i landet tvangsfodres
mener DF's Martin Henriksen:

"Dansk Folkeparti vil have muslimske elever til at droppe ramadanen"
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/EU/2006/10/25/061652.htm

Heldigvis er lærerne imod Dansk Folkepartis indblanding i elevernes religion
og spisevaner.

Mvh
Zeki

Fra : Henri Gath

Dato : 25-10-06 22:43

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/EU/2006/10/25/061652.htm
>
> Heldigvis er lærerne imod Dansk Folkepartis indblanding i elevernes

*Z*

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-10-06 22:51

"Zeki" <Zeki@nope.dk> writes:

> Det der pjat med at man skal have lov til at dyrke sin tro er ikke noget
> Dansk Fascistparti er tilhænger af. Nu skal borgere i landet tvangsfodres
> mener DF's Martin Henriksen:

Med din overskrift prøver du på at hyppe nogle ksrtofler der ikke
eksisterer. SÃ¥ hvorfor skulle vi lytte til dig? DF strammer historien
en anelse mere end den kan bære - du gør det samme. Ergo er du medlem
af DF.

--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:

Fra : Zeki

Dato : 25-10-06 23:10

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> writes:

> Med din overskrift prøver du på at hyppe nogle ksrtofler der ikke
> eksisterer. Så hvorfor skulle vi lytte til dig?

Det skal du da så sandelig heller ikke. Jeg skriver for min egen fornøjelses
skyld og bruger udelukkende dk.politik som en form for log. Jeg vidste
faktisk ikke at der var nogle - udover de sædvanlige landsbytosser som intet
har at byde på - der læste med.

>DF strammer historien
> en anelse mere end den kan bære - du gør det samme. Ergo er du medlem
> af DF.

Hvad mener du med at DF "strammer historien"? Han - dvs Martin Henriksen -
foreslår direkte at muslimske elever tvangsfodres. Dette er i direkte strid
med de menneskerettigheder som Danmark har skrevet under på og endda taget
initiativ til at ratificere.

På hvilken måde mener du at jeg giver udtryk for at vi skal droppe den del
af menneskerettighederne der siger at folk i et land skal have lov til at
dyrke deres tro?

Mvh
Zeki

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-10-06 23:27

"Zeki" <Zeki@nope.dk> writes:

> [...]

> log. Jeg vidste faktisk ikke at der var nogle - udover de
> sædvanlige landsbytosser som intet har at byde på - der læste med.

Selv et blindt sving kan snuse sig frem til en trøffel :) Så jeg
løser skam hvad du skriver, og kommenterer når du skriver om noget der
er værd at tage op.-

> Hvad mener du med at DF "strammer historien"?

At Martin Henriksen udbreder sig om elever der er s"udmattede af
sult, at de er udenfor pådagogisk rækkevidde, og decideret
ubehagelige.

> [...]
> tvangsfodres. Dette er i direkte strid med de menneskerettigheder
> som Danmark har skrevet under på og endda taget initiativ til at

Hvor har du set det henne? Jeg har pt. kun set
<http://dr.dk/Nyheder/Politik/EU/2006/10/25/061652.htm>, hvor der
ikke står noget om tvangsfodring.

> På hvilken måde mener du at jeg giver udtryk for at vi skal droppe
> den del af menneskerettighederne der siger at folk i et land skal
> have lov til at dyrke deres tro?

Ingen steder. Men jeg mener stadig at du gør digh skyldig i at
overdrive xenofobien hos DF, og dermed er du ikke bedre selv.

Mao. du har brug for fjendebilleder i samme omfang som DF har det.

Fra : Zeki

Dato : 25-10-06 23:47

> Hvor har du set det henne? Jeg har pt. kun set
> <http://dr.dk/Nyheder/Politik/EU/2006/10/25/061652.htm>, hvor der
> ikke står noget om tvangsfodring.

"Så må vi selv gribe ind og sørge for, at de får noget mad, når de kommer
frem, siger Martin Henriksen."
Dvs de skal spise - mod deres vilje og tro. Ergo: Tvangsfodring.

> Ingen steder. Men jeg mener stadig at du gør digh skyldig i at
> overdrive xenofobien hos DF, og dermed er du ikke bedre selv.

> Mao. du har brug for fjendebilleder i samme omfang som DF har det.

Hvilke fjendebilleder skaber jeg da? Er det skræmmekampagne at jeg udstiller
DF for hvad de er og hvad de står for?

At jeg har behov for fjendebilleder er ikke sandt. Faktisk ville jeg gerne
helst være fri, da det kan dræne energi. Men mine bekymringer (over for bl.a
Bush og DF) overstiger mine behov.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 07:14

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> "Så må vi selv gribe ind og sørge for, at de får noget mad, når de kommer
> frem, siger Martin Henriksen."
> Dvs de skal spise - mod deres vilje og tro. Ergo: Tvangsfodring.

Står der det? Næh.

Det kan såmænd blot betyde, at børnene tilbydes noget mad i skolen - og
vil kun have virkning, hvis forældrene direkte nægter børnene mad i
ramadanen.

I de tilfælde hvor børnene selv 'vælger' ikke at spise er der næppe
meget at gøre. Forstiller du dig at lærerne skulle fiksere børnene, og
derefter stikke et rør ned i halsen på dem?

Som med gåsene til gåseleverpostej.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 26-10-06 07:28

> Står der det? Næh.

Formanden for Danmarks Lærerforening kalder det også "tvangsfodring" som der
jo står. Når både han og jeg tolker det på den måde, så er der sikkert også
mange andre der tolker det på samme måde, med mindre man bevidst går ind og
holder hånden over DF.

Hvis Martin Henriksen ikke mener "tvangsfordring" så er der i hvert fald
tale om meget ringe kommunikation.

Mvh
Zeki

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 08:14

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> holder hånden over DF.
>
> Hvis Martin Henriksen ikke mener "tvangsfordring" så er der i hvert fald

Sålænge det kun /fortolkes/ som tvangsfodring, så er der næppe tale om
en reel tvangsfodring, og så er der nok tale om en DF-fobi.

Anerkender du i øvrigt ikke at der er problemer med indvandrerbørn, der
ikke kan følge med i skolen, bl.a. som følge af underernæring i
ramadanen?

Men enig: det er forældrene der skal nås. Kun sjældent er det vel
forældrene der nægter deres børn mad i ramadanen {ikke et krav for
børn}, og så kan man altså nøjes med at servere noget mad for børnene i
skolen. Tal med forældrene.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 26-10-06 08:31

> Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:
> Anerkender du i øvrigt ikke at der er problemer med indvandrerbørn, der
> ikke kan følge med i skolen, bl.a. som følge af underernæring i
> ramadanen?

Jeg anerkender at der er forældrer som ikke tager det fornødne ansvar på
sig. Glemmer at klæde deres børn på til ture ud af huset, forsømmer at give
dem madpakker med i skole, glemmer at pakke tøj til idræt, osv.

Når børn ikke kan følge med/koncentrere sig skyldes det mange ting. Nu har
DF så fundet frem til endnu et punkt hvorpå de kan kritisere muslimer. Men
det er ikke skolens ansvar at sørge for at eleverne (og deres forældre)
tager ansvar for egen læring ved ikke at være skoleparat. Det er heller ikke
skolens opgave at diktere hvad og hvor meget eleverne skal spise og hvornår.

Jeg forstår i øvrigt ikke at du mener der er tale om "underernæring."
Muslimer får jo opfyldt deres daglige behov under Ramadanen - de spiser bare
på andre tidspunkter af døgnet.

mvh
Zeki

Fra : Allan Riise

Dato : 26-10-06 08:36

> [...]

> Jeg forstår i øvrigt ikke at du mener der er tale om "underernæring."
> Muslimer får jo opfyldt deres daglige behov under Ramadanen - de spiser

Det er nemlig fuldstændig korrekt, børnen kan både spise morgenmad + de kan
spise aftensmad på samme tidspunkt som vi andre, da det jo er mørkt inden de
tager afsted til skole og også mørkt mellem 18 og 19 om aftenen.

Jeg har næsten lyst til at spørge P.E.R. om det nu ikke er ham der
overfortolker for at bringe at billede frem der kan bruges i politisk
øjemed, altså overfortolker i overensste,mmelse med sin egen politiske
holdning/fordom!?

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 09:20

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> [...]

Børn får ikke opfyldt deres ernæringsbehov hvis de ikke spiser noget i
løbet af dagen.

Ja, spørgsmålet er om /voksne/ får dette behov opfyldt. I hvert kom det
frem i forbindelse med jordskælvet i Kashmir, dels at de telte de skulle
bruges i den pakistansk besatte del af Kashnir kun lavedes i Pakistan,
dels at produktiviteten var lavere grundet fysisk svækkelse hos
arbejderne som følge af ramadan-fasten - og endelig naturligvis at det
medførte at prisen på de pågældende telte steg.

> Det er nemlig fuldstændig korrekt, børnen kan både spise morgenmad + de kan
> spise aftensmad på samme tidspunkt som vi andre, da det jo er mørkt inden de
> tager afsted til skole og også mørkt mellem 18 og 19 om aftenen.

Ramadanen ligger ikke et fast tidspunkt på året, da islam som bekendt
følger en primitiv månekalender. Derudover følger man mig bekendt solens
gang i Mekka, ikke i Danmark, når solopgang og -nedgang skal fastsættes.

> [...]
> overfortolker for at bringe at billede frem der kan bruges i politisk
> øjemed, altså overfortolker i overensstemmelse med sin egen politiske

Jeg har faktisk undervist børn i folkeskolen, og jeg mener ikke at jeg
forvringer tingene.

Der er intet krav i islam om at også børn skal følge fasten, og altså
ikke spise i ramadanen mens solen er oppe {vistnok i Mekka, da de jo
ellers ville dø af sult i Tromsø}. Og langt de fleste 'muslimske' børn
spiser faktisk også frokost i ramadanen - nogle af dem i øvrigt
leverpostejs- og spegepølsemadder {altså svinekød}.

Men der er altså enkelte drenge i 10-11 års alderen der ikke /vil/
spise, og som render rundt og spiller politi over for de andre islamiske
børn der rent faktisk spiser frokost, nogle endda svinekød, i ramadanen.

Det eneste jeg taler om er at 1) tag og snak med de pågældende bøns
forældre, og, hvis det er forældrene der er noget galt med: 2) giv
børnene et måltid mad på skolen. Som naturligvis ikke skal /proppes/ i
dem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-10-06 23:03

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/EU/2006/10/25/061652.htm
>
> Heldigvis er lærerne imod Dansk Folkepartis indblanding i elevernes

Er det ikke imod menneskerettighederne at tvinge små børn til at ødelægge
deres krop med dehydrering selv om de fx skal spille fodbold og andet, - som
jeg så en muslimsk dreng fortælle om?

Selvfølgelig kan man ikke tvangsfodre folk, med hverken mad eller sund
fornuft, det ville være verdens største slag i luften, - at appellere til
fornuften.

Men det er jo helt fint, at de muslimske børn kommer endnu længere bagud, vi
ved jo allerede hvem der får skylden: "vi har svigtet" vil råbet lyde fra
velmenere.

Er der iøvrigt slet ingen grænser for, hvad man skal have lov at "dyrke",
når det kan kaldes "sin tro"? Hvad hvis man har lyst til at genitalmutilere
sine døtre, eller fx at skære ørerne af dem, så hætten kan side bedre fast,
burde det også tillades, hvis man hævder det er en del af ens tro, - som det
første jo vitterligt er for mange?

Det er slet ikke så simpelt, som du gerne vil gøre det til, - hvis
interesser skal vi varetage, børnenes, eller de gamle feudal-fyrster i
familierne?

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 23:24

> Er det ikke imod menneskerettighederne at tvinge små børn til at ødelægge
> deres krop med dehydrering selv om de fx skal spille fodbold og andet, -
> som jeg så en muslimsk dreng fortælle om?

Det er ihvertfald ikke sundt. Så man kunne spørge sig selv om der her var
tale om mishandling fra forældrenes side - dem af dem, der tvinger deres
børn til at deltage i dette middelalderlige ritual.

Jeg har engang fået forklaret af en muslimsk kollega, at det skulle være et
ritual de gennemgår for at 'mærke hvordan de fattige har det', men det er
det jo ikke? Ellers en ganske sympatisk tanke - hvis man kunne nøjes med en
uge, eller sådan noget. Men det skal jo helst være så ekstremt som muligt
*G*

> Men det er jo helt fint, at de muslimske børn kommer endnu længere bagud,
> vi ved jo allerede hvem der får skylden: "vi har svigtet" vil råbet lyde
> fra velmenere.

Nemlig...

> [...]
> side bedre fast, burde det også tillades, hvis man hævder det er en del af
> ens tro, - som det første jo vitterligt er for mange?

Ja, det er bekymrende, den udvikling der finder sted i disse år. 'Min tro
tillader mig ikke at bruge banker, fordi de opkræver renter'.... Det rene
vanvid...

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 07:14

"Hans Christian Vang" <Spam> wrote:

> 'Min tro tillader mig ikke at bruge banker, fordi de opkræver renter'....
> Det rene vanvid...

Udbetales kontanthjælpen i dag ikke gennem bankerne, til 'Nem konto'?

Så må de pågældende vel nægte at modtage deres kontanthjælp.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 26-10-06 12:54

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Udbetales kontanthjælpen i dag ikke gennem bankerne, til 'Nem konto'?

Hvis en person ikke har en konto skal kommunen udbetale akonto-beløb. Der
eksisterer faktisk folk uden en bankkonto - folk der f.eks skylder mange
penge væk, som bankerne slet ikke gider at have som kunder.

Fra : Sten Schou

Dato : 26-10-06 13:08

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis en person ikke har en konto skal kommunen udbetale akonto-beløb. Der
> eksisterer faktisk folk uden en bankkonto - folk der f.eks skylder mange
> penge væk, som bankerne slet ikke gider at have som kunder.

Det er skyldnerne der er de bedste kunder for bankerne.

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 13:31

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> [...]
> eksisterer faktisk folk uden en bankkonto - folk der f.eks skylder mange
> penge væk, som bankerne slet ikke gider at have som kunder.

Er der ikke kommuner der har 'tvunget' deres bankforbindelse til at tage
disse, så de får en slags bankbog, der ikke kan overtrækkes?

<http://danmark.dk/portal/page/pr04/DANMARK_DK/Forside/SAMFUNDSNOEGLEN_N
EM1/SOCIALE_YDELSER_NEM1678977/NemKonto>

Og og i folderen:

<http://www.nemkonto.dk/wo/images/1025607_driftfolder%20A4.pdf>

kan man endda se at alle borgere /skal/ have en bankkonto, der kan
bruges som NemKonto.

Så en bank kan åbenbart ikke sige nej til en kunde, selv ikke hvis det
er en gammel bankrøver?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 26-10-06 13:42

Der

> Er der ikke kommuner der har 'tvunget' deres bankforbindelse til at tage
> disse, så de får en slags bankbog, der ikke kan overtrækkes?

Ingen "bankbog" kan overtrækkes med mindre det er en del af "produktet".
NOGLE kommuner stiller sig op med en garanti, hvis en person ikke kan få en
konto - andre kommuner er ligeglade. Jeg kender to tilfælde : Én hvor
Hvidovre kommune som regel altid stiller garanti (til Hvidovre Bank) - et
andet hvor Albertslund som udgangspunkt aldrig gør det. Den første har vist
plattet rimelig meget gennem tiderne - den anden har kørt en
kassekredit-spiral, og skylder nu 300.000 til banken )

> kan man endda se at alle borgere /skal/ have en bankkonto, der kan
> bruges som NemKonto.

Man kan ikke have en nemkonto, uden andre former for konti. Staten kan ikke
tvinge banker til at tage kunder de ikke vil have.

> Så en bank kan åbenbart ikke sige nej til en kunde, selv ikke hvis det
> er en gammel bankrøver?

Naturligvis kan de det.

Fra : Zeki

Dato : 25-10-06 23:28

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> Er det ikke imod menneskerettighederne at tvinge små børn til at ødelægge
> deres krop med dehydrering selv om de fx skal spille fodbold og andet, -
> som jeg så en muslimsk dreng fortælle om?

Nej, det er ikke imod menneskerettighederne at tvinge dem til at dyrke sport
eller på anden måde røre sig i gymnastiktimerne, med mindre de er fysisk
forhindrede eller forældrene argumenterer imod det.

> [...]
> Det er slet ikke så simpelt, som du gerne vil gøre det til, - hvis
> interesser skal vi varetage, børnenes, eller de gamle feudal-fyrster i

Vi skal anerkende og overholde det som vi skriver under på, ellers skal vi
ikke skrive under. Det er faktisk ret enkelt. Der findes f.eks også en
børnekonvention der skal overholdes.

Men det er en interessant problemstilling du rejser.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-10-06 08:58

> [...]
> sport eller på anden måde røre sig i gymnastiktimerne, med mindre de er
> fysisk forhindrede eller forældrene argumenterer imod det.

Jeg tænker på at det kunne være imod menneskerettighederne at tvinge børn
til at ødelægge deres krop med dehydrering og med manglende blodsukker, og
allerværst når de også dyrker sport.

> [...]
> børnekonvention der skal overholdes.

> Men det er en interessant problemstilling du rejser.

Vi burde prioritere børnenes interesser højset IMO, dem der arbejder på at
skille sig så meget ud som muligt, burde komme i anden række. Og under hele
det religiøse halløj ligger jo: "jeg kommer i paradis, og du kommer i
helvede" - og folk tror gud hjælpe mig virkelig på det, også ganske
almindelige muslimer, det er rystende.

Børnene i Ramadanen taler hele tiden om det utrolig store belønning, som
venter dem i næste liv, - det er sgu nærmest en forbrydelse at bilde børn
sådan noget vrøvl ind. Enten får vi nedtonet religionen, eller også kommer
det til at gå os alle ilde i dette århundrede.

Fra : @

Dato : 26-10-06 22:40

On Thu, 26 Oct 2006 00:28:10 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Vi skal anerkende og overholde det som vi skriver under på, ellers skal vi
>ikke skrive under. Det er faktisk ret enkelt. Der findes f.eks også en
>børnekonvention der skal overholdes.

tillader den konvention at forældre sulter børn i 12 tmer i døgnet?

/Albert Camus/

Fra : Allan Riise

Dato : 27-10-06 06:26

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> tillader den konvention at forældre sulter børn i 12 tmer i døgnet?

Nej, og børn er ugså undtaget fra at faste, at der så er nogen bøårn der
ønsker at gøre det, det er jo *deres* egne valg.

Jeg mener forøvrigt at der har været en undersøgelse her inden for de sidste
par år, som viste at muslimer generelt faktisk tog mere på under
fastemåneden end ellers.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-06 07:00

Allan Riise <familien_riise@pc.dk> wrote:

> Nej, og børn er også undtaget fra at faste, at der så er nogen børn der
> ønsker at gøre det, det er jo *deres* egne valg.

Korrekt, og her bør man forsøge at få forældrene overbevist om at
børnene tager skade på længere sig af dette.

> Jeg mener forøvrigt at der har været en undersøgelse her inden for de sidste
> par år, som viste at muslimer generelt faktisk tog mere på under
> fastemåneden end ellers.

Fordi de grovæder, når det er 'nat' i Mekka.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-10-06 08:36

"Allan Riise" <familien_riise@pc.dk> wrote in message

> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> Nej, og børn er ugså undtaget fra at faste, at der så er nogen bøårn der
> ønsker at gøre det, det er jo *deres* egne valg.

Det er nemlig rigtigt, og de små piger som forlanger at gå med
hovedtørklæde, og at blive hjemme når de andre børn skal på lejrskole, de
har også helt af sig selv fundet på det.

> Jeg mener forøvrigt at der har været en undersøgelse her inden for de
> sidste par år, som viste at muslimer generelt faktisk tog mere på under
> fastemåneden end ellers.

Det er netop usundt i anden potens - først dehydrering, så man ikke kan
komme af med affaldsstofferne i kroppen, og så overædning hvor man burde
sove. Men det er symptomatisk for denne tossede religion, at den er
menneskefjendsk både psykisk og fysisk. Børnene forsøger ofte at faste pga
"den utrolig store belønning jeg senere får af Allah" - som de typisk siger.
Det er simplethen tragisk i anden potens.

Fra : @

Dato : 27-10-06 13:34

On Fri, 27 Oct 2006 07:26:29 +0200, "Allan Riise"
<familien_riise@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg mener forøvrigt at der har været en undersøgelse her inden for de sidste
>par år, som viste at muslimer generelt faktisk tog mere på under

det er sikkert rigtigt, da man efter mange timers faste propper sig
med bl.a. blød nougat og andre "rare" sager for derefter at lægge sig
til at sove

det er en sikker vej til vægtøgning

/Albert Camus/

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 07:14

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/EU/2006/10/25/061652.htm
>
> Heldigvis er lærerne imod Dansk Folkepartis indblanding i elevernes religion

Naturligvis kan lærerne ikke tvangsfodre eleverne, men forældrene kan
vel i de fleste tilfælde tales til fornuft, så børnene ikke kommer til
at faste i ramadanen.

Hvilket de i øvrigt i forvejen i islam er undtaget for. Dem der så gør
det alligevel bliver så skadet for livet, da de ikke kan følge med i
skolen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk