Indvandrere ægteskabsmønster brudt
Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-06 05:20

I dagens JP kan man på:

<http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4036986/>

se at der er sket en ændring i indvandrernes ægteskabsmønster efter at
familiesammenføringsreglerne er blevet strammet. I dag får 37,9%
familiesammenføring mod 62,7% ved regeringsskiftet, altså næsten en
halvering. Jeg citerer fra artiklen:

=
Indvandreres mønster for ægteskab er brudt
Af ANNE METTE SVANE og ORLA BORG
De stramme danske regler om familiesammenføring har brudt indvandreres
ægteskabsmønster. Færre indvandrere henter en ægtefælle i hjemlandet, og
flere bliver gift med danskere eller andre udlændinge i Danmark.

Det konkluderer integrationsminister Rikke Hvilshøj (V) på baggrund af
tal i en ny befolkningsstatistik om udlændinge, der offentliggøres
tirsdag.

Den viser et markant fald i antallet fra 62,7 pct. i 2001 til 37,9 pct.
i 2005 af indvandrere og efterkommere, der bliver gift med personer
bosat i udlandet. I samme periode er antallet af indvandrere, der bliver
gift med danskere og herboende udlændinge, steget markant.

»Udlændingepolitikken virker præcis efter hensigten. Vi har fået styr på
indvandringen og fået brudt det mønster, hvor man i generationer primært
hentede sin ægtefælle i hjemlandet. Vi hører ikke længere kommuner, der
råber op om, at de ikke kan håndtere antallet, der kommer,« siger Rikke
Hvilshøj.

Hun mener, at tallene endvidere afspejler, at færre unge presses til
arrangerede ægteskaber eller tvangsægteskaber på grund af 24-års-reglen.
Reglen siger, at begge ægtefæller skal være minimum 24 år for at opnå
familiesammenføring:
=

Man må formode at der, når der er tale om islamiske indvandrere, især er
tale om at de gifter sig med muslimer der allerede bor i landet - men
disse behandles jo i statistikken også som 'danskere', når blot de har
fået dansk statsborgerskab.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-10-06 06:03

Per Rønne skrev:
> [...]
> tale om at de gifter sig med muslimer der allerede bor i landet - men
> disse behandles jo i statistikken også som 'danskere', når blot de har

Arj mæn åha dåw!

Dæt ær jå både ÅÅÅÅNDT og ÅRETFERDIGD-ÅMÆNSKLIJT-DÆ
-SKRÆ-MO-NO-SA-SIS-SA-(HIS-A-HU-SA-HEJ-SA-SA-Å-CHA-CHA-CHA)-SJON DÆR,
sårn lige at fårhændre di dær rare å hælt sækert tåtal-ælskelij'
måhamædanistist-kulturfrwæmød' i mas'impårt af dær' familj! Dæt synes æ'
wradikal fårkvænd wist ow sæl?

(Pseudoartikuleret i al modbydelig mentalsammenbrændt frustatration over
Folketingets nuværende og engang sikkert ellers så respektable formand,
som åbenbart er begyndt at få "fine fornemmelser" over den bydende
nødvendige fremmedpolitik, der netop her viser faktisk at lønne sig i en
på enhver ellers positiv måde, når de ellers kulturfremmede kvinder ikke
længere nødvendigvis skal finde sig i livslang tvangsbedækkelse udført
af deres mentalretarderede fætre fra forældrenes fortids-fjerne
landsbyfællesskab med udtalt indavl heroppe til følge...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 24-10-06 10:03

> Indvandreres mønster for ægteskab er brudt

Det var da positivt ...

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : @

Dato : 24-10-06 15:09

On Tue, 24 Oct 2006 11:03:06 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

>Det var da positivt ...

nå det tror du,

der er næsten ingen muhamedanske indvandrere som konverterer og gifter
sig med kristne

og sikkert endnu færre muhamedanske indvandrere som afsværger religion
og gifter sig med ikke-religiøse

/Albert Camus/

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-06 16:12

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
> sig med kristne
>
> og sikkert endnu færre muhamedanske indvandrere som afsværger religion

Men i stedet for at gifte sig med en muslim fra hjemlandet, som
familiesammenføres her til landet, og som de får fire børn med, gifter
de sig med en muslim der allerede bor her i landet, og de får kun tre
børn.

For nu at forenkle det lidt .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 24-10-06 17:23

> [...]
> familiesammenføres her til landet, og som de får fire børn med, gifter
> de sig med en muslim der allerede bor her i landet, og de får kun tre

Og hvis ikke markedet for de fremmedes ægtefæller er stort nok risikerer vil
måske på længere sigt et problem med indavl -oven i alle de andre. Hele
miseren bunder i den infame udlændingelov fra 1983, der lod alt for mange
fremmede vælte ind ind over vores grænser og den konfliktskyhed, der indtil
2001 prægede de (U)ansvarlige politikere. Alt lige siden har kun været
nødvendige lappeløsninger.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-06 17:35

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> Og hvis ikke markedet for de fremmedes ægtefæller er stort nok risikerer vil
> måske på længere sigt et problem med indavl -oven i alle de andre.

Det drejer sig om en kvart million mennesker, alene dem der bor her i
landet. Ingen problemer med indavl med sådan en befolkning.

Eller har de problemer med indavl på Island?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 24-10-06 18:11

> Det drejer sig om en kvart million mennesker, alene dem der bor her i
> landet. Ingen problemer med indavl med sådan en befolkning.
>
> Eller har de problemer med indavl på Island?

Jeg er ikke helt sikker på, at du kan sammenligne islændingenes
familiemønster med det herskende blandt de fremmede her i landet.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-06 18:28

> [...]

> Jeg er ikke helt sikker på, at du kan sammenligne islændingenes
> familiemønster med det herskende blandt de fremmede her i landet.

Vi snakkede om giftemønster i en forholdsvis lille befolkning - en kvart
million mennesker.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 24-10-06 18:33

> Vi snakkede om giftemønster i en forholdsvis lille befolkning - en kvart
> million mennesker.

En forholdsvis stor del af den pågældende befolkning består allerede af
familier med forholdsvis mange børn og som i forvejen traditionelt består af
forholdsvis mange fætter/kusineægteskaber.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-06 18:48

> [...]

> familier med forholdsvis mange børn og som i forvejen traditionelt består af
> forholdsvis mange fætter/kusineægteskaber.

Og den islandske befolkning har været indgiftet i hinanden i de sidste
tusind år. Lang tid før den voksede til en kvart million.

Når de islamiske indvandrere nu begynder at gifte sig indbyrdes, uden
for familie, klan og oprindelsesland, så mindskes indgiftheden i øvrigt.

Og så synes jeg ikke at der er nogen grund til at fortsætte med denne
deltråd.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 24-10-06 19:00

> Og den islandske befolkning har været indgiftet i hinanden i de sidste
> tusind år. Lang tid før den voksede til en kvart million.

Så er det måske derfor at de sankker så underligt

> [...]
> for familie, klan og oprindelsesland, så mindskes indgiftheden i øvrigt.
>
> Og så synes jeg ikke at der er nogen grund til at fortsætte med denne

OK -og jeg medgiver dig, at det trods alt er en forbedring.

Malene P

Fra : @

Dato : 24-10-06 21:54

On Tue, 24 Oct 2006 19:27:43 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Vi snakkede om giftemønster i en forholdsvis lille befolkning - en kvart
>million mennesker.

nej vi gør ikke

vi snakker om alle muhamedanske forbrydere i EU,
og der er betydeligt flere end en kvart million

PS. AFAIK er der noget mere end 250.000 muhamedanske verdensforbrydere
i Danmark

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 24-10-06 21:32

On Tue, 24 Oct 2006 17:11:45 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>familiesammenføres her til landet, og som de får fire børn med, gifter
>de sig med en muslim der allerede bor her i landet, og de får kun tre

kun!!!!!!

det er muhamedanere du snakker om

og tre af dem er tre for mange

muhamedanere burde aflives, bare for verdensfredens skyld

/Albert Camus/

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-10-06 10:00

> [...]
> arrangerede ægteskaber eller tvangsægteskaber på grund af 24-års-reglen.
> Reglen siger, at begge ægtefæller skal være minimum 24 år for at opnå

Der er også et andet aspekt:

"Religion er blevet vigtigere end etnicitet

Flere organisationer afviser, at 24-års reglen er årsag til, at mønstret har
ændret sig.

Talsmand for Muslimer i Dialog, Zubair Butt Hussain, siger, at der blandt
yngre grupper af indvandrere og efterkommere er kommet en helt anden tendens
end tidligere til at spejde efter en kommende partner her i landet eller i
Europa.

»Mange lægger større vægt på den religiøse identitet og gifter sig med
muslimer, men det kan godt være på tværs af etniske baggrunde. Den ændring
kan jeg mærke i min omgangskreds«, siger han.

ritzau

Fra : Per Rønne

Dato : 24-10-06 11:56

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> muslimer, men det kan godt være på tværs af etniske baggrunde. Den ændring
> kan jeg mærke i min omgangskreds«, siger han.

Ja, men den tendens fremmes af at de unge må vente længere med at blive
gift. Samtidig med at arrangerede ægteskaber modvirkes.

Og selv om det ikke ad generationer leder til assimilation, er det i det
mindste på den rigtige vej. Samtidig kommer der herved ikke en ekstra
indvandring - og for hver generation i Europa tilnærmer fertiliteten til
den europæiske ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 24-10-06 11:23

> [...]
> familiesammenføringsreglerne er blevet strammet. I dag får 37,9%
> familiesammenføring mod 62,7% ved regeringsskiftet, altså næsten en

Det har måske også lidt at gøre med, at der er kommet så mange strømmende
hertil, at markedet for ægtefæller er ved at være stort nok.

Malene P

Fra : Konrad

Dato : 25-10-06 17:54

> I dagens JP kan man på:

Noget pudsigt falder mig ind. 24-årsreglen skulle angiveligt hindre
tvangsægteskaber - men det er altså ifølge artiklen og Hvilshøj *alle*
indvandrere, åbenbart - samt nogle danskere, ved vi - den har virket
opdragende på. Det er jo slet ikke underligt, at den har forandret adfærd
for alle befolkningsgrupper. Men har loven mon forhindret tvangsægteskaber?

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-10-06 19:15

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
> opdragende på. Det er jo slet ikke underligt, at den har forandret adfærd
> for alle befolkningsgrupper. Men har loven mon forhindret

Den har nok forhindret nogle, fætteren i Pakistan kan ikke gå ugift rundt
indtil han er over 24, og pigen i DK bliver mere moden og får mere power til
at modsige faderen i familien. Nogle er jo så nok blevet sendt ud af landet
for at blive gift, men det hjælper jo ikke hvis formålet er at få en
ægtefælle til DK.

I UK stiger sammenføringsægteskaberne, og man har ikke forbudt
tvangsægteskaber, fordi det ville give et dårligt signal til muslimerne,
siger man. Tonen - du ved, er jo mere væsentlig end folks velfærd, især når
"folk" bare er piger.

Loven i DK var jo iøvrigt også en måde at få pigerne gennem en uddannelse
før de sad i saksen med mand og børn, om de så får lov at bruge den er en
anden sag. Men der er åbenbart lidt skred i sagerne trods alt, de unge har
fået mere gennemslagskraft over for de hjemstavnsbundne fædre og onkler. Lad
os håbe det går endnu mere i den retning. Det var forresten interessant at
høre Rashid ?? om sit forhold til Pakistan og til et par giftemål, på
Lykkegårds for et par dage siden.
Bl.a. interessant at hun opdagede at den vidunderlige familie i Pakistan
ikke var helt så vidunderlig, da hun ikke mere var en gæst på et besøg på
kun en månedstid. Den vidunderlige *varme" fordampede i dagligdagens klare
lys. Mange nydanskere må jo have det som hende, og ser familien i hjemlandet
som helt vidunderlige og gæstfrie, og ser aldrig den grå hverdag og
undertrykkelsen, - den er så kun "danskernes skyld", når de kommer tilbage,
kunne man tænke sig.

Også lidt sjovt, at hun ikke kunne går for at være pakistansk kvinde, selv
om hun havde 100% samme tøj på som dem, man så straks på den måde hun
bevægede sig, at hun var fremmed.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 05:44

> [...]

> for alle befolkningsgrupper. Men har loven mon forhindret tvangsægteskaber?

Det aner jeg ikke, men den har i hvert fald stoppet den horrible
sititation hvor indvandrere generation efter generation har hentet
ægtefællen fra hjemlandet, og dermed nulstillet integrationen for hver
ny generation, samtidig med at gruppen af 'unintegrerbare islamiske
indvandrere med efterkommere' er kommet til at udgøre en stadig stigende
andel af befolkningen.

Men bl.a. denne regel får vi forhåbentlig begrænset andelen af muslimer
i samfundet til 10%, idet det stadig vil tage nogen tid inden
fertiliteten udjævnes. 10% er i øvrigt den andel af befolkningen med
anden religion, sprog og klædedragt, hvor vi kan se at en 'modvilje' i
den oprindelige befolkning kan holde sig i mindst 1000 år - se blot på
Polen. Så en ulykkelig situation er det, men det går dog trods ikke så
vidt at det er /os/ der kommer til at udgøre et mindretal i eget land.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-10-06 10:19

> [...]

..

> [...]
> Polen. Så en ulykkelig situation er det, men det går dog trods ikke så
> vidt at det er /os/ der kommer til at udgøre et mindretal i eget land.

Selvfølgelig bliver vi mindretal før århundredet slutter. Mellemøsten og
Afrika nord bryder sammen under befolkningseksplosionen og vi kan ikke -
uden at bombe folk - holde masserne fra at strømme ind over Europa. Allerede
nu kommer der millioner hvert år, foreløbig bliver de absorberet i Spanien,
Italien og Frankrig, men disse lande er jo ved at have fået nok, og så vil
man sikkert søge længere nordpå.

Selv en hentningsprocent på 40 er jo også noget der batter, og da det er
selvforstærkende og eksponentielt, så bliver det også til mange.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 11:39

> [...]

> Selv en hentningsprocent på 40 er jo også noget der batter, og da det er
> selvforstærkende og eksponentielt, så bliver det også til mange.

Ja, du er jo grundlæggende en pessimist. Og mener at den europæiske
civilisation i Europa er dødsdømt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-10-06 11:54

> Ja, du er jo grundlæggende en pessimist. Og mener at den europæiske
> civilisation i Europa er dødsdømt.

Helt sikkert. Prøv at tage en globus og tag et lille kig, hele Europa kan
ligge på den arabiske halvø. Hvis du så tilføjer hele den nordlige del af
Afrika, og Iran, Irak, Afgahnistan, Turkmenistan og de andre stan'er, plus
Pakistan og Bangladesh, så kan du se, at vi er en flueklat i sammenligning
med de muslimske områder.

DE bliver dobbelt så mange som nu, om 30 år, og VI bliver 10 pct færre, det
kan jo ikke andet end gå galt. Derudover har vi jo ikke viljen til at
forsvare egne værdier, vores "taktik" er at vige og vige, og det vil bliver
mere og mere tydeligt, som årene går og muslimerne i Europa går fra at være
de nuværende 20 millioner til at være fx 50 millioner. Jeg KAN ikke se det
kan gå på anden måde, - ærgerligt for vores efterkommere.´

Men som ham, der røg ud fra syvogtyvende etage sagde, da han passerede
tredje sal: "Foreløbig går det jo fint"

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-10-06 13:39

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> [...]

> at være de nuværende 20 millioner til at være fx 50 millioner. Jeg KAN
> ikke se det kan gå på anden måde, - ærgerligt for vores efterkommere.´

Og der var lige en udsendelse på P1, om bl.a "Skyldfølelsens tyranni", og
om hvordan vi europæere er ude af stand til at forsvare egne værdier mod de
radikale muslimske mørkemænd.
En filosof mente, at vi skal holde op med at gøre os til grin, over for dem
der bekæmper os.

Som bekendt måtte en fransk filosof og skolelærer gå under jorden med hele
sin familie, fordi han skrev nogle få ord om forskellen på Muhammed og Jesus
i Le Figaro, - han er nu dødsdømt og må flytte flere gange om ugen.

Han har fået meget lidt opbakning, og Le Figaro har været på al Jazeera og
har undskyldt at de bragte indlægget i avisen.
Vi HAR jo opgivet at forsvare vores idealer mod islamisterne, - som også
SF-kvinden fra Hvidovre bemærker - islamisterne er meget tæt på at have
vundet kulturkampen allerede. Og medmindre der sker en pludselig vending så
er vejen frem jo allerede til at se for sig. Fjorten filosoffer i Frankrig
har forlangt at Rudeker? får en ubetinget opbakning officielt, men lad os
se, om ikke lunken-pisseriet fortsætter fra officielt hold, noget med
"tonen" osv osv. Det er ualmindelig dårlig "tone" at nævne noget som helst
fra profetens biografi. Det blev iøvrigt nævnt at der er 20% islamister i
Frankrig, folk som støtter den fuldstændig bogstavtro tolkning af Koranen.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-06 14:55

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Det er ualmindelig dårlig "tone" at nævne noget som helst
> fra profetens biografi.

Det ejendommelige er jo at det ikke er muslimerne der har noget imod det
- de kender i forvejen alt til hvad han har bedrevet, er vel nærmest
'stolte' af hans 'bedrifter'.

Nogenlunde som vi ser på Svend Poulsen fra Gønge Herred i Skåne, og
Tordenskjold.

Og når kulturkriste multikulturalister har så meget imod det skyldes det
naturligvis, at store dele af deres kulturelle ballast netop er -
kristendommen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-10-06 17:25

,

> Det ejendommelige er jo at det ikke er muslimerne der har noget imod det
> - de kender i forvejen alt til hvad han har bedrevet, er vel nærmest
> 'stolte' af hans 'bedrifter'.

Nej, det tror jeg ikke på. Ulamaer MÅ jo have læst hans biografier, men man
fortæller aldrig om disse ting i moskeen eller i Koranskoler, så vidt jeg da
har kunnet finde frem til. Hvis det IKKE var sådan at jihadier over hele
verden læser det hele og ser det som noget anbefalelsesværdigt at følge, så
kunne vi jo også være ligeglade. Muhammed er iøvrigt også blevet lobhudlet
af mange vestlige forfattere og kommentatorer, mærkeligt nok.

Jeg har en bog, som jeg fik af en muslimsk forælder, som hedder "Mohammed
(Peace be upon him) In Prophecy & in Fact, og den er meget typisk for hvad
man fortæller om hans liv, fx står der:

"Efter han havde være 12 måneder i Medina, sendte man flere små
ekspeditioner ud, ledet af enten profeten selv eller nogle af flygtningene
fra Mekka, for at spejde og for at få andre stammer til at gå sammen med
Qureish. Disse ekspeditioner er ofte fremstillet som krigslignende, men det
kan de ikke have været, når vi tænker på, at de ikke resulterede i kamp. Men
det er dog helt sikkert, at de tog ud og var fuldt forberedte til at modstå
angreb. Det er bemærkelsesværdigt, at der på disse ekspedition kun deltog
folk, som var flygtet fra Mekka, aldrig indfødte fra Medina. Grunden er -
hvis vi skal acceptere Ibn Khalduns teori, og der er ingen anden forklaring,
at ordren om at gå i krig var kommet ned til profeten i Mekka efter at
Medina-mændene havde svoret deres ed i Al-aqabah, og i deres fravær. Deres
ed forudså KUN kamp i selvforsvar, ikke kamp på krigsskuepladsen. Der blev
kun udgydt blod og taget krigsbytte i en af disse tidlige ekspeditioner, og
da var det imod profetens ordre.

Ét formål med disse ekspeditioner kan have været at gøre Mekka-muslimerne
vant til at gå i krig, at sætte dem i "trim". I 13 år havde de været strengt
pac ifistiske, og det er klart, fra adskillige passager fra Koranen at mange
af dem, og måske inkluderende profeten, hadede ideen om kamp selv i
selvforsvar og var nødt til at blive tilvænnet til det."

Det er en meget typisk passage, selv om vi i "andet år" kommer til at
profeten havde bestemt sig til at overfalde en karavane som kom fra Syrien.
Men det bliver så til kampen i "Badr" hvor profetens hær slog de tre gange
så mange Qureishy fra Mekka, og den gav ham den prestige som vi lider under
den dag i dag

Et andet typeafsnit lyder: " Tidligt i det sjette år efter flugten fra
Mekka, ledte profeten en kampagne mod stammen Bani-Mustaiq, en stamme som
forberedte at angribe muslimerne".

Alt fremstilles som selvforsvar, og som bekendt forsvarede muslimerne sig
næsten helt til Paris, - og det tror velmenere faktisk på, eller lader som
om de tror på.

I samme bog er der citater fra vestlige forfattere, som åbenbart har været
lige som fascinerede af profeten som de er i dag

John Davenport: "An apology for Mohammad and the Koran" London 1869.

"At the time of Mohammad's advent alle had abandoned the principles of their
religion to indulge in never-ending wranglings upon dogmas of a secondary
importance . . . og så noget med at araberne havde mistet "the pure and true
worship of God" osv osv

Sir William Muir: Life of Mohammad, London 1903 - en helt utrolig lobhudling
af manden.

James A Michener: Islam: The Misunderstood Religion, 1955

"By forty this man of the desert had secured for himselfa most satisfying
life: a loving wife, fine children and wealth. Then in a series of dramatic
and terrifying events, he began to receive througt the Archangel Gabriel a
revelation of God's word."

John Austin: Muhammed the Prophet of Allah" 1927

". . . he became head of the state and the testimony even of his enemies is
that he administered wisely. The wisdom he displayed in judging intricate
cases became the basis for the religious laws that governs Islam today"

og der er mange flere, også med sammenligninger med de vidunderlige Muhammed
og de forfærdelige kristne under korstogene. "da lederne af Qureish stammen
fik foretræde for ham spurgte han: "Hvad forventer I fra min hånd? "Nåde, oh
generøse broder !"

"Be it so; you are free ! he exclaimed. "

Også en som H.G Wells er med i koret af lobhudlere, lige som historikeren
Edward Gibbon også var.

Annie Besant: "The life and Teachings of Muhammad"
"I often think taht woman is more free in Islam than in Christianity. Woman
is more protected by Islam than by the faith which preaches monogamy.

osv osv - fuldstændig som vi hører det fra muslimske kvinder og fra
konvertitter i dag.

> Nogenlunde som vi ser på Svend Poulsen fra Gønge Herred i Skåne, og
> Tordenskjold.

Muslimer har selvfølgelig intet imod at han var en succesfuld feltherre, det
er rigtig nok.

> Og når kulturkriste multikulturalister har så meget imod det skyldes det
> naturligvis, at store dele af deres kulturelle ballast netop er -
> kristendommen.

Hvad har de imod ?

Fra : gb

Dato : 26-10-06 21:46

> Nej, det tror jeg ikke på. Ulamaer MÅ jo have læst hans biografier,

Ulema, ikke "ulamaer", selv om jeg vil medgive, at islamere er
buddhisternes diametrale modsætning.

--
GB

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-10-06 23:56

"gb" <nospam@no.invalid> wrote in message
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in

> Ulema, ikke "ulamaer", selv om jeg vil medgive, at islamere er
> buddhisternes diametrale modsætning.

Ulama er langt oftere brugt, og det har jeg bestemt mig til også at bruge, -
og som bekendt flyder det, hvordan man transskriberer arabisk til vores
alfabet.

Fra : gb

Dato : 27-10-06 00:39

> Ulama er langt oftere brugt, og det har jeg bestemt mig til også at
> bruge, - og som bekendt flyder det, hvordan man transskriberer arabisk
> til vores alfabet.

En u-lama kan sagtens være muhamedaner.

Men nu HEDDER det altså ulema i pluralis.

--
GB

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-10-06 08:50

> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in

> En u-lama kan sagtens være muhamedaner.
>
> Men nu HEDDER det altså ulema i pluralis.

Nej, - ulema eller ulama ER begge pluralis af ordet "alim", og ulama er
tættere på den arabiske udtale.

Fra : gb

Dato : 26-10-06 21:45

> Selvfølgelig bliver vi mindretal før århundredet slutter. Mellemøsten

Det er svært at spå, især om fremtiden, som Storm P. sagde.

Det kunne jo også være, at folk får nok, og der udryder en borgerkrig, hvor
muhamedanerne fordrives eller myrdes, hvis de ikke dropper deres overtro.

--
GB