BZ: "Vi er de kærlige"
Fra : Bo Warming

Dato : 23-10-06 15:26

BZ: "Vi er de kærlige"

Mit kvarter er plastret til med opslag om at folk har fundet en ny
familie af følsomme venner i Jagtvej 69.

Er det kærlighed der fik svenskerdamen til at dø og blive sparket ned
under sengen, så kortsynet barnlig behovstilfredsstille ku fortsætte?

Glistrup har aldrig lovet troskab og kærlighed til Lene, så deres
venskab er super.

Det er let at være kynisk som nedenstående aforismemagere vedr
kærlighed. Og paranoid.

Måske få af os er kyniske og paranoide NOK.

Japanere lader kærlighed opstå gradvis i et parforhold og tror ikke
meget på forelskelse, så de har ultralav skilsmisse-%

Man kan træffe kvinder , som aldrig har haft et
kærlighedseventyr, Men den ægte kærlighed er så inderlig en oplevelse
at kvinder der een gang har haft denne følelse, ikke har megen plads
tilovers til venskab, dersammenlignet med kærligheden forekommer dem
både kold og mat Heraf kommer det, at kvinder kun lever, når de lever
i kærlighed.La Rochefoucauld

All our poeticizing and thinking from the highest
to the lowest is marked by the exaggerated importance placed on the
love story as the principal item of our lives. Nietzsche

Det er svært at holde så meget af et menneske, som
det gerne vil holdes af Clapiers de Vauvenargues

At elske og samtidig være klog er knap muligt for en gud.
Publilius Syrus

Kærlighed og ærlighed tilintetgør hinanden gensidigt. Pascal

Kærligheden er sin egen plageånd. Frank Harris

Kærlighedens godtroenhed er den mest grundlæggende
autoritets-kilde. Sigmund Freud.

Vi bedrager altid os selv to gange over for de mennesker, vi
elsker - først til deres fordel, siden til deres bagdel. Albert Camus

We are effectively destroying ourselves by violence
masquerading as love. R.D. Laing

De unges kjerlighed er som spåne-ild, snarere slukt end
tændt Danske Ordsprog

Mennesket er et kulturtynget dyr, der hellere voldtager end
elsker livet.Nietzsche

Hvis man skal bedømme Kærligheden efter de fleste af dens
Virkninger ligner den mere Had end Venskab, .La
Rochefoucauld

""Kærligheden skjuler en mangfoldighed af synder..." Det
findes såvel i12 1Kor13.5 /1.Petersbrev 4,8 som i Ordsprogene 10, og
Jak5.20

Da man aldrig er så lidt afhængig af sig selv, at man kan
elske eller ophøre med at elske, når man vil, så kan elskeren aldrig
med nogen retfærdighed beklage sig over sin elskedes ubestandighed,
eller hun over sin elskers letsindighed. La Rochefoucauld

Den første lykke for to elskende er at holde lige meget af
hinanden; den ande n at holde op med at elske hinanden samtidig.
Paul Bourget

Kærlighed er en sygdom. Shakespeare

He who suffers for love does not suffer, for all suffering
is forgotten. Eckhart (1260-1327)German Mystic

Ingen kender sin evne til at være ond førend i kærligheden.
Knud Hjortø

Kærligheden begynder med en omringelsesmanøvre og ender som
en stillingskrig. Marcel Achard

Hvis man skal bedømme Kærligheden efter de fleste af dens
Virkninger, mligner den mere Had end Venskab. La
Rochefoucauld

Kvinder tvinger ofte deres elskere til at sige dem noget
uforglemmeligt. De burde huske, hvilken forbrydelse hvert ord, to
mennesker siger til hinanden, mens de elsker, er mod den, der elsker
længst. Jens Gielstrup

Løgnen dræber kærligheden. Men rigtig dræbt bliver den først
af oprigtigheden. Ernest Hemingway

Kærlighed eksisterer ganske rigtigt, og du vil finde den en
dag, men den har een ærkefjende - og det er livet. Jean Anouilh

Kærligheden er sådan indrettet, at den ikke kan stå stille -
den må vokse for ikke at blive mindre. André Gidé

Uvished nærer kærligheden. Romain Rolland

I kærlighed som i politik vinder den, der forstår at kede
sig med en mine, der udtrykker den største henrykkelse. André Maurois

Næstekærlighed er trang efter ny ejendom.Nietzsche

Når vi ønsker at læse om handlinger, som har deres udspring
i kærlighed, hvor hen skal vi da vende os? Til avisens spalte om mord.
Bernard Shaw

"Ja, jeg har dræbt hende, jeg dræbte min tilbedte Carmen!"Bizet/Prosper
opera

Kærlighed er det, som får verden til at dreje runde - det og
klicheer. Michael Symmons.

"Min kærlighed er Evig" råbte Clara, i det hun vandede
Urtepotten - Vandkanden hviskede: "Jeg er Niagara". Emil
Aarestrup

I holder ikke jer selv ud og holder ikke nok af jer selv. Nu
vil I indføre jeres næste til kærlighed og forbytte jer selv med hans
vildfarelse. . Nietzsche

"Through love, Women actually become what they appear to be
in the imagination of their lovers. Nietzsche

Det som bliver gjort av kjærlighet, skjer alltid hinsides
godt og ondt. Nietzsche

Dem, som vi kan elske, kan vi hade, over for andre er vi
intolerante. Thoreau

Kærlighed er kun en lunken mælkepuns, hvis den kun består i
at besidde, vinde og elske VilhelmGrønbeck

Al stor kærlighed vil ikke sandhed, den vil mere. Nietzsche

Den, som tror på menneskets frie vilje, har aldrig elsket og
aldrig hadet. Marie von Ebner-Schenbach

Der eksisterer ingen kærlighed uden nogen overtro. Anatole
France

Der er aldrig noget ondt i kærligheden. André Gide

Der findes ingen kærlighed så lykkelig, at man ikke
indimellem hører den usynlige kæde rasle. Povl-Jean Toulet

Det er bedre at have elsket og tabt, end aldrig at have
elsket. Britisk ordsprog

Det er i kærlighedens lotteri som i ethvert andet, at man
ikke kan spille på ottendedele og samtidig forlange fuld gevinst. Nis
Petersen

En ny kærlighed afløser den gamle lige så selvfølgeligt, som
man slår et søm i væggen istedet for et andet. Marcus
Tulluis Cicero

Frivillig afhængighed er den dejligste tilstand, og hvordan
skulle den være mulig uden kærlighed.

Glem aldrig at kærlighed er den stærkeste magt i verden.
Nelson Rockefeller (1908-1979) til Henry Kissinger

Glem aldrig at kærlighed er den stærkeste magt i verden.
Nelson Rockefeller

kæz Hvis kærligheden er en illusion, så til helvede med
virkeligheden Elsa Gress

I kærlighed er det lettere at give afkald på en følelse end
på en vane. Marcel Proust

Kristen Bjørnkjær: "Kærlighed er en hård branche/hold dig
væk/eller tag hvad der kommer"

Kærlighed og had er ikke blindende men blændede af den ild,
de selv bærer med sig. Friedrich Nietzsche

Kærligheden bliver berøvet sin største charme, når
retskaffenheden forlader den. Rousseau

Love desires, fear avoids. Nietzsche

Mod en andens store fortrin findes der intet andet
redningsmiddel end kærligheden. Goethe

Tag kærligheden ud af livet, og du tager fornøjelser bort.
J-P Moliere

Det er bedre at have elsket og tabt, end aldrig at have tabt.
Samuel Butler (1835-1902)

At forelske sig er begyndelsen af al visdom, al sympati, al
medfølelse, al kunst, al religion, og stort set er det det eneste her
i livet, der værd at gøre. Elbert Hubbard 1859-1915

I forretninger som i kærlighed findes der altid et øjeblik,
som bør udnyttes. Gustav III

Hvo der kives med sin Elskede skal føres til Helvedes Porte.
Sophus Claussen

"Kærlighed begærer, frygt undgår Nietzsche

"Kærlighed er af alle følelser den mest egoistiske, og
følgelig, når den bliver såret, den mindst ædelmodige. Benjamin
Constant

"Man lærer at foragte og afsky, når man elsker, og netop når
man elsker bedst. Nietzsche

Der findes kun en slags kærlighed, men der gives et utal af
forskellige efterligningerLa Rochefoucauld

Det forholder sig med den sande kærlighed ligesom med
spøgelser: De om tales men er aldrig set

En sådan omkringstrejfen døber sig selv "næstekærlighed":
med dette ord er der hidtil blevet løjet og hyklet bedst, og især af
dem, der er faldet alverden til byrde.-Nietzsche

Try to reason about love, and you will loose your reason.
French proverb

Kærligheden kan besejre døden. Lord CC Byron

Love that is not madness is not love Pedro
Calderon (1600-1681)Spanish Dramatist

Når kærlighed ikke er galskab, er det ikke kærlighed.
Pedro Calderón

For you to ask advice on the. rules of love is no better
than to ask advice on the rules of madness. Terence

Jeg synes den allerstørste lykke er, at mødes og forenes med
et andet menneske i kærligheden til et ideal eller til idealer. Karen
Blixen

Det er forkert at kærligheden skulle være noget uegoistisk -
som Nietzsche hævder, så "Man må sidde trygt på SIG SELV, man må stå
tappert på sine to ben, ellers KAN man slet ikke elske"

Kærligheden er soyasovsen på livets Chop Suey. Kinesisk
ordsprog

Fra : Patruljen

Dato : 23-10-06 15:46

Bo Warming wrote:
> [...]
> tappert på sine to ben, ellers KAN man slet ikke elske"
>
> Kærligheden er soyasovsen på livets Chop Suey. Kinesisk

Gad vide om man også messer budskabet, mens man kaster brostenene

Terapi. Warming. Hele koret burde tilbydes gratis terapi.

Regards Bruun

Fra : Bo Warming

Dato : 23-10-06 16:32

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

Bo Warming wrote:
> [...]

Gad vide om man også messer budskabet, mens man kaster brostenene

Terapi. Warming. Hele koret burde tilbydes gratis terapi.

BW: Du kan trække en hest til terapi-truget, men du kan ikke få den
til at suge til sig

BZ-opslag idag er frelste og vamle og omvender kun meget ensomme
rodløse unge - som nok hellere skulle synge med Moses og Ruth HVIS DE
UDEN STATSSTØTTE KAN MOTIVERES
Men Weidekamp og Kramer dømte ungdom til narkomani og druk og
socialist-oprør og stupid vold

BZ er nasserøve der har levet højt på skatteyderne alt for længe -
ligesom Christiania skulle huset for årtier have væet solgt til
højstbydende og der havde været 20 lykkeskabende ejerlejligheder og
syge og gamle kunne være hjulpet for million-indtægterne derved