Guide til CPU montering
Fra : Pussyman

Dato : 25-06-01 16:48

Er der nogle der kender en god guide til hvordan man montere en AMD Athlon
Thunderbird på en bundkort og og en hvordan man montere køleren på samme
CPU?

Skal bare lige være sikker, jeg har nemlig hørt at det godt kan være
ricikabelt at gøre det for man kan komme til at ødelægge CPU'en.

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 25-06-01 17:08

Der findes en *.pdf på www.amd.com jeg kan ikke huske den eksakte sti, men
mon ikke du kan finde den.

Fra : Casper Bang

Dato : 25-06-01 17:22

eg har gjort det for ikke så længe siden... det er ret nemt...

Den kan kun vende en vej; kig på benene og hullerne i slottet til cpu'en.
Slå den lille plastikarm tilbage, klik CPU'en i (brug IKKE vold; CPU'en
falder i uden vrøvl hvis du gør det rigtigt). slå armen tilbage or CPU'en
sidder der.
Sær køleren oven på CPU'en, og vip de to arme (af stål) ned over
plastik-dimserne nær CPU'en, og vupti du er klar.

Lyder nemt, men at sætte køleren på kan tage timevis... den arm der holder
den på plads er så skide stærk at det er næsten umuligt at presse den på..
det lykkedes for mig ved at proppe en skruetrækker igennem køleren, og med
den presse armen ned... base pas på ikke at ridse MBet.

Husk at give køleren strøm :)

sig til hvis dette hjalp.

~Casper Bang

Fra : Remmen

Dato : 25-06-01 20:08

"Casper Bang" <cascri@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sær køleren oven på CPU'en, og vip de to arme (af stål) ned over
> plastik-dimserne nær CPU'en, og vupti du er klar.

En god idé er at huske lidt kølepasta hvis ikke der er sat noget termisk
tape på køleren fra fabrikantens side.

> [...]
> det lykkedes for mig ved at proppe en skruetrækker igennem køleren, og med
> den presse armen ned... base pas på ikke at ridse MBet.

På nogle kølere er der faktisk et lille hak som er beregnet på en
skruetrækker med fladt hovede. Det vigtigste er at holde køleren plant på
processoren. Så er risikoen for at knække lidt af processorkernen vist ikke
så stor. Det lykkedes for mig uden problemer første gang jeg prøvede.

> Husk at give køleren strøm :)
>

> sig til hvis dette hjalp.
>
> ~Casper Bang

Lars

Fra : Kim L.T.

Dato : 25-06-01 20:08

> [...]
>
>Skal bare lige være sikker, jeg har nemlig hørt at det godt kan være
>ricikabelt at gøre det for man kan komme til at ødelægge CPU'en.

Køb en ThermalTake Volcano II - Så tager det ca. 5-10 sek. at montere køleren
sikkert! De har lavet en meget smart ting, hvor man blot placere skruetrækkeren
i en "holder" og presser... Og ja, det er virkelig så simpelt!

Den er ligeså nem at få af igen!!!

God fornøjelse!

/Kim T.

Fra : Johnny Lorentzen

Dato : 25-06-01 20:49

On Mon, 25 Jun 2001 19:08:10 GMT, klt@forum.dk (Kim L.T.) wrote:

Hvor godt køler den din CPU og hvor meget larmer den?

Venlig hilsen
Johnny Lorentzen