Ritts billige boliger ulovlige
Fra : Jesper

Dato : 20-10-06 00:49

Ritts billige boliger er ulovlige
20. okt. 2006 00.31 Indland

Selv om Københavns overborgmester Ritt Bjerregaard har fået kraftige
advarsler, fortsætter hun sit storstilede projekt med at bygge 5.000
boliger til en leje på højst 5.000 kr. om måneden.

Men det er ulovligt, for det bygger på magtfordrejning, fordi politikere
og embedsmænd tager usaglige hensyn i forvaltning af planloven, skriver
Børsen.

Det er ikke lovligt at få entreprenører til at bygge billigt, mod at de
får tildelt andre byggeretter, hvor prisdannelsen sker på markedsvilkår.

Professor i forvaltningsret ved Aalborg Universitet Claus Haagen Jensen
siger, at politikerne bag boligprojektet risikerer at få
erstatningsansvar, og det kan blive dyrt.
--
Formålet med loven er ikke at få færre flygtninge til dette land.
Peter Duetoft (CD), Jyllands-Posten 16/3 1994 om udlændingeloven.

Fra : cybamerc@gmail.com

Dato : 20-10-06 12:59

Jesper wrote:
> [...]
>
> Men det er ulovligt, for det bygger på magtfordrejning, fordi politikere
> og embedsmænd tager usaglige hensyn i forvaltning af planloven, skriver

Det er skammeligt, at Danmarks største by ledes af en flok røde
gangstere. De skider på alt og alle, der ikke tilhører kammeraterne.

Det bliver interessant at se, hvor længe borgerne vil finde sig i
disse groteske tilstande. Jeg kender flere, der stemte på Ritt, og som
nu fortryder deres handling.

Iøvrigt er det ikke kr. 5.000. Det er kr. 5.000 i "2005 priser"... det
sagde Frau Ritt intet om før valget; men evt. lejere kan altså frem
til en boligydelse på min. kr. 5.600 per måned.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-10-06 13:13

<cybamerc@gmail.com> wrote in message

Iøvrigt er det ikke kr. 5.000. Det er kr. 5.000 i "2005 priser"... det
sagde Frau Ritt intet om før valget; men evt. lejere kan altså frem
til en boligydelse på min. kr. 5.600 per måned.

---

En inflation på 12 %, det må jeg sige.

Thorkild

Fra : Konrad

Dato : 20-10-06 13:45

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> wrote in message

> En inflation på 12 %, det må jeg sige.

Mon kke de flestes ejerbolig er blevet 12% mere værd det seneste års tid?

Fra : Jesper

Dato : 20-10-06 14:35

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> wrote in message

> Mon kke de flestes ejerbolig er blevet 12% mere værd det seneste års tid?

Nej, det eneste sted de er faldet i pris er på Frederiksberg. Alle andre
steder buldre markedet derudaf med prisstigniger.

Fra : Alucard

Dato : 20-10-06 15:34

On Fri, 20 Oct 2006 14:45:06 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Mon kke de flestes ejerbolig er blevet 12% mere værd det seneste års tid?

Hvad har det dog med sagen at gøre...???

Fra : Joakim

Dato : 20-10-06 15:46

Jesper wrote:
> [...]

sagde Frau Ritt intet om før valget; men evt. lejere kan altså frem
til en boligydelse på min. kr. 5.600 per måned.

^^^^

Hvilket stadig er synonymt med en endog meget billig husleje for
området.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-06 20:52

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Hvilket stadig er synonymt med en endog meget billig husleje for
> området.

»Husleje«? Det kan fuldt ud lige så meget være et spørgsmål om
terminsudgifter per måned for første ejer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 21-10-06 09:40

> »Husleje«? Det kan fuldt ud lige så meget være et spørgsmål om
> terminsudgifter per måned for første ejer ...

Okay, det var jeg ikke klar over.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-10-06 15:37

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Okay, det var jeg ikke klar over.

Og her oveni kommer så ejerens /fællesudgifter/ til ejerforeningen, og
de terminsudgifter ved ekstra lån til ekstra håndværkerudgifter, når
lejligheden skal gøres beboelig, og til anskaffelse af de hårde
hvidevarer der er nødvendige {komfur med ovn, mikrobølgeovn, køle- og
fryseskab, vaskemaskine, tørretumbler og opvaskemaskine}.

Ja, de nye ejere vil vel ligefrem kunne se en fordel ved at lejligheden
hverken har skillerum eller køkkenelementer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 21-10-06 17:36

> [...]
>
> Ja, de nye ejere vil vel ligefrem kunne se en fordel ved at
> lejligheden
> hverken har skillerum eller køkkenelementer.

Indrømmet, du får det pludselig til at lyde meget dyrt.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-06 20:52

<cybamerc@gmail.com> wrote:

> [...]
> sagde Frau Ritt intet om før valget; men evt. lejere kan altså frem
> til en boligydelse på min. kr. 5.600 per måned.

Der har aldrig været talt specifikt om hvilken form for byggeri der
skulle være tale om, mere om at det skal være så skrabet som overhovedet
muligt.

Derfor har der været en del tale om at det ville blive ejerlejligheder
så vidt uden skillevægge. De ville så kunne sælges billigt til - første
køber.

Men nu er der kommet frem at de vil blive så skrabede som det
overhovedet er muligt for kommunen at dispensere til. Altså så få
udenomsarealer som muligt {behøver bebyggelsen at have anlagt
parkeringpladser og legepladser?}, så tæt og højt som muligt, uden
skakt, uden skillevægge, uden hårde hvidevarer.

Lejerorganisationerne har protesteret over at de skal blive så skrabede,
men på den anden side har ingen endnu besluttet sig til om det skal være
socialt boligbyggeri eller ejerboliger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 20-10-06 13:08

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/10/20/002735.htm
>
> Ritts billige boliger er ulovlige
> 20. okt. 2006 00.31 Indland

Jeg har det sidste halve års tid bidt mærke i, at du har tre
altoverskyggende mærkesager, som stort set alle dine indlæg er centreret
omkring :

* Israels slethed
* Pervers sex
* Ritt Bjerregaard.

Er det ikke, hånden på hjertet, mere eller mindre korrekt?

Fra : Jesper

Dato : 20-10-06 14:35

> [...]

> * Pervers sex
> * Ritt Bjerregaard.
>
> Er det ikke, hånden på hjertet, mere eller mindre korrekt?

Så har din gennemgang af mine indlæg været temmeligt overfladisk.

Fra : cybamerc@gmail.com

Dato : 20-10-06 13:37

Thorkild Poulsen wrote:

> En inflation på 12 %, det må jeg sige.

Boligerne skal jo også lige bygges først. Man regner med en
huslejestigning på ca. kr. 150 om året. De første boliger skal
angiveligt være klar til indflytning i 2009.