Selvcensur på fotoudstilling
Fra : /Peter

Dato : 18-10-06 15:38

Er det muligt at synke dybere?
http://hodja.wordpress.com/2006/06/09/selvcensur-pa-fotoudstilling/

En "mørk gris", måske et hængebugsvin

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 15:48

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at synke dybere?
> http://hodja.wordpress.com/2006/06/09/selvcensur-pa-fotoudstilling/

Nej. Jeg tror ikke det er muligt at synke dybere, end at sammenligne sine
medmennesker med dyrearten svin.

Fra : ThomasB

Dato : 18-10-06 15:51

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej. Jeg tror ikke det er muligt at synke dybere, end at sammenligne sine
> medmennesker med dyrearten svin.

Grise er, forholdvis, intelligente. De er hunde overlegne. Hundeejere ynder
at sammenligne deres lille pus med dem selv - det er da at synke dybt.

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 16:07

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Grise er, forholdvis, intelligente. De er hunde overlegne.

Det kommer an på hvad du fokuserer på, når du måler på "intelligens". Grise
*er* utroligt intelligente/kloge, men det er der så mange andre dyr der er.
De er imho generelt meget mere bevidste og intelligente end mennesker
normalt forestiller sig.

Men det var næppe grises intelligens, der lå til grund for sammenligningen
med et menneske.

> Hundeejere ynder
> at sammenligne deres lille pus med dem selv - det er da at synke dybt.

Man bør også sammenligne hunde med deres ejere. Hundes psyke og opførsel er
i høj grad afsmitning fra deres ejer. Men om de selv gør det er ét fedt -
det berettiger da ingen til at sammenligne andre med dyr.

Fra : ThomasB

Dato : 18-10-06 16:26

> Man bør også sammenligne hunde med deres ejere. Hundes psyke og opførsel
> er
> i høj grad afsmitning fra deres ejer.

Dyrplageri

> Men om de selv gør det er ét fedt -
> det berettiger da ingen til at sammenligne andre med dyr.

Nej. Man bliver vel kun fornærmet over en sammenligning, hvis man ikke kan
lide dem/det man bliver sammenlignet med. Dem der lader sig provokere af
bagateller som dette, har et seriøst problem.

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 18:13

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Dyrplageri

Nej - sådan helt generelt. Rolige ejere har typisk rolige hunde. Opfarende
ejere har tit nervøse og opfarende hunde etc.

> Nej. Man bliver vel kun fornærmet over en sammenligning, hvis man ikke kan
> lide dem/det man bliver sammenlignet med.

Og man sammeligner jo kun, hvis man i særlig grad ikke kan lide eller netop
kan lide et bestemt dyr. "De er mindre intelligente svin" er jo ret
væsenforskelligt fra "du husker som en elefant", "klog som en ugle" mv.

> Dem der lader sig provokere af
> bagateller som dette, har et seriøst problem.

Du mener ikke sammenligneren har et problem?

Fra : ThomasB

Dato : 18-10-06 20:24

> Nej - sådan helt generelt.

Jep jep, jeg mener det også sådan helt generelt!

Hvis du vidste hvad der bliver brugt af dyrlægekroner for at holdeliv i det
stakkels kræ, som lider af alskens stress-sygdomme.

> Rolige ejere har typisk rolige hunde. Opfarende
> ejere har tit nervøse og opfarende hunde etc.

Jep, "som hunden så sin herre" .

> [...]
> kan lide et bestemt dyr. "De er mindre intelligente svin" er jo ret
> væsenforskelligt fra "du husker som en elefant", "klog som en ugle" mv.

Hehe ja det er rigtigt.

> Du mener ikke sammenligneren har et problem?

Næ, ikke for andre end afsender og modtager - og jeg vil mene at især
modtageren har et problem, hvis det hidser op at blive sammenlignet med et
dyr. (så må ophidselsen ligger lige under overfladen i forvejen)

Fra : /Peter

Dato : 18-10-06 16:05

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej. Jeg tror ikke det er muligt at synke dybere, end at sammenligne
> sine
> medmennesker med dyrearten svin.

Svin er det mest "menneskelignende" levende oganisme.

Grisen er de fleste "mennesker" i visse mellemøstlige
og afrikanske lande klart overlegne.

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 16:22

> [...]
>
> Svin er det mest "menneskelignende" levende oganisme.
>
> Grisen er de fleste "mennesker" i visse mellemøstlige

Noget du og din bloggerven "Hodja" tydeligvis har udviklet et enormt
mindreværdskompleks over.

Vi andre, altså os der er alle svin overlegne, bekymrer os ikke så meget om
hvor på skalaen man kan placere fremmede mennesker, eller dyr.

Fra : @

Dato : 18-10-06 19:58

On Wed, 18 Oct 2006 17:04:44 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Svin er det mest "menneskelignende" levende oganisme.
>
>Grisen er de fleste "mennesker" i visse mellemøstlige
>og afrikanske lande klart overlegne.

ja selv "danske" infamer genkendte straks profeten da de så en mand
iført karnevals grisetryne- og ører

/Albert Camus/

Fra : @

Dato : 18-10-06 19:53

On Wed, 18 Oct 2006 16:47:41 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
>
>Nej. Jeg tror ikke det er muligt at synke dybere, end at sammenligne sine
>medmennesker med dyrearten svin.

hvad taler du om? han kunne jo ikke finde det originale billede

jeg HAR set billedet

en slateriarbejder stående ved "kæden" mens svinekroppene kører forbi

kun ærkeracister lægger mærke til mandens hudfarve som er sort

kæden på et slagteri er den kæde hvor grisene langsom bevæger sig
forbi slagteriarbejderne som udfører diverse funtioner f.eks. tage
indvolde ud klippe føderne af grisene osv. indtil grisene er klar
til at blive finparterede

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 19:57

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> On Wed, 18 Oct 2006 16:47:41 +0200, "Konrad"
> <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:
>

> kun ærkeracister lægger mærke til mandens hudfarve som er sort

Frygten bestod i, at det kunne misforståes i udlandet, og dermed utilsigtet
overtage udstillingen.

> [...]
> forbi slagteriarbejderne som udfører diverse funtioner f.eks. tage
> indvolde ud klippe føderne af grisene osv. indtil grisene er klar

Jeg har også set billedet, og jeg har også været på et slagteri.

Fra : Alucard

Dato : 18-10-06 21:22

On Wed, 18 Oct 2006 20:57:14 +0200, "Konrad"

Det er præcis det der er så ynkeligt...

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 21:46

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er præcis det der er så ynkeligt...

Med din drocer in mente undrer det ikke.

Fra : Alucard

Dato : 18-10-06 22:22

On Wed, 18 Oct 2006 22:46:12 +0200, "Konrad"

drocer ?????

Fra : @

Dato : 18-10-06 22:51

On Wed, 18 Oct 2006 23:22:24 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>drocer ?????

nå du ved heller ikke hvad det er for nogen/noget

jeg HAR prøvet at tage højde for eventuelle stave/slå-fejl men jeg kan
ikke få nogen mening ud af drocer

??????

/Albert Camus/

Fra : Alucard

Dato : 19-10-06 10:13

On Wed, 18 Oct 2006 23:51:14 +0200, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>nå du ved heller ikke hvad det er for nogen/noget
>
>jeg HAR prøvet at tage højde for eventuelle stave/slå-fejl men jeg kan
>ikke få nogen mening ud af drocer

Jeg prøvede det samme, med samme resultat...

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 22:59

> drocer ?????

Du burde ellers være den første til at afkode beskeden.

Fra : Alucard

Dato : 19-10-06 10:12

On Wed, 18 Oct 2006 23:58:53 +0200, "Konrad"

Næh, det burde du være....

Fra : Frank

Dato : 18-10-06 21:42

Hej

> Frygten bestod i, at det kunne misforståes i udlandet, og dermed
> utilsigtet
> overtage udstillingen.

Ikke i udlandet - men generelt.

Frygten var at billedet der viste en sort slagter mellem 2 døde hvide
(lyserøde) (svine) kroppe kunne give spændinger mellem muslimer og danskere.

Mvh
Frank

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 21:48

"Frank" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Hej med dig

> [...]
>
> Frygten var at billedet der viste en sort slagter mellem 2 døde hvide
> (lyserøde) (svine) kroppe kunne give spændinger mellem muslimer og

Øh - ja. Det er lissom' fastslået.

Fra : Alucard

Dato : 18-10-06 21:21

On Wed, 18 Oct 2006 20:52:55 +0200, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
>
>en slateriarbejder stående ved "kæden" mens svinekroppene kører forbi
>
>kun ærkeracister lægger mærke til mandens hudfarve som er sort

Jeps, jeg så også kun en mand der passede sit arbejde....

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 21:49

> Jeps, jeg så også kun en mand der passede sit arbejde....

Netop. Og da du så en tegning med en mand med et skæg der havde en bombe i
sin turban, så så du kun en mand med et skæg der havde en turban på hovedet,
hvori der var en bombe.

Fra : @

Dato : 18-10-06 22:05

On Wed, 18 Oct 2006 22:49:18 +0200, "Konrad"
> [...]

>sin turban, så så du kun en mand med et skæg der havde en turban på hovedet,

nej jeg så en hentydning til at tilhængere af fredens religion havde
et imageproblem som de burde løse inden billedet af Muhammed kædet
sammen med diveres terorgrupper brændte sig alt for fast hos alt for
mange

men hvad gjorde tilhængere af fredens religion, de forsøgte på ingen
måde at løse dette problem, i stedet kom de med trusler og de brændte
ambasader af

mon ikke det er på tide at fredens religion ændrer navn til det mere
rigtige

Voldens Religion

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 23:39

> [...]
> et imageproblem som de burde løse inden billedet af Muhammed kædet
> sammen med diveres terorgrupper brændte sig alt for fast hos alt for

De eksisterer 1.3 mia musliner. Ud af dem begår måske 2000 terror.

I kalder Muhammed for "Pædofeten". Nuvel. En kendt herværende debattør er
både islamskeptiker, homoseksuel og aktiv deltager i spejderbevægelsen. Jeg
har ofte tænkt, at dét at vi ved, at spejderbevægelsens stifter Baden-Powell
var pædofil - at dét, at så utrolig mange sager omkring spejderlederes
misbrug af børn i deres varetægt vitterligt eksisterer, burde mane til en
vis besindighed og selvransagelse.

Men det gør det sjovt nok ikke. Det er mere interessant at læse 1600 år
gamle skrifter om fremmedes profeters påståede gerninger, end det er at læse
om sin egen organisations stifters meritter.

Men nej. Man fremturer alligevel med teorier om "Muhammedtro". Hvad hvis man
er Baden-Powell tro?

>hvad gjorde tilhængere af fredens religion, de forsøgte på ingen
> måde at løse dette problem, i stedet kom de med trusler og de brændte
> ambasader af

Well. "De" var jo dokumenterbart et lille fåtal, under en promille af en
promille af en promille. Hvor mange danske muslimer gjorde noget ulovligt?
Svaret er 0.

> mon ikke det er på tide at fredens religion ændrer navn til det mere
> rigtige

Islam er et godt navn for den mest expansive religion pt næstefter
buddhismen.

Fra : @

Dato : 19-10-06 15:55

On Thu, 19 Oct 2006 00:38:32 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>hovedet,

>De eksisterer 1.3 mia musliner. Ud af dem begår måske 2000 terror.

og måske er tallet 200.000

og de resterende gør ikke noget som helst aktivt for at bekæmpe disse
terrorister

>Men det gør det sjovt nok ikke. Det er mere interessant at læse 1600 år
>gamle skrifter om fremmedes profeters påståede gerninger,

ja på grund af, at denne verdens muhamedanere stadigvæk ikke ønsker at
tage afstand fra Muhammeds voldsmanual koranen

>Well. "De" var jo dokumenterbart et lille fåtal,

og det store flertal af muhamedanerne var som sædvanlig tavse

>Islam er et godt navn for den mest expansive religion pt næstefter
>buddhismen.

hold op med dit løgnagtige vrøvl

hvor i den vestlige verden smider buddister sten efter folk?

eller sprænger fly og tog?

/Albert Camus/

Fra : Alucard

Dato : 18-10-06 22:36

> [...]
>sin turban, så så du kun en mand med et skæg der havde en turban på hovedet,

Næh, jeg kom til at tænke på al den terror der bliver begået i islam's
navn.....

Jeg mener IKKE at de fleste muslimer er terrorister, men at de fleste
terrorister er muslimer.....

Fra : @

Dato : 18-10-06 22:59

On Wed, 18 Oct 2006 23:35:32 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Jeg mener IKKE at de fleste muslimer er terrorister, men at de fleste
>terrorister er muslimer.....

du kender ikke så mange muhamedanere ??

/Albert Camus/

Fra : Alucard

Dato : 19-10-06 10:14

On Wed, 18 Oct 2006 23:58:32 +0200, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>du kender ikke så mange muhamedanere ??

Korrekt.... Kun nabo-familien og de er ikke terrorister...

Fra : @

Dato : 19-10-06 17:39

On Thu, 19 Oct 2006 11:14:19 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Korrekt.... Kun nabo-familien og de er ikke terrorister...

bare fordi de endnu ikke har begået en terrorhandling kan de udmærket
være terrorister

/Albert Camus/

Fra : Alucard

Dato : 19-10-06 18:05

On Thu, 19 Oct 2006 18:39:07 +0200, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>bare fordi de endnu ikke har begået en terrorhandling kan de udmærket
>være terrorister

Nu er du sgu for langt ude....

Fra : @

Dato : 19-10-06 18:38

On Thu, 19 Oct 2006 19:05:06 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Nu er du sgu for langt ude....

hvorfor?

da der gik "ild" i Balkan blev naboer og venner pludselig fjender

bare fordi du ikke kan forestille dig at dine naboer inderst inde
ønsker at skære halsen over på dig kan du ikke vide dig sikker

de er jo muhamedanere

så hold dørene låst og pump-en ladt

/Albert Camus/

Fra : Alucard

Dato : 19-10-06 18:51

On Thu, 19 Oct 2006 19:37:58 +0200, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
>
>bare fordi du ikke kan forestille dig at dine naboer inderst inde
>ønsker at skære halsen over på dig kan du ikke vide dig sikker

Jo da.... Han vil hellere dele et par bajere med mig...

>de er jo muhamedanere
>
>så hold dørene låst og pump-en ladt

Whatever.....

Fra : Konrad

Dato : 20-10-06 08:00

> Jo da.... Han vil hellere dele et par bajere med mig...

Netop. Jeg har aldrig kendt en "muhamedaner" som ikke slog køb på de af
skeptikerne påståede ufravigelige muslimske "normer". Det forefindes vist
kun i ekstremt religiøse kredse, dvs promillen.

ALLE muslimer jeg har kendt mere end overfladisk har på et eller andet
tidspunkt overrasket mig med at drikke f.eks alkohol, eller opfatte grisekød
som noget eksotisk.

Forleden, det var vist i tirsdags, var jeg ude hos en kunde jeg kender
særdeles godt. Hans søn er er 15 år og lidt af en rod, og derfor sendt på
efterskole. Nu hvor det efer sigende er efterårsferie er han så hjemme igen,
og han og et par kammerater arbejder så lidt for føden i efterårsferien.

èn af dem hedder Muhammed, og er fra Gambia eller noget i den stil. De kom
op og spiste burgere, hvorefter de fortsatte arbejdet. På vejen hjem kørte
vi alle sammen sammen, og Muhammed blev kørt helt hjem. Muhammed var fyr og
flamme, og skulle ringe rundt til alt og alle og sige han havde arbejdet,
havde tjent penge og kørte i en grøn mercedes (desværre skal han vist
aflevere 75% til faderen, som betaling for at han har smadret farens
knallert).

Men vi kom naturligvis til at snakke "perkere" - unge er jo så bramfri, og
også om ramadan, som der jo lige har været, hvis ikke den slutter i dag
eller i morgen. "Nåja!!!" - udbrød vi i kor. Du spiste sgu da ude på
kontoret!!?? Det havde vi slet ikke tænkt over. Nåja, men han var sulten og
egentlig ret ligeglad. "Jeg er da fucking ligeglad mand, skulle bare have
noget at æde, var ved at krepere - gider ikke det pis". Det eneste der
bekymrede ham, var hvad hans mor ville sige hvis hun opdagede det.

Næppe prototypen på en kommende terrorist, men helt sikkert prototypen på en
"vred" ung 2G'er du ville skæve til i S-toget.

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-10-06 08:58

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> ALLE muslimer jeg har kendt mere end overfladisk har på et eller andet
> tidspunkt overrasket mig med at drikke f.eks alkohol, eller opfatte
> grisekød som noget eksotisk.

Tænk, næsten sådan har jeg også oplevet muslimer. De drikker øl med os andre
efter fodbold, men kan godt nok aldrig finde på at spise svinekød.

Sjovt nok var alle disse "normaliserede" muslimer stærkt oprørte over JP's
tegninger, så lige netop dér går grænsen altså. Jeg kender i særdeleshed
rigtigt godt én "kulturmuslim", der altid er den første til at knappe bajere
op. Han er overhovedet ikke religiøs, er aktiv politiker på den bløde
venstrefløj, fremtrædende medlem af "Demokratiske Muslimer" osv. osv. Han
kunne ikke drømme om at spise svinekød. Det ligger bare så dybt i ham. Under
"Muhamed-krisen", hvor han jo som "Demokratisk Muslim" officielt stod på
ytringsfrihedens side, havde han meget svært ved at debattere emnet med os
andre. Faktisk holdt han sig væk (fra fodbold) i en lang periode, fordi han
pludselig følte sig stødt på manchetterne. Dér blev han pludselig "muslim"
og var ikke længere "dansker". Jeg har samme oplevelse med andre
"kulturmuslimer" og har hørt tilsvarende historier fra andre.

Der ligger - når alt kommer til alt - en helt igennem uoverstigelig
barrierre mellem mennesker med mellemøstlig kulturbaggrund (=islam) og
mennesker med vestlig kulturbaggrund. Når der opstår kriser mellem disse to
kulturer, vælger muslimen altid at stille sig på islams side lige meget hvor
sekulær, vedkommende ellers er. Denne "solidaritet" med egen, religiøs
baggrund er så dybt rodfæstet i den mellemøstlige kultur, at vi gør os selv
en bjørnetjeneste ved at tro, den ikke står over alt andet for den enkelte
muslim - sekulær eller ej.

> Næppe prototypen på en kommende terrorist, men helt sikkert
> prototypen på en "vred" ung 2G'er du ville skæve til i S-toget.

Jeg tror, du tager fejl. Knægten ender i noget snavs og bliver derfor
marginaliseret. Han vil med stor sandsynlighed senere "se lyset" (muligvis i
fængslet, hvor han selvfølgelig ender), blive aktiv troende muslim og er
derefter klar til at sprænge sig selv og andre i stumper og stykker ved
udsigten til de 72 jomfruer i paradis.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : /Peter

Dato : 20-10-06 09:10

> [...]
> troende muslim og er derefter klar til at sprænge sig selv og andre i
> stumper og stykker ved udsigten til de 72 jomfruer i paradis.

Hvor har du dog ret, Jens
Lige mine ord hvis jeg selv gad og forfatte det

/Peter

Fra : /Peter

Dato : 20-10-06 09:03

> [...]
> noget at æde, var ved at krepere - gider ikke det pis". Det eneste der
> bekymrede ham, var hvad hans mor ville sige hvis hun opdagede det.

... så er det jo forældrene vi skal sende på opdragelsesanstalt så de kan
lære
den danske kultut.
Og altså ikke ungerne, man nu vil prøve at opdrage på søværnets skibe,
en god ide, man skulle bare bruge hæren også og så sende hele lortet til
mellemøsten hvor de så kunne montre sig.

Fra : Jim

Dato : 19-10-06 13:23

> du kender ikke så mange muhamedanere ??

Man behøver ikke at være terrorist for at være islamist.
Langt de fleste muhamsere er islamister.
Resten kender ikke islam.

Fra : @

Dato : 19-10-06 18:03

On Thu, 19 Oct 2006 14:23:16 +0200, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Man behøver ikke at være terrorist for at være islamist.
>Langt de fleste muhamsere er islamister.
>Resten kender ikke islam.

men de er trods alt terrorister

det siger koranen nemlig at de skal være

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 23:30

Med andre ord: Ifølge @ er du racist.

Fra : Alucard

Dato : 19-10-06 10:15

On Thu, 19 Oct 2006 00:30:02 +0200, "Konrad"

Hvorfor dog det...??? Det kan @ nok svare på...

Fra : @

Dato : 19-10-06 17:41

On Thu, 19 Oct 2006 11:15:19 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Hvorfor dog det...??? Det kan @ nok svare på...

ingen kan finde hverken hoved eller hale i Konrads analogier,

de halter på begge ben

hvornår er islam blevet en race?

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Alucard

Dato : 19-10-06 18:08

On Thu, 19 Oct 2006 18:40:32 +0200, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>ingen kan finde hverken hoved eller hale i Konrads analogier,
>
>de halter på begge ben
>
>hvornår er islam blevet en race?

Selvom man så sagde at islam var en race, så giver hans skriverier
stadig ingen mening.....

Fra : @

Dato : 19-10-06 18:45

On Thu, 19 Oct 2006 19:07:30 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Selvom man så sagde at islam var en race, så giver hans skriverier
>stadig ingen mening.....

korrekt

hvordan dette at afbillede den falske profet Muhammed med en bombe på
hovedet sætter tanker i gang om muhamedansk terrorisme
(tanken er temmelig lige for)

skulle være racisme går under min forstand
hentydningen er da åbenbar

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : N_B_DK

Dato : 19-10-06 11:17

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:
> Nej. Jeg tror ikke det er muligt at synke dybere, end at sammenligne
> sine medmennesker med dyrearten svin.

Well rent dna mæssigt og anatomisk minde grise meget om os, (her tænker jeg
på deres organer)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-10-06 16:57

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at synke dybere?
> http://hodja.wordpress.com/2006/06/09/selvcensur-pa-fotoudstilling/
>
> En "mørk gris", måske et hængebugsvin

den der er sunket allerdybest er da dig.

at linke til et billede af et menneske der tilsyneladende er tævet ihjel med
en dumsmart bemærkning om at billedet forestiller et svin.

SÅ kan man vist ikke komme længere ned - med mindre man er syg.

må jeg anbefale dig at henvende dig til distriktspsykiatrien i dit område og
håbe på at der ikke er for lang ventetid

Peter

Fra : Joakim

Dato : 18-10-06 17:04

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> den der er sunket allerdybest er da dig.
>
> at linke til et billede af et menneske der tilsyneladende er tævet
> ihjel med en dumsmart bemærkning om at billedet forestiller et svin.

Det er et billede af al-Zarqawi.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-10-06 17:47

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et billede af al-Zarqawi.

jeg er sådan set ligeglad - man håner ikke mennesker der er døde

Peter

Fra : Joakim

Dato : 18-10-06 18:04

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg er sådan set ligeglad - man håner ikke mennesker der er døde

Var du ikke een af dem som mente at det var helt fint at Ahmedinejad
hånede 6 mio døde jøder under Muhammed-krisen? Eller var det kun
Konrad?

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 18:09

> Var du ikke een af dem som mente at det var helt fint at Ahmedinejad
> hånede 6 mio døde jøder under Muhammed-krisen? Eller var det kun
> Konrad?

Du har vist misforstået et eller andet fra den diskussion, som i øvrigt
fandt sted inden Muhammedkrisen for alvor rullede (det var i den
forbindelse) - men jeg ville lyve hvis jeg agerede forbløffet.

Fra : Joakim

Dato : 18-10-06 22:36

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du har vist misforstået et eller andet fra den diskussion

Forsvarede du ikke Irans ret til at håne ofrene for holocaust?

,som i øvrigt
> fandt sted inden Muhammedkrisen for alvor rullede (det var i den
> forbindelse) - men jeg ville lyve hvis jeg agerede forbløffet.

Øh, nå.

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 22:55

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Forsvarede du ikke Irans ret til at håne ofrene for holocaust?

Jo! Med udgangspunkt i det "væsentlige" i med ytringsfriheden som påskud at
håne muslimer eller en hvilken som helst anden befolkningsgruppe eller
religiøsitet. Jeg tror aldrig jeg har set antisemitisme blive bortforklaret
med ytringsfrihed - og så "kan de bare lære det!" - har du?, og accepterer
du det?...Flemming Rose var - som du sikkert husker - med på ideen. Men der
var hans chefredaktør ikke, og Rose blev sendt på ferie i New York. At Rose
var konsekvent i sit ideologiske projekt var i Justes øjne tegn på "stress".

Men jeg sagde NETOP ikke det var "helt fint" - og det er jo der filmen
totalt knækker for dig.

DF, JP og deres forsvarere var et ynkeligt sammenrend af hyklere. Lidt ala
Jesper Langballes bekrymring over kvinder der kører med slør hvilket
angvieligt i hans øjne skulle nedsætte sigtbarheden. "Jamen har du da
kendskab til ulykker forårsaget af kvinder der bærer Hijab?"? "Nej - men jeg
kommer heller ikke sådanne steder!".

Det handler ikke om trafiksikkerhed, men om at kaste smuds på muslimer. Det
samme gjladt naturligivs alle minus Flemming Roses forsvar af
Muhammedtegningerne.

Fra : Joakim

Dato : 19-10-06 12:47

> [...]
> påskud at
> håne muslimer eller en hvilken som helst anden befolkningsgruppe

Jamen, kære ven, jeg er da bedøvende ligeglad med
væsentlighedskriteriet for at håne mennesker, der er døde. Når de røde
lejesvende mener at Iran er i sin gode ret til at håne 6 mio omkomne
jøder, så kan de kapitalistiske lakajer med mindst lige så god ret
håne en enkelt død terrorist, som har mange uskyldige menneskers
liv på sit cv. So einfach ist es.

Jeg tror aldrig jeg har set antisemitisme blive bortforklaret
> med ytringsfrihed - og så "kan de bare lære det!" - har du?

Nu er det jo ingen hemmelighed at jøderne i almindelighed følger de
demokratiske spilleregler og historisk set er vel tilpassede i det
danske samfund. Det er nok her at forklaringen på din observation
skal findes.

, og accepterer
> du det?...

Nej, det gør jeg ikke, ligesom at jeg hellere ikke accepterer de mange
perfide, verbale udfald mod danske statsborgere af muslimsk herkomst.
Men dér hvor du går galt i byen er, når du beskriver muslimer som vor
tids jøder. Vor tids jøder er - jøder og ikke noget som helst andet.
Fat det nu.

> [...]
> At Rose
> var konsekvent i sit ideologiske projekt var i Justes øjne tegn på

Rose var netop ikke konsekvent, da han på CNN viste en ligegyldig
tegning som hånede jøderne. Han bukkede under for presset og fremstod
som en forvirret mand, der havde mistet både retning og mål.
Chefredaktøren traf dengang et klogt valg ved at sende Rose på en
tiltrængt ferie imo.

> Men jeg sagde NETOP ikke det var "helt fint" - og det er jo der
> filmen
> totalt knækker for dig.

"Helt fint" er jo blot en lettere sarkastisk talemåde og skal ses i
forlængelse af din mfl. manglende afstandtagen til holocaust
karikaturerne.

> [...]
> da
> kendskab til ulykker forårsaget af kvinder der bærer Hijab?"? "Nej -

Manden er en idiot. Det er ikke noget nyt.

Fra : @

Dato : 18-10-06 20:07

On Wed, 18 Oct 2006 19:03:52 +0200, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>>

>Var du ikke een af dem som mente at det var helt fint at Ahmedinejad
>hånede 6 mio døde jøder under Muhammed-krisen? Eller var det kun

Ahmedinejad?

er det ham fra Iran

ham er der vel ingen som tager alvorligt

FØR han sprænger den første A-bombe

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 20:15

> ham er der vel ingen som tager alvorligt

Netop.

> FØR han sprænger den første A-bombe

Udover at Iran ikke har A-våben og efter alt at dømme ikke får det indenfor
bare overskuelig tid, er det næppe ham personligt der sprænger den.

Fra : @

Dato : 18-10-06 20:34

On Wed, 18 Oct 2006 21:15:23 +0200, "Konrad"
> [...]

>Udover at Iran ikke har A-våben og efter alt at dømme ikke får det indenfor
>bare overskuelig tid, er det næppe ham personligt der sprænger den.

nej sikkert ikke

og AFAIK har Hitler aldrig dræbt en jøde

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 21:51

> nej sikkert ikke
>
> og AFAIK har Hitler aldrig dræbt en jøde

Korrekt.

Fra : Frank

Dato : 18-10-06 21:45

Hej

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> jeg er sådan set ligeglad - man håner ikke mennesker der er døde

Heller ikke:

- Adolf Hitler
- Josef Stalin
- Mao
- Pol Pot
- Kim il Sung
- Vinderen af årets darwin-award

Disse mennesker må efter din mening ikke hånes da de er døde?

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-10-06 09:59

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in message

> jeg er sådan set ligeglad - man håner ikke mennesker der er døde

Hvorfor gør "man" ikke det, og hvorfor tror du, du skal bestemme, hvem/hvad
"man" håner?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-10-06 11:52

> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in message

> Hvorfor gør "man" ikke det, og hvorfor tror du, du skal bestemme,
> hvem/hvad "man" håner?

Ytringsfrihed er HÅNERET og DF har klogt spillet sine kort om
DFU-tegninger så de fremstår som moderate ved kun at håne den døde
profet og i fuldskab og privat osv osv

Det må de vinde på mere end de taber på deres dumme eksklusioner

Nyhedavisen har helt ret at det kom fra hjertet da kamel fil
muhamedhovede og ølpukler - men ingen kan bevise det.

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-10-06 18:46

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message

> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et billede af al-Zarqawi.

Og det er en fornærmelse mod grise, at sammenligne dem med ham, mere
menneskefjendsk personage skal man lede meget længe efter, - heldigvis.

Men den med "mørk gris" er selvfølgelig bare almindeligt verbalt svineri.

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 19:04

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Og det er en fornærmelse mod grise, at sammenligne dem med ham, mere
> menneskefjendsk personage skal man lede meget længe efter, - heldigvis.

Zarquarwi var da sikkert et vidunderligt menneske, rent privat. Antagelig et
rigtigt varmt og trofast familiemenneske - god mod dyr og børn - en
inspirerende leder

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-10-06 19:37

> [...]
> et
> rigtigt varmt og trofast familiemenneske - god mod dyr og børn - en

Men han kom altid meget sent hjem til sine koner, - og han kunne ikke lide
hunde.

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 19:56

Antagelig

> Men han kom altid meget sent hjem til sine koner, - og han kunne ikke lide
> hunde.

"Mine koner forstår mig ikke". Nej - han har helt sikkert ikke kunne
lide hunde, som mange andre muslimer - særligt shiitter, svjh. De går vist
mere op i det med at Satan fremstilles som en sort hund.

Havde en morsom oplevelse for et par måneder siden. Jeg mødte et par
bekendte i et boligområde - den ene har netop fået hund - og vi stod sådan
der og smalltalkede. En elev fra det lokale tyrkiskejede supermarked kom ud
for at køre rundt med nogle metalbure til pap, eller noget i den stil.
Hunden så ham, og løb glad henimod ham for at blive klappet - en ny
potentiel menneskeven. Men drengen, en tyrker vel i retning af en 17-18 år -
blev så skræmt af hunden - på 10-20 meters afstand - (der vel at mærke
LUNTEDE hen imod ham, logrende) at han sprang op på køleren af en bil! Vi
faldt simpelthen sammen af grin!

Fra : @

Dato : 18-10-06 20:27

On Wed, 18 Oct 2006 20:37:19 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

>"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

>Men han kom altid meget sent hjem til sine koner, - og han kunne ikke lide
>hunde.

jeg stoler ikke på folk som ikke kan li' hunde

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 20:31

> jeg stoler ikke på folk som ikke kan li' hunde

Psyke og tolerancetærskel som en tæppepisser? ))

Fra : @

Dato : 18-10-06 20:37

On Wed, 18 Oct 2006 21:30:49 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>lide

>Psyke og tolerancetærskel som en tæppepisser? ))

nope

men folk som ikke kan lide menneskets ældste husdyr må virkelig være
mærkelige

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 21:34

> nope
>
> men folk som ikke kan lide menneskets ældste husdyr må virkelig være
> mærkelige

Det er da trods alt en smule mærkværdigt for en fødevaremæssigt set
oppurtunist at holde et rovdyr som kæledyr. DEr er faktisk temmelig mange
antropologer som meget overbevisende stiller spørgsmålstegn ved, hvem der
domesticiserede hvem. Var det ulven eller mennesket?

Hunden er ikke et "husdyr" ala grisen eller koen - hunden er en slags
kontrakt mellem to forskellige arter, hvor den ene kva evolution efterhånden
knap kan leve uden den anden.

Fra : Joakim

Dato : 18-10-06 22:37

> [...]

> heldigvis.
>
> Men den med "mørk gris" er selvfølgelig bare almindeligt verbalt

helt enig

Fra : /Peter

Dato : 18-10-06 18:03

> [...]
>
> at linke til et billede af et menneske der tilsyneladende er tævet
> ihjel med en dumsmart bemærkning om at billedet forestiller et svin.

OK, det var altså ikke et billede af en en gris,
måske billedteksten førte mig på vildspor.

"Da jeg ikke har fundet billedet, bringer vi her en mørk gris:"

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 18:11

> [...]
> måske billedteksten førte mig på vildspor.
>
> "Da jeg ikke har fundet billedet, bringer vi her en mørk gris:"

Billedet er skam nemt at finde. Historien er jo 3/4 år gammel, eller
deromkring, og handlede om at det situationen taget i betragtning kunne
tænkes at blive misforstået, og dermed forværre krisen.

Fra : /Peter

Dato : 18-10-06 18:32

> [...]
> kunne
> tænkes at blive misforstået, og dermed forværre krisen.

Men det er slet ikke billedet artiklen handler om,
det handler om censur og at billeder af sorte slagtere der slagter svin,
skal bortcensureres.

"Lederen af Museet for Fotokunst har som dommer i foto-konkurrencen "En
dag i Danmark" fravalgt et billede, der viser en sort, dansk
slagteri-arbejder, der skærer i hvide, døde grise. Den slags billeder er
farlige i kølvandet på Muhammed-krisen, mener dommeren, for de kan
misforstås."

Hvilket er MEGET langt ude.

At vise et billede af en død sort, og skrive at det er et billede af en
"mørk gris",
kan vel bero på den misforståelse at vedkommende aldrig har set en "mørk
gris".

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 19:02

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
>

> Men det er slet ikke billedet artiklen handler om,

Det var ellers begrundelsen for at bringe et billede af en mellemøstligt
udseende person, og kalde vedkommende for svin.

> det handler om censur og at billeder af sorte slagtere der slagter svin,
> skal bortcensureres.

Nej - det handler ikke om censur - det handler om at (citat) :

[...]

Det er ikke censur, men en bedømmelse af værket i realpolitisk sammenhæng,
hvilket jo også er en dommers opgave. Hvis billedet nu var blevet vist på
udstillingen, og visse konfrontatoriske typer (som jo ikke blot findes i
DF/DFU, men så sandelig også i muslimske kredse) kastede sig over dette
billede, ville udstillingen pludselig ikke handle om andet - billedet ville
dominere totalt og forvanske hele udstillingens koncept - så det er et
logisk valg, at fravælge dette ene billede, blandt antagelig hundreder der
har samme tema og intention som det fravalgte. Udstillingen har ikke haft
dette billede som uundværligt omdrejningspunkt.

Jeg har i øvrigt set billedet, og det er helt tilforladeligt. Det viser
såmænd blot en slagteriarbejder der står mellem to grise der hænger ned fra
kroge i luftet. Temmlig ordinært.

Hvis du så bare var morsom..

Fra : @

Dato : 18-10-06 20:17

On Wed, 18 Oct 2006 20:01:33 +0200, "Konrad"
> [...]

>Muhammed-krisen, mener dommeren, for de kan misforstås
>
>Det er ikke censur, men en bedømmelse af værket i realpolitisk sammenhæng,

og hvad er så lige forskellen?

>Jeg har i øvrigt set billedet, og det er helt tilforladeligt. Det viser
>såmænd blot en slagteriarbejder der står mellem to grise der hænger ned fra
>kroge i loftet.

nej han står ved "kæden"

>Temmlig ordinært.

jeps

blot en ganske almimdelig dag på et slagteri

>Hvis du så bare var morsom..

ja linket til DET bilede gav en helt forkert mening

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 21:16

> og hvad er så lige forskellen?

At censur er censur, og fravalg af kunstværker er fravalg af kunstværker.
Mange museer fravælger jo også alle mulige andre kunstværker, f.eks af
kunstneriske årsager. Det er heller ikke censur.

Du må lære at forstå, at i alle livets aspekter sker der tilvalg og fravalg.
Et fravalg af noget, som i dine øjne er glimrende kunst set ud fra andre
perspektiver kan være det arveligste lort i anden optik.

Jeg kommer i tanke om "Moderne Tider" af Luzier. Der er en genial historie
om to "søgende tabere" der mødes. Hendes beretning handler om bla. en
"maler" der "malede" på hende med et barberblad. "Kunsten er enormt vigtig,.
forstår du nok". Pointen er, i hendes øjne, at malerkunsten er fallisk og
mandsdomineret - i stedet for at male, kan man jo bare gøre det "ægte", dvs
skære i maleriet, som dybest set er en sumblimeret entitet af begrebet
"kvinde". Det geniale er, at hun slet ikke forstår at museerne ikke vil tage
imod "kunstværket" - det er jo "systemet som er "bange for sandheden".

Censur er, når man ikke ønsker at bringe noget frem, fordi det indebærer en
i censorernes øjne utålelig pointe.

Det var ikke tilfældet her. Man fravalgte et ubetydeligt billede for ikke at
spolere fokus på de andre billeder.

Fra : @

Dato : 18-10-06 21:38

On Wed, 18 Oct 2006 22:15:39 +0200, "Konrad"
> [...]

>sammenhæng,

>At censur er censur, og fravalg af kunstværker er fravalg af kunstværker.

bortset fra de tilfælde hvor selvcencur kommer ind i billedet

da er det censur

>Mange museer fravælger jo også alle mulige andre kunstværker, f.eks af
>kunstneriske årsager. Det er heller ikke censur.

på fotoudstillingen indrømmede dommeren ærligt selvcensur

billedet blev ikke vraget på grund af billedets egne kvaliteter, men
på grund af den politiske situation så censuren er ganske tydelig

"//

Fra : Konrad

Dato : 18-10-06 22:29

> bortset fra de tilfælde hvor selvcencur kommer ind i billedet
>
> da er det censur

Du enten intet forstår eller også gentager du desperat én eller anden form
for subtil uvidenhed.

> på fotoudstillingen indrømmede dommeren ærligt selvcensur

En dommers opgave ifb en "censureret udstlling", som det hedder, og hvilket
den omtalte udstilling var, ER en udstilling udsat for censur! Hvorfor tror
du der overhovedet var censorer på projektet? Gå på Arken, Louisiana eller
whatever - og du vil opleve ikke bare censur, men selvcensur ud i det
ekstreme. Altsammen censurerede udstillinger.

> billedet blev ikke vraget på grund af billedets egne kvaliteter, men
> på grund af den politiske situation

Korrekt. Du kan altså lære. Men billedet var OGSÅ med statsgaranti blevet
vraget, hvis det viste slagteriarbejdre i færd med at onanere til
børneporno, f.eks, eller det var elendigt eller amatøragtigt. "Selvcensur"
er et tema for alle kunstnere og alle der beskæftiger sig med kunst.
Størstedelen af al kunst der er frembragt gennem tiderne, er blevet ødelagt
af de udøvende kunstnere selv. Argumentet er simpelthen ikke
væsensforskelligt, fra alle andre argumenter, når det handler om censur af
kunst. Besøg CEPOS hjemmeside.

Fra : @

Dato : 18-10-06 22:57

On Wed, 18 Oct 2006 23:29:19 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Du enten intet forstår eller også gentager du desperat én eller anden form
>for subtil uvidenhed.

og du ser altså ikke den politiske censur ?

> [...]
>whatever - og du vil opleve ikke bare censur, men selvcensur ud i det
>ekstreme. Altsammen censurerede udstillinger.

og du kører som sædvanlig derudaf med analogier der stinker som ind i
helvede og ikke passer

for ikke at komme til at indrømme at netop bortcensureringen af dette
billede skyldes frygt for hvad herboende muhamedanske voldsmænd kunne
finde på

>Korrekt.

fint

Fra : Jens G

Dato : 18-10-06 17:11

On Wed, 18 Oct 2006 16:38:11 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>Er det muligt at synke dybere?
>http://hodja.wordpress.com/2006/06/09/selvcensur-pa-fotoudstilling/
>
>En "mørk gris", måske et hængebugsvin

Det er simpelthen under lavmålet.
Hvis højrefløjen gerne vil miste sympati, skal de bare lave noget mere
af den slags.

--
Jens G

Fra : @

Dato : 18-10-06 20:05

On Wed, 18 Oct 2006 18:11:28 +0200, Jens G <nospam051214@kabelmail.dk>
wrote:

>Det er simpelthen under lavmålet.
>Hvis højrefløjen gerne vil miste sympati, skal de bare lave noget mere
>af den slags.

hvad med at forholde sig til hvad manden skriver?

/Albert Camus/

Fra : Jens G

Dato : 18-10-06 20:27

On Wed, 18 Oct 2006 21:05:21 +0200, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>hvad med at forholde sig til hvad manden skriver?

Historien med Jens Tønnesens billede til konkurrencen er efterhånden
ved at være gammel, og dommeren var et fjols.
Men jeg kan ikke se hvad billedet af den døde al-Zarqawi har med den
historie at gøre. Det er helt igennem usmageligt og ikke spor bedre
end de mennesker man gerne vil kritisere.

--
Jens G