Erhvervsstress får "lorten til at løbe ned~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-06 06:41

Erhvervsstress får "lorten til at løbe nedad"

http://politiken.dk/indland/article186471.ece

stress udnævnes til værre end tobak, hvilket viser at de
lægevidenskabelige overlæger har forladt al saglig videnskab.
Sammenligning er umulig - og måske alle rygerdødsfald skyldes
psykosomatik mere end røg-kemi, så når overlap, er tal noget pjat.

Pludselig kalder man al dødelig _kredsløbssygdom_ for resultat af
stress!

Professorchefen fokuserer på at mobiltelefoner betalt af arbejsgiver
betyder, at man skal være til rådighed døgnet rundt, fx når chefen
ringer sent om natten, og denne dårlige etik gøres til noget extremt
sygdomsskabende!

Jeg tror, at det gør sund at være så værdsat at der er brug for en om
aftenen, men Politikenforsiden og linket ovenfor mener at når der
ringes om aftenen til medarbejder så spreder ondskaben sig til andre
ansatte hvilket kaldes "lorten løber nedad"

"Stress er sundt/nej det der slider/

Er at tro/ man ikke gider" (Piet Hein)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-10-06 19:16

Bo Warming wrote:
> [...]
> ringes om aftenen til medarbejder så spreder ondskaben sig til andre
> ansatte hvilket kaldes "lorten løber nedad"

Nu er for dig snak om arbejdsmarked og stress vel det samme som en nonne gør
sig klog på tissemænd.

Hendes viden er begrænset ..

Ditto med din .. i alle fald på egen krop.

/FL

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-06 01:45

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message

> Nu er for dig snak om arbejdsmarked og stress vel det samme som en
> nonne gør sig klog på tissemænd.
>
> Hendes viden er begrænset ..
>
> Ditto med din .. i alle fald på egen krop.

Jeg har et par årtier været højtlønnet fuldtidsarbejdende
gymnasielærer og ulandsekspert for Danida og FN, men gå ikke efter
manden - er du bekent med præcise fejl i hvad jeg skriver om EMNET

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-10-06 15:08

Bo Warming wrote:
> [...]
> gymnasielærer og ulandsekspert for Danida og FN, men gå ikke efter
> manden - er du bekent med præcise fejl i hvad jeg skriver om EMNET

Stressniveauet er steget markant det sidste årti (sagt af en der har været
på arbejdsmarkedet i perioden - og stadig er)

Muligt at små ungdomsårgange gør det mere til arbejdstagers marked

/FL

Fra : ThomasB

Dato : 17-10-06 12:51

> [...]
> Sammenligning er umulig - og måske alle rygerdødsfald skyldes psykosomatik
> mere end røg-kemi, så når overlap, er tal noget pjat.

Der er ingen tvivl om at tobaksrygning er skadeligt for kroppen, og
psykosomatik kan være medvirkende til faktor til for tidlig død. Det er
logik at en kombination er mere farligt.

Pligtopfyldende mennesker med lavt selvværd risikierer at blive "udnyttet"
af arbejdsgiver og mange af dem lader det ske fordi de har brug for at
escapere fra hverdagen. Måske er det dem der er særligt udsatte for
stress-sygdomme?

> Pludselig kalder man al dødelig _kredsløbssygdom_ for resultat af stress!

Hvor ser du det?

> "Stress er sundt/nej det der slider/
>
> Er at tro/ man ikke gider" (Piet Hein)

Jeg er overbevist om at en højere løn kunne "motivere" til mindre stress.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-06 14:24

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message

> Der er ingen tvivl om at tobaksrygning er skadeligt for kroppen, og
> psykosomatik kan være medvirkende til faktor til for tidlig død. Det
> er logik at en kombination er mere farligt.

For at begynde t ryge skal man nok være panisk angst for ikke at være
accepteret af gruppen, og det er nok startrundlag for kræftdisponeret
personlighed - men røgens kemi er måske ufarlig

> [...]
> "udnyttet" af arbejdsgiver og mange af dem lader det ske fordi de
> har brug for at escapere fra hverdagen. Måske er det dem der er

Nogle pligtopfyldende har det godt med at blive udnyttet og ringet til
sent om aftenen af chefen
og vil nødig KASTE ÅGET AF SIG jvf følgende

" Du kalder dig fri?
Jeg vil høre din herskende tanke, og ikke at du har kastet et åg?
Er du en sådan, som kunne tillade sig at kaste et åg?
Der findes dem, der bortkastede deres sidste værdi, da de bortkastede
deres tjenstvillighed". Also Sprach Zarathustra
Nietzsche

> Hvor ser du det?

På forsiden af politiken

> Jeg er overbevist om at en højere løn kunne "motivere" til mindre
> stress.

Stress er om lav selvtillid som ofte er koblet til la indtægt

Fra : ThomasB

Dato : 17-10-06 14:57

Bo Warming skrev:
> For at begynde t ryge skal man nok være panisk angst for ikke at være
> accepteret af gruppen, og det er nok startrundlag for kræftdisponeret
> personlighed - men røgens kemi er måske ufarlig

Der er mange grunde til at folk begynder at ryge. Det "forbudte" er jo altid
sjovest som du siger.
Jeg er eksryger og tanken om at tænde en smøg, kan nogle gange næsten gøre
mig "opstemt" - nærmest ligesom at være liderlig, bare uden det er seksuelt.

> Nogle pligtopfyldende har det godt med at blive udnyttet og ringet til
> sent om aftenen af chefen

Jep, og det er de samme mennesker der "klager" over at de altid skal tage
sig af andres problemer.. Men faktum er at det giver dem en følelse af værd
og derfor opsøger de det igen og igen og igen.

> På forsiden af politiken

Det har jeg ikke set, men det lyder vildt hvis de ikke har mere selvkritik.