Stol aldrig på nogen, der kalder noget: NØ~
Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-06 09:35

Stol aldrig på nogen, der kalder noget: NØDvendigt

Politikerne kender tusind måder at lyve på. Een er at skabe falske
fjendebilleder og overdrive risiko ved ikke at centralisere, beskatte
og lade eliten øge sit forbrug og sine venneansættelser.

De påstår, at deres projektr er NØDVENDIGE, altså eneste vej til at
afvende NØD, og hvad er "nød" - det er trussel for liv og lemmer,
sult, sygdom og svær fysisk overlast og risiko for sådan ulykke.

Men der er højst tale om, at nogle borgere i samfundet har en vis
fordel af projektet - nødvendighed er altid en overdrivelse

Analogt kalder man sne og blæst for snestorm, selvom blæsevejret ikke
er 1% af stormstyrke. Løgnere er farlige, selvom de underholder
nogenlunde.

Nød er påskuddet for ethvert brud på den menneskelige
frihed. Den er tyrannernes argument og slavernes tro.
William Pitt

"Det er ikke ordet "frihed" der intet betyder, det er ordet
"nødvendighed" Rousseau

Der er intet andet "du skal" end at dø

Civilisation er ubegrænset produktion af unødvendige
fornødenhedenheder. Mark Twain

Arbejde er en sygelig lyst, der ser ud som en nødvendighed.
Peter Altenberg

Our soul is cast into a body, where it finds number, time,
dimension. Thereupon it reasons, and calls this nature necessity, and
can believe nothing else.Pascal

Fra : Patruljen

Dato : 14-10-06 10:00

Bo Warming wrote:
> [...]
>
> Our soul is cast into a body, where it finds number, time,
> dimension. Thereupon it reasons, and calls this nature necessity, and

Nja. Kl.12.00 står der 14 drenge ved Vesterport station og venter på
mig.
Det er vel nødvendigt, at jeg tager dertil....

Best Regards Bruun

Fra : Bo Warming

Dato : 14-10-06 10:57

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
Bo Warming wrote:
> Stol aldrig på nogen, der kalder noget: NØDvendigt

Nja. Kl.12.00 står der 14 drenge ved Vesterport station og venter på
mig.
Det er vel nødvendigt, at jeg tager dertil....

BW: Alle er vist musikalske nok til at se at sådant sprogsjusk bruger
vi alle, for det er indarbejdet

Cicero beskrev *demagogi* som begrebs-flydning, hvor man i starten af
den politiske tale bruger ordet i een betydning
som fx PÅKRÆVET=NØDVENDIG i din sætning
og senere i betydningen NØD-AFVENDENDE=Livsvigtig

Min trådstart er om _demagogisk vildledning _= snu politikerløgn -
ikke om sjuskesmåfejl som også jeg finder - nødvendige - pga vanens
magt

Der er hundrede værre trick som bruges i snu politikerdebat
-------
Det er _ikke nødvendigt_ at du skifter til opsætning så der er
pilmærker

på dine linier når jeg svarer
det ville bare være rart
så ikke jeg skal sætte skel mellem dine og mine ord med "BW"

Fra : El Trabajador

Dato : 14-10-06 12:07

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i
> [...]
>
> Men der er højst tale om, at nogle borgere i samfundet har en vis
> fordel af projektet - nødvendighed er altid en overdrivelse

Jeg kommer pludselig til at tænke på Tvinds »Det Nødvendige Seminarium«,
som nok var noget af det mest overflødiger der findes/fandtes.
--
El Trabajador