Der er højt til loftet hos de europæiske
Fra : Jesper

Dato : 12-10-06 22:29

De slovakiske socialkammerater er blevet smidt ud af De Europæiske
Socialdemokrater under ledelse af Poul Nyrup Rasmussen for at samarbejde
med et parti som de eurpæiske sosser betragter som ekstremister.
Det var godt at Nyrup havde øvet sig på Østrig som statsminister.

http://politiken.dk/sport/article185637.ece
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Frederik

Dato : 12-10-06 22:39

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> [...]
> med et parti som de eurpæiske sosser betragter som ekstremister.
> Det var godt at Nyrup havde øvet sig på Østrig som statsminister.

Det har han sikker haft en god grund til.

--
Frederik

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-10-06 23:42

On Thu, 12 Oct 2006 23:29:04 +0200, Jesper skrev:

> [...]
> med et parti som de eurpæiske sosser betragter som ekstremister.
> Det var godt at Nyrup havde øvet sig på Østrig som statsminister.

Øh ... jeg får en artikel om milliontilskud til hurtigløb i
den brune ring frem, når jeg klikker på linket. Nåja, det
kunne selvfølgelig nemt få en til at tænke på Poul Nyrup; men
var det mon ikke alligevel en anden artikel, du ville henlede
vor opmærksomhed på?

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Jesper

Dato : 12-10-06 23:54

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> [...]
> kunne selvfølgelig nemt få en til at tænke på Poul Nyrup; men
> var det mon ikke alligevel en anden artikel, du ville henlede

http://politiken.dk/udland/article185647.ece

Det skulle være det rigtige link, det andet er ganske rigtigt om
ringmusklens brave riddere.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-10-06 00:47

On Fri, 13 Oct 2006 00:53:44 +0200, Jesper skrev:

> http://politiken.dk/udland/article185647.ece
>
> Det skulle være det rigtige link, det andet er ganske rigtigt om
> ringmusklens brave riddere.

Okay, nu får jeg en artikel, der lyder:"Socialdemokrater smidt
ud for at gå i seng med fjenden".

Det lyder nærmest som om Nyrup er ude i en slags racehygiejne
for socialdemokrater.

Hvis det så bare havde været noget lovgivning, der var faldet
ham for brystet.

En klogere socialdemokrat havde glædet sig over det slovakiske
centrum-højre partis villighed til at gå i regering med
socialdemokrater.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 06:25

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> En klogere socialdemokrat havde glædet sig over det slovakiske
> centrum-højre partis villighed til at gå i regering med
> socialdemokrater.

Det pågældende parti skal højlydt have planer om at smide det ungarske
mindretal ud af landet, og det samme med zigeunerne. Området er
tidligere ungarsk, og ungarerne har boet der siden folkevandringstiden i
400-tallet.

Hvilket politisk parti i Danmark går ind for at det tyske mindretal i
Nordslesvig skal etnisk udrenses? Vi har ikke engang et parti [i
folketinget] der mener at de muslimske indvandrere og deres efterkommere
skal fratages deres eventuelt danske statsborgerskab, og udvises.
Sådanne outrerede synspunkter møder vi kun på dk.politik, og muligvis
blandt bøvede og fulde DFUere og RUere.

Det slovakiske parti der tales om virker som om det tilhører det
ekstreme højre. Men jeg kender det naturligvis kun fra pressen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-10-06 08:38

On Fri, 13 Oct 2006 07:24:48 +0200, Per Rønne skrev:

> Det pågældende parti skal højlydt have planer om at smide det ungarske
> mindretal ud af landet,

Det bliver jo ikke som regeringspartner med
socialdemokraterne, at de kan få gjort op med hunnernes gamle
invasion.

Dem der synes, det er vigtigt at bevare Attilas efterkommere i
Slovakiet, og det er der jo nok mange udenfor Slovakiet, der
synes er vigtigt, burde glæde sig over, at partiet nu er gået
i regering med socialdemokraterne og dermed har valgt at
glemme alt om at få gennemført nogetsomhelst i den retning i
mange år.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 09:09

> [...]

> i regering med socialdemokraterne og dermed har valgt at
> glemme alt om at få gennemført nogetsomhelst i den retning i

Mig bekendt er der ungarsk befolkningsflertil i hele det sydlige
Slovaki. Man har så blot sørget for at landet administrativt inddeles
'vertikalt', så de kan blive så dårligt repræsenteret regionalt som
muligt.

I Slesvig under preussisk styre inddelte man området i fire valgkredse,
Én helt mod nord, på tværs - her ville en dansker blive valgt. Og tre i
midten og mod syd, på langs; så ville man overalt her få et lille, tysk
flertal. På den måde fik man minimeret den danske repræsentation i den
tyske rigsdag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk