Folkedrab på armenierne
Fra : John

Dato : 12-10-06 16:40

".. Vrede i Tyrkiet over forbud mod at nægte folkedrab på
armenierne. .."

".. Massakrer og fordrivelser i perioden 1915-1918 var så
systematiske, at de karakteriseres som folkedrab. Det skønnes, at
mellem 1 og 1,5 million armeniere omkom. De ansvarlige i den
osmanniske ledelse undslap effektiv retsforfølgelse .."
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5083273.html

- og Tyrkiet vil gerne ind i EU..

Mvh John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-10-06 16:50

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
>mellem 1 og 1,5 million armeniere omkom. De ansvarlige i den
>osmanniske ledelse undslap effektiv retsforfølgelse .."

Tja, så kommer de i godt selskab. Tyskerne lavede de samme numre i
begyndelsen af fyrrene. Og det er vist heller ikke alt hvad
franskmændene lavede i Algeriet, der tåler dagens lys...

<mlr>

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 17:23

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> Tja, så kommer de i godt selskab. Tyskerne lavede de samme numre i
> begyndelsen af fyrrene.

Næh, men det er nu heller ikke forbudt at fortælle sandheden dér.
Faktisk straffes /die Auschwitz-Lüge/ med fængsel.

> Og det er vist heller ikke alt hvad franskmændene lavede i Algeriet, der
> tåler dagens lys...

Og her var ikke tale om 1-2 millioner myrdede - derudover er det heller
ikke dér forbudt at fortælle sandheden.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kalif T I M S A H

Dato : 12-10-06 17:43

> Næh, men det er nu heller ikke forbudt at fortælle sandheden dér.
> Faktisk straffes /die Auschwitz-Lüge/ med fængsel.

Ikke i Danmark.

> Og her var ikke tale om 1-2 millioner myrdede - derudover er det heller
> ikke dér forbudt at fortælle sandheden.

Jo, der døde 1 million algiere som direkte følge af franskmændenes etniske
udrensing fra 1830-1960 - men okay, de brugte mere end 12 år...

Fra : Per Rønne

Dato : 12-10-06 18:19

Kalif T I M S A H <islam@styrer.nu> wrote:

> Ikke i Danmark.

Nu talte Michael Rasmussen jo også om det tyske folkemord på bl.a.
jøderne under 2. verdenskrig. Og tyskerne indrømmer jo gerne disse
ugerninger. Derimod har tyrkerne lidt svært ved at indrømme folkemordet
på de kristne armeniere.

> Jo, der døde 1 million algiere som direkte følge af franskmændenes etniske
> udrensing fra 1830-1960 - men okay, de brugte mere end 12 år...

Jeg har aldrig hørt om en etnisk udrensning i den gamle romerske provins
Mauretanien. Havde den fundet sted havde indbyggerne i området vel i
øvrigt været gode, fransktalende katolikker - næsten lige som før den
blodige arabiske erobring. Som med folkemordet på Karthagos indbyggere i
698, der også medførte storbyens totale ødelæggelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 12-10-06 17:37

On Thu, 12 Oct 2006 17:50:06 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

>Tja, så kommer de i godt selskab. Tyskerne lavede de samme numre i
>begyndelsen af fyrrene. Og det er vist heller ikke alt hvad
>franskmændene lavede i Algeriet, der tåler dagens lys...

og dine koblinger holder ikke en meter

at andre gør noget undskylder ikke muhamedanernes nedsalgtning af
armenerne

den store forskel er blot at tyrkerne ikke vil høre om egne fortidige
forbrydelser

folk bliver fængslet for at sige at der blev dræbt armenere i massevis
under 1. verdenskrig

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : John

Dato : 12-10-06 17:52

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> den store forskel er blot at tyrkerne ikke vil høre om egne
> fortidige
> forbrydelser

Præcis min pointe! :)

Mvh John

Fra : Bo Warming

Dato : 12-10-06 18:52

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> Tja, så kommer de i godt selskab. Tyskerne lavede de samme numre i
> begyndelsen af fyrrene. Og det er vist heller ikke alt hvad
> franskmændene lavede i Algeriet, der tåler dagens lys...

Her var skurken USA, der pressede de GAulle til at bryde sit løfte og
afkolonisere Algeriet, til stor ulykke for berbere og andre i landet

Under fransk lederskab havde alt været bedre

Fra : John

Dato : 12-10-06 19:29

> Tyskerne lavede de samme numre i
> begyndelsen af fyrrene.

Ja det gjorde de sø'me da osse, og nægter det ikke. Muslimerne
derimod nægter, at holocaust fandt sted!

I islam er det forøvrigt vist også tilladt at lyve, hvis det
tjener den islamiske sag, og tyrkerne, der så gerne vil ind i EU,
er jo muslimer, ovenikøbet sunni'er ligesom Saddam-støtterne i
Irak! Lad os kigge i den kloge bog:

Tyrkiet, religion: Muslim 99.8% (mostly Sunni), other 0.2%
(mostly Christians and Jews)
https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/tu.html#People

Tyrkerne har også et par andre (ikke-eksisterende?) problemer, bl
a vedrørende kurderne, men også narkotika-trafik (!), der skal
løses før EU-medlemsskab:

Transnational Issues:
https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/tu.html#Issues

EU-medlemsskab? Tsk!

Mvh John

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-10-06 21:06

On Thu, 12 Oct 2006 20:29:24 +0200, John skrev:

> Ja det gjorde de sø'me da osse, og nægter det ikke.

Det må de heller ikke. Altid sjovt at høre tyskere og
franskmænd forsvare ytringsfriheden.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Konrad

Dato : 13-10-06 06:48

> [...]
> mellem 1 og 1,5 million armeniere omkom. De ansvarlige i den
> osmanniske ledelse undslap effektiv retsforfølgelse .."

Sjovt. Hvorfor har ingen den langt mere åbenlyse vinkling på dette her?

Mange danskere, og europæere, bliver "forargede" over, at der findes
muslimer der bliver stødt over provokationer som tegninger. Nogle få af
muslimerne henviser til deres egne love, og nogle henviser endda til sharia.
Reaktionen er temmelig naturlig : I skal ikke bestemme hvad folk skal kunne
tillade sig i Damark. Nej - naturligvis ikke.

Men nu skal Frankrig altså til at uddele bøder i 300.000 kroners klassen
hvis en tyrkisk statsborger bosiddende i Frankrig hårdt presset tvinges til
at honorere sit lands tabu imod Armenien-folkemordet?

Fra : Bo Warming

Dato : 13-10-06 07:54

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
> tvinges til
> at honorere sit lands tabu imod Armenien-folkemordet?

Alle andre EU-lande end DK har censur mod at lufte arbejdshypoteser om
holocaust, der ikke lyder "6 mio gasninger"

Men ingen gider straffe, udover nogle kompetente ty ske forskere der
bures inde i høj alder fx Dave Irving

Godt at Frankrig tager gas på dette ved også at straffe muslimer for
noget langt værre, At uskyldige armerere dræbtes er anderledes
veldokumenteret

Tyrkiet var gjort stærkt af Tysklands militærtrænere og
våbenleverandører i 1914 men gad ikke sende styrker mod russerne da
de erobrede lidt af Kaukasus

De satsede på fin indsats i Istanbul-regionen og lammetævede ÚK til
søs og til lands.Men var ligeglade med ufarlige russere.

Det er absurd at de nu hævder at civile, fattige armenske dhimmmier,
der ingen våben havde, skulle støtte russerne og derfor måtte
holocaustes i millionvis.

Kemal Ataturk var klart en populistisk folkemorder, værre end Hitler
og Stalin mht motiv og antal

Fra : @

Dato : 13-10-06 15:18

On Fri, 13 Oct 2006 08:53:38 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>Alle andre EU-lande end DK har censur mod at lufte arbejdshypoteser om
>holocaust, der ikke lyder "6 mio gasninger"

nej

/Albert Camus/

Fra : Konrad

Dato : 14-10-06 08:34

> nej

Nemlig. Det er mig bekendt kun Tyskland og Østrig der har love i den
retning.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-06 10:45

> [...]
> til
> at honorere sit lands tabu imod Armenien-folkemordet?

Det er jo rent gak, og bliver da heller ikke vedtaget som lov.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-10-06 11:10

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Det er jo rent gak, og bliver da heller ikke vedtaget som lov.

Debatten er gavnlig , det er hvad tæller.
Tyrkiet har nok en faktor ½
RET I at der er overdrivelser vedr 1½ mio tallet på dræbte armenere
og har næsten ikke ret i t der blandt armenerne var partisaner, der
ville kæmpe med russerne mod deres tyrkiske "ejere" de var så
dhimmi-agtige som tibetanere under Kina, og sådan er verden jo. Og
våbenløse. Og intet tyder på at russerne smuglede våben til
potentielle allierede partisaner -

Tyrkiet har 100,00% uret når de *censurerer videnskab* og det er godt
at den fjollede Nobelpris nu er givet til en oprører mod censuren.

Giv næste pris til den analoge men fængslede Dave Irving

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 13:29

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> Det er jo rent gak, og bliver da heller ikke vedtaget som lov.

Det er vedtaget i deputeretkammeret, og nu venter kun vedtagelsen i
senatet og præsidentens underskrift {jeg aner dog intet om '300.000
kroners klassen'}.

Men det betyder kun at offentlig benægtelse af at det armenske folkemord
har fundet sted skal behandles på samme måde som /die Auschwitz-Lüge/.
Tyrkiske indvandrere kan da bare holde kæft.

I øvrigt burde du jo så lægge mærke til den positive virkning af loven:
Tyrkiet får endnu sværere ved at komme ind i EU.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-10-06 15:31

> Det er vedtaget i deputeretkammeret, og nu venter kun vedtagelsen i
> senatet og præsidentens underskrift {jeg aner dog intet om '300.000
> kroners klassen'}.

Og den kommer ikke.

> Men det betyder kun at offentlig benægtelse af at det armenske folkemord
> har fundet sted skal behandles på samme måde som /die Auschwitz-Lüge/.
> Tyrkiske indvandrere kan da bare holde kæft.

Og hvorfor skulle de det.

> I øvrigt burde du jo så lægge mærke til den positive virkning af loven:
> Tyrkiet får endnu sværere ved at komme ind i EU.

Tyrkiet kommer aldrig ind, desværre, sådan set, for det ville have betydet,
at de var mere europæiske end islamiske, - men det går jo den anden vej.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-06 16:34

> [...]

> at de var mere europæiske end islamiske, - men det går jo den anden vej.

Ja, du tror jo stadig på Eurabia - din pessimist.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 14-10-06 08:29

> Det er vedtaget i deputeretkammeret, og nu venter kun vedtagelsen i
> senatet og præsidentens underskrift {jeg aner dog intet om '300.000
> kroners klassen'}.

Det blev sagt den anden dag i Orientering eller sådan noget. Knud har helt
helt ret i, at det næppe bliver vedtaget. Medmindre da de netop er "gak"
dernede. Det er efterhånden ikke helt forudsigeligt hvad Chirac finder på.

> Men det betyder kun at offentlig benægtelse af at det armenske folkemord
> har fundet sted skal behandles på samme måde som /die Auschwitz-Lüge/.
> Tyrkiske indvandrere kan da bare holde kæft.

Det er et "tankeforbud" og dermed analogt til andre tankeforbud.

> I øvrigt burde du jo så lægge mærke til den positive virkning af loven:
> Tyrkiet får endnu sværere ved at komme ind i EU.

Jeg synes ikke det er positivt. Jeg mener det bedste dr kunne ske ville
være, hvis Tyrkiet kom med i EU. Langt, langt bedre, end et isoleret Tyrkiet
i fundamentalisternes vold som vores nabo.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-06 08:52

> [...]

> være, hvis Tyrkiet kom med i EU. Langt, langt bedre, end et isoleret Tyrkiet
> i fundamentalisternes vold som vores nabo.

Måske skulle du lægge mærke til en ældgammel myte fra det område, der i
dag er tyrkisk.

Den trojanske hest.
--
Per Erik Rønne