Generering af grafer ?
Fra : Torben

Dato : 25-06-01 15:08

Hejsa, jeg skal til at udvikle et intranet, hvor det skal være muligt at se
nogle forskellige grafer på baggrund af nogle udtræk i en database.

Jeg er lidt på bar bund - kan man købe en komponent, der kan generere en
graf (gif/jpg) udfra disse udtræk, eller hvordan griber jeg sagen an ?

På forhånd tak!
Torben

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-06-01 15:38

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er lidt på bar bund - kan man købe en komponent, der kan generere en
> graf (gif/jpg) udfra disse udtræk, eller hvordan griber jeg sagen an ?

Du kan enten bruge et komponent - der findes mange forskellige
Jeg tror endda at Office 2000 har nogle serverkomponenter til sligt - men
jeg ved ikke hvordan de performer

Du kan også lave det simpelt med stavdigrammer
Du har en grafikdims der er 1x1 pixel - som du så skalerer procentvis

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Torben

Dato : 25-06-01 16:16

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan også lave det simpelt med stavdigrammer
> Du har en grafikdims der er 1x1 pixel - som du så skalerer procentvis

Mener du en gif? Hvis ja, duer det vel kun til blokdiagrammer! Hvis jeg nu
skal lave en graf, vil jeg vel ikke kunne lave det på denne måde, eller ?

Torben

Fra : James Olsen

Dato : 25-06-01 16:45

> "Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

> Mener du en gif? Hvis ja, duer det vel kun til blokdiagrammer! Hvis jeg nu
> skal lave en graf, vil jeg vel ikke kunne lave det på denne måde, eller ?

Med mindre du har meget interesse i at lave sådan noget selv så vil jeg
stærkt anbefale dig at købe en komponent. Der findes mange derud men her er
da et sted at starte :

http://www.componentsource.com/BuyComponents/ProductCatalog/ProductPage.asp?
ProductOptions=1714_43X

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-06-01 06:53

> [...]
> skal lave en graf, vil jeg vel ikke kunne lave det på denne måde, eller ?

Mjaahh, du kunne snyde lidt ved at have en gennemsigtig gif under den
farvede gif - det er så den gennemsigtige du skalerer
En måde at vise en graf på er netop ved kun at vise punkterne, men det er
lidt begrænsninger

Skal du lave rigtige grafer, så skal du nok forbi et komponent
Der findes en masse ganske udmærkede komponenter der genererer en grafikfil,
man så kan bruge på lige linje med anden grafik i html dokumentet

Vil du i gang med at lave noget selv, så sørg for at tjekke datagrundlaget
før du danner en eventuel ny grafikfil

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-06-01 10:15

Peter Lykkegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> farvede gif - det er så den gennemsigtige du skalerer
> En måde at vise en graf på er netop ved kun at vise punkterne, men det er

Man kan ogsaa lave en smart loesning hvor man ved hjaelp af ASP genererer noget
inline CSS der positionerer nogle punkter. Saa skulle der ikke vaere
begraensninger for hvad du kan lave, men det er sikkert nemmere og mere
effektivt at bruge en komponent.

Med venlig hilsen
Lars

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Dan Frederiksen [DJ ~

Dato : 27-06-01 12:44

Hvorfor ikke bruge ASP-Image (eller en anden billedkomponent) til at optegne
grafen?
Det skulle vel ikke volde så mange problemer ;)

/Dan