Hvilken udbyder skal man vælge?
Fra : Jesper Beenfeldt Nie~

Dato : 25-06-01 15:00

Jeg er ved at tage springet ud i en ADSL af beskeden hastighed med router
til et lille hjemme-netværk, men hvilken udbyder skal jeg vælge?

Jeg er klar over, at man nok kan finde folke med dårlige erfaringer med alle
udbydere, og at I er indbyrdes uenige på det punkt. Men der er nogle
objektive forskelle, så vidt jeg ved. Har de nogen betydning? Er der ikke
noget med, at man skal have en ny linje ind hos alle andre end TDC, gør det
nogen forskel i praksis? Er de forskellige routere lige gode til almindelig
brug (downloading, ikke up)?

Tak for hjælpen til en nybegynder

Jesper Beenfeldt Nielsen,
Odense

Fra : Tim Frølich Pedersen

Dato : 25-06-01 18:42

Du skal vælge Cybercity eller Wol. Hvis du da lige har kobber nok ! Ellers
må du jo tage til takke med Tdc's Netekspres.

Fra : Joachim Jensen

Dato : 26-06-01 16:54

Tim Frølich Pedersen <toghpedersen@get2net.dk> wrote in message
> Du skal vælge Cybercity eller Wol. Hvis du da lige har kobber nok ! Ellers
> må du jo tage til takke med Tdc's Netekspres.

Hvad er der galt med Orange???

/Joa

Fra : sussilue

Dato : 26-06-01 18:14

"Joachim Jensen" <joa@orangedk.com> wrote in message

> Tim Frølich Pedersen <toghpedersen@get2net.dk> wrote in message
Ellers

> Hvad er der galt med Orange???
>
> /Joa

Den duer va ikke
(((((((((((((((((((
Utilfreds kunder hos den sorte appelsin!!!!!!!!!!!!!
MvH
Sussilue

Fra : Andreas Lindberg

Dato : 26-06-01 14:51

"Jesper Beenfeldt Nielsen" <leneogjesper@journalist.dk> wrote in message
> Jeg er ved at tage springet ud i en ADSL af beskeden hastighed med router
> til et lille hjemme-netværk, men hvilken udbyder skal jeg vælge?

Vælg frem for alt IKKE TDC !
Hvis du har lidt mere "speciele" behov end at åbne browseren.. (Router prb)

Samt også de cutter mere end WOL og CC af hastigheden..

Og routeren er en monster billig en (derfor af denne kvalli får du det skod
produkt) iforhold til CC og WOL's

TDC router koster ca. 1500 kr, mens WOL og CC's mere end 5000 :)
Siger da noget om hvorfor de har så mange router prb.

--
Andreas Lindberg / webmaster@quak.dk
- www.quak.dk (ICQportal)

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-06-01 19:15

On Tue, 26 Jun 2001 15:50:41 +0200, Andreas Lindberg wrote:

>Vælg frem for alt IKKE TDC !
>Hvis du har lidt mere "speciele" behov end at åbne browseren.. (Router prb)

BB|ADSL har ingen router ...

>Samt også de cutter mere end WOL og CC af hastigheden..

Nej, det er nærmere mindre ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Torben Christensen

Dato : 27-06-01 11:33

"Andreas Lindberg" <webmaster@quak.dk> skrev i en meddelelse

> Vælg frem for alt IKKE TDC !

Min Pro@ccess kører ellers som en drøm og har altid gjort det.

Derudover er man lynhurtig igennem til support hvis man har brug for dem,
det er ikke mit indtryk det går helt så smertefrit hos nogle af de andre.

--
mvh. Torben

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 27-06-01 12:59

Torben Christensen wrote:

> Min Pro@ccess kører ellers som en drøm og har altid gjort det.

Det gør min også.

> Derudover er man lynhurtig igennem til support hvis man har brug for dem,
> det er ikke mit indtryk det går helt så smertefrit hos nogle af de andre.

Pro@ccess er et erhvervsprodukt. Hvis du køber et privatprodukt (som
Netexpress), kan du rolig regne med at skulle vente mindst en times
tid...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Kenneth Ahn Jensen

Dato : 19-07-01 16:21

"Mikkel C. Simonsen" wrote:

> Det gør min også.

Fra næste måned begynder TDC at levere Ethernet baseret ADSL, og dermed
slipper du for ATM overheadet på ca. 8-9%. Du får altså mere båndbredde for
dine penge.
Og hvorfor i himlens nav skulle de "cutte" noget af din forbindelse? De bruger
jo samme teknologi som alle andre svjv... Sikke noget vås.

> Pro@ccess er et erhvervsprodukt. Hvis du køber et privatprodukt (som
> Netexpress), kan du rolig regne med at skulle vente mindst en times
> tid...

Tja, de gange jeg har brugt deres support (jeg er modemkunde) har jeg kommet
igennem i første forsøg - og jeg gider ikke at vente mere end 5 minutter på
den slags. Og de svarer hurtigt og præcist på spørgsmål stillet pr. email.
Sammenlignet med Mobilix support, som jeg også har erfaringer med, så er TDC
temmelig godt med fremme.

Mvh
Kenneth

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-07-01 16:58

"Kenneth Ahn Jensen" <kaj@itu.dk> skrev i en meddelelse
> Fra næste måned begynder TDC at levere Ethernet baseret ADSL, og dermed
> slipper du for ATM overheadet på ca. 8-9%. Du får altså mere båndbredde
for
> dine penge.

Der er ethernetbaserede produkter allerede i dag, men ATM overheadet slipper
du ikke for på en ADSL-linje

--
Martin Højriis Kristensen