Hævnlyst mod (trafik)larmere
Fra : Bo Warming

Dato : 06-10-06 16:45

Hævnlyst mod (trafik)larmere

Noget godt ved absurdkomedien Simpson Family er at extremsadisme
udleves - alt kan jo gøres på tegnefilm

Og så tænker man at man egentlig har impulser til at spænde en line
over vejen og vælte en sadistisk larmende motorcyklist - selvom eller
fordi man er misundelig på ham.

Larmende haveredskaber og fester er også en pestilens, men politi skal
ikke prioritere naboklager højt

"Der var en, som spurgte: "At gengælde uret med godhed, hvorledes er
det?" Mesteren sagde: "Hvor meget skulle man da gengælde godhed? Nej,
med retsind skal man gengælde uret, med godhed skal man gengælde
godhed." Kung-Fu-Tse

hæb Going to law is losing a cow for the sake of a cat. Deal with
things before they appear. Put things in order before disorder arises.
Chinese Proverb, Anonymous Saying of Chinese Origin

" Laws do not persuade just because they threaten Lucillius
Seneca (B.C. 3-65 A.D)

OG VI SKAL SATSE på love der overtaler og langsigtet gør os bedre.

------------------

TYVEN OG HOREN HAR STOR RET, siger gl ordsprog, for vi kan godt lide
at have nogen at se ned på

" If England treats her criminals the way she has treated me,
she doesn't deserve to have any. Oscar Wilde

Jeg er selv dydsmønster der sjældent larmer, så det synes jeg er god
moral og jeg kan lide at se ned på støjchikanørerne

Jeg er partisk imod dem, fordi er egentlig ku ha lyst at slå gækken
løs også

"Jeg kan love at være oprigtig, men ikke upartisk. Goethe

" Udtal ikke dom,før du har hørt begge parter. Græsk
ordspog.

"All punishment is mischief. All punishment in itself is evil.
Jeremy Bentham

" Man må kun blive gammel for at blive mildere; jeg ser ikke,
at der begås nogen fejl, som jeg ikke selv har begået. Goethe

" Nær mistro til alle, i hvilke trangen til at straffe er
stærk. Nietzsche

" Smadr dem der smadrer dig Autonom grafitti

HÆVNSTRAF ER UKLOG

" Oh God said to Abraham "Kill me a son", Abe says, "Man, you
must be puttin' me on". Song: Highway 61 Revisited

HAR PATRULJEN RET I AT STRAF SKADER?

" More people are flattered into virtue than bullied out of
vice. Robert Surtees

Mangel på venlige ord er så slem som uvenlige ord - alt er relativt

" The more one judges, the less one loves.
Balzac (1799-1850)French author

Den moralske Forargelse er den perfideste Slags Hævn.
Oscar Wilde