Lægen som spydspids for alt behandleri
Fra : Bo Warming

Dato : 06-10-06 05:51

Lægen som spydspids for alt behandleri

Identitet=profession=forfængelighedskonstruktion

En profession gir medlemmerne selvtillid, for enhver profession er en
sammensværgelse mod lægmand, og enighed gør stærk.

Jo mere syg, jo mere desperat efter snuptagsløsning og så klynger man
sig til tyrkertroen på at sygdom der kommer indefra kan klares pr kemi
udefra.

Måske både legemlige og psykiske storproblemer bedst løses ved, at de
løber linen ud.

Udlever galningen sin særhed, bliver han viis, og al pseudoløsning har
bivirkninger (bl.a. ved at aflede opmærksomhed fra klogere tiltag).

Psykiatrien er nem at angribe, men løn gir prestige og når denne
hyldede psykologi-behandler får overlægeløn og hospitalskontor, bliver
han bannerfører og ikon for den statslige hob af psyke-terapeuter, og
blåstempler alles snakke-indsats og de booster deres selvtillid ved
at være sjælelæger og i klub med "videnskabelige" eksperter

" Menneskehedens værste sygdomme er opstået udfra kampen mod
sygdomme. Nietzsche

" We are healed of a suffering only by experiencing it in full.
Marcel Proust

Fra : kk

Dato : 06-10-06 08:53

> [...]
>
> Udlever galningen sin særhed, bliver han viis, og al pseudoløsning har
> bivirkninger (bl.a. ved at aflede opmærksomhed fra klogere tiltag).

...så du da vist være meget viis!

mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 06-10-06 09:25

"kk" <kru@nospammail.dk> wrote in message

> ..så du da vist være meget viis!

Jeg tror bestemt at hvis man løber linen ud med alle de skøre ideer
man får, som ikke kan skade andre, så kan man få et rigere liv og kan
bidrage med nyttigere erfaringer end ellers. Konformitet og slavemoral
er kedsommeligt. Og der er mange vismænd der har den opfattelse, læs
blot her

" Man skal ikke søge at eliminere sine komplekser - man skal
bringe sig i overensstemmelse med dem: Det er dem der styrer vor
opførsel her i verden. Camus

"Målet er ikke enhed eller harmoni - det er skældsord for
Nietzsche -målet er at det fortrængte og problematiske kanaliseres
over i noget konstruktivt" Safranski

En genial mand begår ingen vildfarelser. Hans fejl er viljesakter og
er portaler til opdagelse. James Joyce

Sanity is a madness put to good uses, waking life is a dream
controlled. George Santayana

Det er mig ikke nok at lynet ikke mere gør skade. Jeg vil ikke aflede
det: det skal lære at arbejde for mig. Zarathustra/Nietzsche (bog4
kap 13,7.)

Problemet er ikke at jeg er paranoid men at jeg ikke er
paranoid nok Woody Allen

The foolishness is a shrine of protection against the outside world
Peter Bamm

Look into the depth of your own soul and learn first to know yourself,
then you will understand why this illness was bound to come upon you
and perhaps you will thenceforth avoid falling ill.
Sigmund Freud

A man should not strive to eliminate his complexes, but to get into
accord with them: they are legitimately what directs his conduct in
the world. Sigmund Freud

Det er en meget stor dyd består i at dræbe sine lidenskaber. En større
dyd, der består i at afbalancere dem. Camus