Afskaf det kommunale selvstyre
Fra : dktekno

Dato : 04-10-06 12:47

Nedlæg det kommunale selvstyre. Hvorfor skal der være forskellige regler
for, at modtage velfærd alt efter i hvilken kommune vi bor i? Der bør være
lige regler for alle borgere, så vi alle kan modtage den samme hjælp i den
samme situation, UANSET hvor i landet vi bor!

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 13:00

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> Nedlæg det kommunale selvstyre.

Grundloven.
§82. Kommunernes ret til under statens tilsyn selvstændigt at styre
deres anliggender ordnes ved lov.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 04-10-06 13:16

> Grundloven.
> §82. Kommunernes ret til under statens tilsyn selvstændigt at styre
> deres anliggender ordnes ved lov.
+++++++++++++++
Så lad dem ordne det ved lov således at yderlserne er de samme i Gedser som
i Skagen!

Alt dette decentrale høvdingevælde som kaldes kommuner lider under lokal
melen af egne kager.
Orden det ved lov således at kommunerne styres af statstjenestemænd med
direkte aflæggelse af rapport til staten vedrørende behov.

Kommuner er ikke ens med hensyn til sociale opgaver og må derfor forvaltes
med central finger på pulsen.

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 14:06

Lyrik <lyrikFJERN@heaven.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Så lad dem ordne det ved lov således at yderlserne er de samme i Gedser som
> i Skagen!

Hvilke ydelser taler du om? Kontanthjælp og sygedagpenge mv er da ens i
alle kommuner, når vi ser bort fra Færøerne og Grønland. Men naturligvis
kan man anlægge forskellige /skøn/.

> [...]

> direkte aflæggelse af rapport til staten vedrørende behov.

> Kommuner er ikke ens med hensyn til sociale opgaver og må derfor forvaltes

Tror du at folketinget angler efter at få en ny højesteretsdom for
grundlovsbrud?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-06 22:53

> Hvilke ydelser taler du om? Kontanthjælp og sygedagpenge mv er da ens i
> alle kommuner, når vi ser bort fra Færøerne og Grønland. Men naturligvis
> kan man anlægge forskellige /skøn/.

Og det har de været siden 1933 fra Kanslergadeforliget, hørte jeg forleden.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-06 04:14

Knud Larsen <larsensknud@yahoo.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Og det har de været siden 1933 fra Kanslergadeforliget, hørte jeg forleden.

Og så er der vel næppe nogen debatdeltagere her, der personligt kan
huske hvordan det var før.

I 1933 blev man som bekendt først myndig når man fyldte 25. Det må vel
have betydet at forældrene havde forsørgerpligten til man nåede den
alder, ikke?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk