Nyttige idioter.
Fra : JBH

Dato : 03-10-06 20:39

Hold kæft hvor var det grinagtigt at se DR1 21.00 nyhederne, hvor nogle af
de aktionerende forældre, af en journalist blev foreholdt de rigtige tal og
ikke de BUPL manipulerede tal. Fogh har tidligere undladt at svare, da en
journalist i et interwiev spurgte om disse forældre var BUPL's (og
fagbevægelsens) nyttige idioter, men indslaget i aften efterlader ingen
tvivl om at de fleste ER nyttige idioter og resten er gemene kuglestøbere og
ballademagere a'la Lars Grenaa. ol.typer

/JBH

Fra : Bertel Brander

Dato : 03-10-06 21:04

JBH wrote:
> [...]
> tvivl om at de fleste ER nyttige idioter og resten er gemene kuglestøbere og
> ballademagere a'la Lars Grenaa. ol.typer

Jeg må tilstå at jeg opfattede indslaget omvendt,
den der stod tilbage som idioten var Fogh.
I hans verden er man enten vildledt af forkerte tal,
eller en ballademager.

At folk kan være politisk uenige med Fogh eller at
Fogh skulle komme med argumenter er utænkeligt.

Han fører en politik der går ud på at have en
minimal udvikling i de offentlige udgifter.
Det er da et helt legitimt standpunkt, men
så er det ynkeligt at han samtidig vil have
det til at se ud som om regeringen gør meget
for velfærden.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Alucard

Dato : 03-10-06 21:15

On Tue, 03 Oct 2006 22:03:48 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>Det er da et helt legitimt standpunkt, men
>så er det ynkeligt at han samtidig vil have
>det til at se ud som om regeringen gør meget

Det er da en legitim holdning, men det ændrer ikke på at forældrene er
blevet taget ved næsen af BUPL's falske tal.....

Fra : Bertel Brander

Dato : 03-10-06 21:54

Alucard wrote:

> Det er da en legitim holdning, men det ændrer ikke på at forældrene er
> blevet taget ved næsen af BUPL's falske tal.....

Du gentager blot Foghs pinagtige retorik...

BUPL har en lidt anden måde at opgøre normering
på, hvor man tager hensyn til at mindre børn
kræver mere pasning end større børn.
Ud fra denne regnemetode er der sket en
nedskæring.
Der er ikke noget nyt i dette og der er ingen
falske tal.

Forældrene strejker ikke pga. forkerte tal fra BUPL.
De strejker fordi der er utilfredse med regeringens
politik. Og det er et helt legitimt standpunkt.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Alucard

Dato : 03-10-06 22:16

On Tue, 03 Oct 2006 22:53:45 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Du gentager blot Foghs pinagtige retorik...
>
>BUPL har en lidt anden måde at opgøre normering
>på, hvor man tager hensyn til at mindre børn
>kræver mere pasning end større børn.

Hvilket er noget vrøvl....

Nomering er hvor mange børn der er pr. pædagog....
Alt andet er udenomssnak

>Ud fra denne regnemetode er der sket en
>nedskæring.

Men DEN "regnemetode" er jo noget sludder....

Man kunne vel med den "logik" medtage pædagogernes alder i
beregningerne, så får man også et andet resultat....

>Der er ikke noget nyt i dette og der er ingen
>falske tal.

Vrøvl...

>Forældrene strejker ikke pga. forkerte tal fra BUPL.

Nej, de laver ulovlige blokader....

>De strejker fordi der er utilfredse med regeringens
>politik. Og det er et helt legitimt standpunkt.

Der er ikke nogen forældrer der strejker.... At de demonstrerer mod
regeringen er da helt klart legitimt og selvfølgelig har de da lov til
det, men det ændrer ikke på at de er blevet taget ved næsen...

Fra : Bertel Brander

Dato : 03-10-06 22:27

Alucard wrote:

> Hvilket er noget vrøvl....
>
> Nomering er hvor mange børn der er pr. pædagog....
> Alt andet er udenomssnak

Bortset fra at de enkelte børenhaver mm. bliver
tildelt flere pædagog timer til små børn end store.

> Der er ikke nogen forældrer der strejker.... At de demonstrerer mod
> regeringen er da helt klart legitimt og selvfølgelig har de da lov til
> det, men det ændrer ikke på at de er blevet taget ved næsen...

Der er ikke nogen der er blevet taget ved næsen.
Men Fogh vil ikke diskutere politik, og indrømme
at der er nogen der kan have et andet syn på sagen
end ham.
Så hans eneste "argumenter" er at BUPL "fifler" med
tallene, at Lars Grenaa er med i BUPL, og at dem
der demonstrerer er ballademagere.
Det er ynkeligt at overvære en sådan statsminister.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Alucard

Dato : 03-10-06 23:02

On Tue, 03 Oct 2006 23:26:47 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Bortset fra at de enkelte børenhaver mm. bliver
>tildelt flere pædagog timer til små børn end store.

Øhhh.... Relevans...???

Det ændrer da ikke på at "Nomering" = "antal børn pr. pædagog"....

>Der er ikke nogen der er blevet taget ved næsen.
>Men Fogh vil ikke diskutere politik, og indrømme
>at der er nogen der kan have et andet syn på sagen
>end ham.

Det du kommer med er jo bare politiske slagord, uden relevans...

>Så hans eneste "argumenter" er at BUPL "fifler" med
>tallene,

Hvilket de gør...

>at Lars Grenaa er med i BUPL,

Hvilket er sandt...

>og at dem
>der demonstrerer er ballademagere.

Nej.... Dem der står BAG er "ballademagere".... Han sagde udtrykkeligt
at de demonstrerende forældre IKKE var ballademagere.... De er bare
blevet snydt..

>Det er ynkeligt at overvære en sådan statsminister.

Whatever.......

Fra : Bertel Brander

Dato : 03-10-06 23:19

Alucard wrote:

> Whatever.......

Det er ynkeligt at have en statsminister der ikke
vil stå ved sin egen politik.
Havde han stået frem og sagt at han mener at der
er penge nok og nu må kommunerne få det til at
virke med de penge de har, for det er regerings
politik at spare på de offentlige udgifter, kunne
man tage ham alvorligt.
Men at han både vil spare på de offentlige udgifter
OG give folk det indtryk at han vil forbedre velfærden
er ynkeligt.
At han ikke vil argumentere for sin politik er
ynkeligt.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 03-10-06 23:32

Bertel Brander wrote:

> [...]
> OG give folk det indtryk at han vil forbedre velfærden
> er ynkeligt.
> At han ikke vil argumentere for sin politik er

Præcist.
Han sagde det så rigtigt på Venstres landsmøde, nemlig mindre vækst i det
off. i forhold til den private sektor = nedgang i den off. sektor.
At jeg her, og Fogh siger mindre vækst, det betyder jo at der må skæres ned
nogen steder for at andre steder kan opgraderes, og her skal vi også huske
på hvem der bestemmer hvordan pengene fra udligningsreformen skal bruges,
nemlig regeringen.
Lad os tage ny-Randers kommune, de skal spare 64 Mio. i selve Randers og det
kan kun ske på dagplejeområdet, så siger regeringen, "godt så, men i får 66
Mio. i udligning, så nu er alt i orden".
Nej, det er ikke i orden, for Randers kommune var dyrere på skatten i
forhold til gennemsnittet af de kommuner Randers lægges sammen med, hvorfor
at Randers skal give de penge til skatteborgerne i Randers i
skattenedsættelse.
Desuden så er der beregnet 2.5% i pristalstilskrivning i budgettet, og jeg
ved at alene i år, så er håndværkerpriserne t.eks. steget med over 10% og
stiger også til næste år, med de udsigter der er p.t.

--
Allan Riise

Fra : ThomasB

Dato : 04-10-06 00:12

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Desuden så er der beregnet 2.5% i pristalstilskrivning i budgettet, og jeg
> ved at alene i år, så er håndværkerpriserne t.eks. steget med over 10% og
> stiger også til næste år, med de udsigter der er p.t.

Hvis priserne stiger, bliver der vel også betalt mere i skat?

Fra : Bertel Brander

Dato : 04-10-06 00:25

ThomasB wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis priserne stiger, bliver der vel også betalt mere i skat?

Ja, derfor er der ca. 67 milliarder i overskud
på statens finanser, men det betyder ikke flere
penge til velfærd. For kommunerne må ikke bruge
øget skat til at sætte udgifterne op.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-06 08:27

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> [...]
> OG give folk det indtryk at han vil forbedre velfærden
> er ynkeligt.
> At han ikke vil argumentere for sin politik er

Du hører åbenbart overhovedet ikke efter hvad der siges og skrives i
medierne.
Regeringen vil IKKE *spare* på de offentlige udgifter,- de vil holde
udgiftstigningerne på et niveau som stigningerne samfundsindtægterne, som
Socialdemokraternes forkvinde indigneret sagde på Deadline.

Og Fogh gør jo ikke andet end at argumentere for hvorfor man ikke bare kan
hælde flere penge ud nu, OG alle fagøkonomer giver ham ret, - også økonomen
fra Arbejdernes Erhvervsråd.

Fra : Croc®

Dato : 04-10-06 15:14

On Wed, 4 Oct 2006 09:26:52 +0200, "Knud Larsen"
<larsensknud@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>hælde flere penge ud nu, OG alle fagøkonomer giver ham ret, - også økonomen

Fogh er et pjok, Han burde melde ud at man slanker det offentlige med
25% over tre år, det vil sige omkring 200.000 par hænder til det
private, samtidig en pakke der der opsuger alt udover inflationen i
forårets overenskomster, så vil al snak om overophedning forstumme og
vi vil fremtidssikre samfundet så det klodser.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : Egon Stich

Dato : 04-10-06 15:20

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forårets overenskomster, så vil al snak om overophedning forstumme og
> vi vil fremtidssikre samfundet så det klodser.

Se det ville jo have været ærlig snak, i stedet for det igangværende
vælgerbedrager.

Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-06 16:02

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> [...]
> forårets overenskomster, så vil al snak om overophedning forstumme og
> vi vil fremtidssikre samfundet så det klodser.

Så ville der jo udbryde revolution i DK, og det er ikke engang overdrevet.

Det er jo heller ikke nødvendig at være så drastisk, det er fint nok at
holde det offentlige inden for væksten, selv om man ikke kan komme så langt
ned som Socialdemokraterne håbede at komme indtil 2012, dvs ned på én pct
vækst pr år.

Det er sjovt at dem der raser mod regeringen her i gruppen, åbenbart ikke
aner at Socialdemokraterne ville have en langt lavere vækst end den
regeringen har set, - og nu regner med også i fremtiden.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-10-06 16:13

Knud Larsen wrote:
> [...]
> ikke aner at Socialdemokraterne ville have en langt lavere vækst end
> den regeringen har set, - og nu regner med også i fremtiden.

Nu er det sådan at jeg harcelerer imod ført politik, og den førte politik er
i stærk modstrid med hvad regeringen gerne vil give udtryk for, det er i min
bog = bedrageri over for befolkningen.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-06 17:43

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Nu er det sådan at jeg harcelerer imod ført politik, og den førte politik
> er i stærk modstrid med hvad regeringen gerne vil give udtryk for, det er
> i min bog = bedrageri over for befolkningen.

Du mener, de har ikke kunnet holde den lave vækst, som de havde arvet efter
Lykketofts opskrift?
Og de har ikke helt kunnet holde skatterne i ro?

Det er vel ikke bedrageri, at man ikke kan holde udgifterne nede, det sker
for næsten alle regeringer.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-06 16:17

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> wrote in message

> Så ville der jo udbryde revolution i DK, og det er ikke engang
> overdrevet.

*Totalt overdrevet* for selv uden terror-opgradering er OVERVÅGNING
effektiv, så overfor en statsmagt med militær og politi er selv det at
starte et nyr parti næsten en umulighed

Lederne vil ELSKES, ligesom kapitalister vil have MARKEDER - så de
hopper på tungen for at vi skal FORSTÅ er besparelser er til alles
bedste. Og de tænker langt ud i fremtiden, vedr egen magt og
popularitet
----------------------
Iøvrigt er Nordkoreansk atomprøvesprængning heller ikke om ægte
krigstrusler, for Kina og måske Japan har det fint med at Nordkorea
laver hvad de ikke tør og der er nok en skjult alliance mellem alle de
4 konfuzianske lande - men USA ejer verden og må ikke få alibi til at
blande sig

Vold er for muslimer - og revolution er om vold, selv kup er
usandsynlig i EU

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 17:19

> [...]

> aner at Socialdemokraterne ville have en langt lavere vækst end den
> regeringen har set, - og nu regner med også i fremtiden.

Jeg synes nu ikke at jeg ser et 'markant' raseri her i gruppen i denne
sag. Den ser man kun blandt pædagoger - og det flertal af forældre, der
i stigende grad bliver frustrerede over ikke at kunne få deres børn
passet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-06 17:46

> [...]
> sag. Den ser man kun blandt pædagoger - og det flertal af forældre, der
> i stigende grad bliver frustrerede over ikke at kunne få deres børn

Nej, der er måske kun en tre - fire stykker som raser.

Iøvrigt kan jeg anbefale at downloade dagens "Krause på Tværs", med den
tidligere formand for Amternes og Kommunernes forskningsafdeling Niels
Groes, der får man en virkelig god indføring i hvad man kan, og hvad man
ikke kan økonomisk og politisk i forhold til kommunerne, - efter halvdelen
af interviewet går man over til at tale om folkeskolen, da Groes nu er
professor på Pædagogisk Universitet, - dér er også mange gode input og
indsigter.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 18:25

> [...]

> af interviewet går man over til at tale om folkeskolen, da Groes nu er
> professor på Pædagogisk Universitet, - dér er også mange gode input og

Jeg hørte det på P1 i formiddags.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Croc®

Dato : 04-10-06 21:46

On Wed, 4 Oct 2006 18:18:34 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>sag. Den ser man kun blandt pædagoger - og det flertal af forældre, der
>i stigende grad bliver frustrerede over ikke at kunne få deres børn

Hvilke forældre kan ikke få deres børn passet?

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 21:58

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Hvilke forældre kan ikke få deres børn passet?

De forældre hvis børnehave eller vuggestue er strejke- eller
blokaderamt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 04-10-06 22:00

"Per Rønne" wrote:

> De forældre hvis børnehave eller vuggestue er strejke- eller
> blokaderamt.

I kbh. kan alle få deres børn passet, kommunen har alternativ pasning til de
der skal have deres børn passet.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 05-10-06 04:14

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> I kbh. kan alle få deres børn passet, kommunen har alternativ pasning til de
> der skal have deres børn passet.

Ja, i dag, men ikke da en lille gruppe aktivistiske forældre begyndte
deres aktioner. Forældre, der åbenbart sagtens havde tid til at sidde
blokadevagt, og herunder passe deres børn foran børnehaven eller
vuggestuen.

Og i Københavns Kommune er det samlede budget jo netop tilført midler,
4,4 millioner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Croc®

Dato : 04-10-06 21:45

On Wed, 4 Oct 2006 17:02:15 +0200, "Knud Larsen"
<larsensknud@yahoo.dk> wrote:

>Så ville der jo udbryde revolution i DK, og det er ikke engang overdrevet.

Mon dog? Alligevel er det en gåde at en såkaldt liberal regering ikke
forfølger en historisk chance til at føre liberal politik.

> [...]
>ned som Socialdemokraterne håbede at komme indtil 2012, dvs ned på én pct

Det er spørgsmålet om ikke det er nødvendigt. Disse tiltag vil
forlænge den gode periode og gøre underværker for statsfinancerne, den
nuværende periode kan allerede tilte ved de næste
overenskomstforhandlinger, og det rigtig sjove er at flertallet vil
være bedre tjent med en løsning der sikrer langvarig lav inflation
frem for kortvarig lønfremgang der forsvinder i inflation og
arbejdsløshed.

>Det er sjovt at dem der raser mod regeringen her i gruppen, åbenbart ikke
>aner at Socialdemokraterne ville have en langt lavere vækst end den
>regeringen har set, - og nu regner med også i fremtiden.

Når vi taler sjov, så er det virkelig sjovt at jeg ser Nyrup og
Lykketoft som langt mere liberal i praksis end Fogh og Thor Pedersen.

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-06 22:50

> Mon dog? Alligevel er det en gåde at en såkaldt liberal regering ikke
> forfølger en historisk chance til at føre liberal politik.

Så bliver man jo ikke genvalgt.

> [...]
> være bedre tjent med en løsning der sikrer langvarig lav inflation
> frem for kortvarig lønfremgang der forsvinder i inflation og

25% ned? Det ville jo svare til situationen i fx Argentina efter de gik
fallit, det ville få alting til at gå i kaos.

> Når vi taler sjov, så er det virkelig sjovt at jeg ser Nyrup og
> Lykketoft som langt mere liberal i praksis end Fogh og Thor Pedersen.

Og sådan har det jo ofte været, netop fordi typer som KimL tror, at bare det
er "venstrefløjen" der er ved magten, så er alt hvad de gør
"venstreorienteret", derfor kan de komme afsted med langt mere liberale
tiltag end en liberal regering, som hele tiden mistænkes for at ville skære
det hele bort. Måske *ved* begge parter at venstre er højre og højre er
venstre, de holder det bare for sig selv, og griner røven i laser til deres
nytårskalas

Fra : Croc®

Dato : 04-10-06 23:12

On Wed, 4 Oct 2006 23:49:57 +0200, "Knud Larsen"
<larsensknud@yahoo.dk> wrote:

>Så bliver man jo ikke genvalgt.

Hvad er taburetten værd hvis den ikke giver grobund for at udføre ens
visioner?

>25% ned? Det ville jo svare til situationen i fx Argentina efter de gik
>fallit, det ville få alting til at gå i kaos.

Selv 75% af de offentligt ansatte vil placere os i spidsen af Europa.

> [...]
>venstre, de holder det bare for sig selv, og griner røven i laser til deres

Sådan har det ofte været med socialdemokratiet, men det er da den
eneste socialdemokratisk/borgerlig regering i nyere tid.

Det er efterhånden svært at se hvor fornyelsen i dansk politik skal
komme fra, så vi kommer nok til at vente en generation mere før der er
en chance.

Fra : @

Dato : 04-10-06 14:35

On Wed, 04 Oct 2006 00:19:05 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det er ynkeligt at have en statsminister der ikke
>vil stå ved sin egen politik.

det gør han også

dem der derimod forsøger at tørre resultatet af de aftaler de selv har
indgået af på regeringen er Kommunerne

at du ikke kan gennemskue BUPL's agenda er bare synd for dig

BUPL kan ikke klare at socialister er sat uden for indflydelse så de
vil med alle midler sås som løgne og fordrejninger og "gidseltagning"
blandt forældre der har et børnepasningsbehov forsøge at genere
Danmarks lovligt valgte regering

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 15:24

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
> vil med alle midler sås som løgne og fordrejninger og "gidseltagning"
> blandt forældre der har et børnepasningsbehov forsøge at genere

Nu bliver danske regeringer ikke valgt [af vælgerne]. De bliver udnævnt
af Dronningen efter at hun har fået råd fra partilederne. Og talt på
mandattallene ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 04-10-06 15:42

On Wed, 4 Oct 2006 16:24:11 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Nu bliver danske regeringer ikke valgt [af vælgerne]. De bliver udnævnt
>af Dronningen efter at hun har fået råd fra partilederne. Og talt på
>mandattallene ...

fluepul

Fra : Alucard

Dato : 04-10-06 15:50

wrote:

>Nu bliver danske regeringer ikke valgt [af vælgerne]. De bliver udnævnt
>af Dronningen efter at hun har fået råd fra partilederne. Og talt på
>mandattallene ...

Er det ikke ordkløveri...??? Vi ved jo alle hvad han mener....

Fra : Rasmus

Dato : 04-10-06 00:07

> [...]

> Nej.... Dem der står BAG er "ballademagere".... Han sagde udtrykkeligt
> at de demonstrerende forældre IKKE var ballademagere.... De er bare

Ynkelig eller ej! En gang imellem er Anders F. Rasmussen meget ærlig, folk
hører bare ikke, hvad det er han siger. Venstre folk avler også børn der
skal passes. Dem der nok føler sig mest snydt er nok dem der har stemt på
ham og hans parti. Dem er der sikkert den del af blandt de demonstrerende
forældre. Det kom bare helt bag på dem at hans politik lige skulle ramme
dem. Det havde de ikke regnet med.
Ballademagere eller ej. Det er pussigt nok ikke dem som har mest grund til
at råbe op, man hører noget til. Dem hører man sjældent.

Jeg vil godt væde på at om et år så siger statsministeren, jeg fik ret,
serviceniveauet blev ikke forringet på børnepasningsområdet, det er ligefrem
blevet bedre.

Mvh Rasmus.

Fra : JBH

Dato : 03-10-06 23:08

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tallene, at Lars Grenaa er med i BUPL, og at dem
> der demonstrerer er ballademagere.
> Det er ynkeligt at overvære en sådan statsminister.

Dine argumenter er ynkelige. Men man kan jo bare lukke øjnene hvis man ikke
bryder som om det man ser.

BUPL manipulerer med tallene, det er fakta.

Lars Grenaa har Angrebet en demokratisk valgt politiker (Anders Fogh) inde
I folketinget med rød maling, og har udtalt at han ville gøre det igen hvis
han fik muligheden. Han fik en længere fængselsstraf for malingsangrebet.
At BUPL overhovedet vil have med sådanne typer at gøre, og tilmed giver ham
en tillidspost, siger ALT om BUPL. Men hvem husker ikke også Bente
Sorgenfrey's "Gyldne håndtryk"

/JBH

Fra : Bertel Brander

Dato : 03-10-06 23:37

JBH wrote:

> BUPL manipulerer med tallene, det er fakta.

BUPL har ikke manipuleret med tallene, de
har aldrig lagt skjul på at de beregner
på en anden måde.

> [...]
> At BUPL overhovedet vil have med sådanne typer at gøre, og tilmed giver ham

Lars er demokratisk valgt.

Anders Fogh måtte gå af som skatteminister fordi han
vildledte folketinget. Er det relevant?

Er det relevant at Lars har kastet rød maling i hoved på
Fogh og afsonet 3 måneder for det?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : JBH

Dato : 04-10-06 01:28

> BUPL har ikke manipuleret med tallene, de
> har aldrig lagt skjul på at de beregner
> på en anden måde.

Jo, de valgte at bruge en metode som ikke er sammenlignelig med den metode
man ellers bruger, og de indrømmer først at de brugte en anden metode da
beviserne forelå.

inde

> Lars er demokratisk valgt.

Muligvis, men af hvem, og kendte vælgerne til Lars´s fortid, og at han vil
bruge ikke demokratiske og ulovlige metoder til at nå hans politiske mål.
Hvis det er tilfælde stiller det da dem som har valgt Lars i et endnu
dårligere lys.

> Anders Fogh måtte gå af som skatteminister fordi han
> vildledte folketinget. Er det relevant?

Tjaa, han valgte at trække sig som skatteminister fordi der i hans
ministerium var bogført nogle posteringer forkert, i et forsøg på at redde
økonomien i ministeriet. En slags "kreativ bogføring"

> Er det relevant at Lars har kastet rød maling i hoved på
> Fogh og afsonet 3 måneder for det?

Lars har ikke "bare kastet rød maling på Fogh." Lars har inde i
folketinget. (Du ved der hvor politikerne arbejder) overhældt en folkevalgt
politiker med maling, fordi han ikke bryder sig om den politikers politik.
Havde det så endda bare været på et offentligt sted, men klovnen vælger at
overfalde en politiker et sted hvor denne burde kunne føle sig tryg for
rabiate skvadderhoveder.

/JBH

Fra : Knud Larsen

Dato : 04-10-06 08:30

> BUPL har ikke manipuleret med tallene, de
> har aldrig lagt skjul på at de beregner
> på en anden måde.

De siger selv, at de aldrig har fortalt det.

Og de har manipuleret med kommunernes forventninger om besparelser næste
år, - hvor de tog de 25% som rapporterede at ville spare, glemte de 25% som
sagde de IKKE ville spare, og ekstrapolerede de 25% ud til 100% med et helt
tilfældigt tal for besparelserne. DET var ren svindet.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 09:06

> [...]

> sagde de IKKE ville spare, og ekstrapolerede de 25% ud til 100% med et helt
> tilfældigt tal for besparelserne. DET var ren svindet.

Og så glemmer vi lige, at de 25% som rapporterede at de ikke ville spare
[altså 50% af dem der svarede] i mange tilfælde ville /tilføre området
flere penge/.

Og glemmer en kommune som København, der sparer penge 27,2 millioner,
samtidig med at de tilfører området ekstra 31,6 millioner, altså netto
ekstra 4,4 millioner. Har denne kommune indrapporteret må den fremgå som
en besparelse på 27,2 millioner, mens de 31,6 millioner ignoreres ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 04-10-06 14:39

On Wed, 04 Oct 2006 00:36:35 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>BUPL har ikke manipuleret med tallene, de
>har aldrig lagt skjul på at de beregner
>på en anden måde.

>Lars er demokratisk valgt.

sikert og det siger da en hel del om BUPL at de vælger en notorisk
voldsmand til en tillidspost

det siger blandt andet at BUPL's medlemmer er indforstået med at det
er i orden at bruge terror og vold som politiske virkemidler

BUPL= terroristsympatisører

Fra : Egon Stich

Dato : 04-10-06 15:18

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> det siger blandt andet at BUPL's medlemmer er indforstået med at det
> er i orden at bruge terror og vold som politiske virkemidler

Kan næppe være værre, end at venstre vælger en formand, der måtte forlade
sit job p.ga. "kreavitet", der kunne have bragt ham for en rigsdomstol.
For efterfølgende at blive statsminister i en regering, der tælle adskillige
dømte personer.
Samt en del, der har formået at lyve sig ud af muligheden herfor.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 04-10-06 15:40

On Wed, 4 Oct 2006 16:18:15 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Kan næppe være værre, end

hvad andre har bedrevet ændrer intet ved at BUPL vælger en terroist
til en tillidspost

Fra : Allan Riise

Dato : 04-10-06 15:52

@ wrote:

> hvad andre har bedrevet ændrer intet ved at BUPL vælger en terroist
> til en tillidspost

Hvilket ikke ændrer ved at man har valgt en bedrager som statsminister.

Og så lyver du jo, han er ikke terrorist, man får næppe 3 mdr. i fængsel for
terrorisme, men det får man for vold mod embedsmand i funktion, og groft
hærværk.
Når du nu vælger at kalde det for terror, så udvasker du begrebet, og lyver
samtidigt.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 04-10-06 23:34

On Wed, 4 Oct 2006 16:51:35 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Hvilket ikke ændrer ved at man har valgt en bedrager som statsminister.

OG ??

hvad har det så at gøre med at BUPL vælger en forbryder til en
tillidspost?

alle afledningsmanøvrer ændrer ikke ved dette

> [...]
>hærværk.
>Når du nu vælger at kalde det for terror, så udvasker du begrebet, og lyver

at foretage et voldeligt angreb på landets statsminister inde i
landets regeringsbygning er alvorligt

og siger en hel del om forbryderens syn på demokratiet

vi er dog en hel del mennesker som i mange år HAR været klar over, at
socialisters respekt for demokratiet blot er et spil for galleriet

ellers ville man da tage afstand fra sådan en forbryder

og slet ikke vælge ham til en tillidspost i BUPL

Fra : Alucard

Dato : 04-10-06 15:52

>Kan næppe være værre, end at venstre vælger en formand, der måtte forlade
>sit job p.ga. "kreavitet",

Er det Svend Auken du mener...? )

Fra : Allan Riise

Dato : 04-10-06 15:59

Alucard wrote:

> Er det Svend Auken du mener...? )

Læse kan du altså ikke, det er da nu helt tydeligt.

Svend Auken medlem af venstre..... Pfuii

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 04-10-06 18:17

On Wed, 4 Oct 2006 16:59:16 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Læse kan du altså ikke, det er da nu helt tydeligt.
>
>Svend Auken medlem af venstre..... Pfuii

Du ejer da heller ikke humoristisk sans... )))

Jeg tænkte (som alle andre sikkert har fattet) på "måtte forlade sit
job p.ga. kreavitet"..... Var der ike noget med LejerBo (eller hvad
det nu hed)...?

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 16:41

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Er det Svend Auken du mener...? )

Åh, om udbetalingen af dagpengene til a-kasserne 'i god tid', hvorefter
de stod uden at trække renter i Arbejdernes Landsbank nogle dage. En
praksis i sin tid indført af VKR-regeringen, videreført af Krag,
Hartling og Anker, og endda videreført af firkløverregeringen under
Schlüter. Indtil de Radikale protesterede for voldsomt.

Der er lige så lidt substans i den sag, som der er i Foghs 'kreative
bogføringssag'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 04-10-06 17:18

> [...]
> Schlüter. Indtil de Radikale protesterede for voldsomt.
>
> Der er lige så lidt substans i den sag, som der er i Foghs 'kreative

Jeg er jo for så vidt aldeles ligeglad med, hvilket parti uhæderlige fiflere
tilhører.
Desværre vrimler det med den slags personager både i regering og folketing.
For mig er det lige så meget et spørgsmål om moral eller mangel på samme.
Begge de nævnte tilfælde tilhører kategorien: Umoralske personager.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 16:41

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Kan næppe være værre, end at venstre vælger en formand, der måtte forlade
> sit job p.ga. "kreavitet", der kunne have bragt ham for en rigsdomstol.

Nu lå der trods alt ikke andet i sagen end at embedsmændene vidste, at
Anders Fogh Rasmussen ikke kunne lide at gå til finansudvalget med en
ansøgning om en tillægsbevilling. Derfor bad de i slutningen af
finansåret, uden at forelægge sagen for ministeren, nogle leverandører
om at fakturere nogle ordre til det næste finansår i stedet til det år,
hvor bevillingerne var brugt op.

Anders Fogh valgte som politisk ansvarlig at træde tilbage. At tale om
en rigsretssag er helt ude i høet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 04-10-06 17:14

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> finansåret, uden at forelægge sagen for ministeren, nogle leverandører
> om at fakturere nogle ordre til det næste finansår i stedet til det

Og det er noget som vi ikke ved, da der ikke kom en retssag, for det der er
pointen det er jo at han, da han blev adspurgt, svarede at noget sådant ikke
var foregået og da var det evident at han på et tidspunkt han blev spurgt at
han godt vidste det.
Det som en retssag skulle have påvist det var jo netop om embedsmændene
gjorde det på foranledning af A.F.R. hvilket der var en del indicier der
ryede på, og det at han gik af samme grund for at undgå en retssag må jo
også siges at være lettere suspekt.

> Anders Fogh valgte som politisk ansvarlig at træde tilbage. At tale om
> en rigsretssag er helt ude i høet.

Set med briller på.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 17:41

> [...]

> gjorde det på foranledning af A.F.R. hvilket der var en del indicier der
> ryede på, og det at han gik af samme grund for at undgå en retssag må jo

Det er karakteristisk at intet politisk parti har krævet en rigsretssag
mod Anders Fogh Rasmussen. Et sådant krav ville da også blot resultere i
at partiet på Christiansborg ville blive betragtet som - useriøst.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 04-10-06 17:51

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> rigsretssag mod Anders Fogh Rasmussen. Et sådant krav ville da også
> blot resultere i at partiet på Christiansborg ville blive betragtet

Man laver ikke en rigretssag imod en mnister der går af, efter at have fået
et vink med en vognstang, nemlig "Gå, eller.....!"

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 18:25

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Man laver ikke en rigretssag imod en mnister der går af, efter at have fået
> et vink med en vognstang, nemlig "Gå, eller.....!"

Der var ikke antydning af rigsretssag i luften. Men Anders Fogh
Rasmussen ønskede naturligvis ikke at stå som målet i en regeringsstorm
[mistillidsdagsorden til en fagminister] 14 dage før Poul Schlüter måtte
forventes at bide i bolledejen - tamilrapporten ventede.

Det gjorde så at Peter Brixtofte kom ind som skatteminister et kort
stykke tid. Samtidig måtte han træde tilbage som borgmester og medlem af
Farum Byråd.

Nu kan han vel se frem til et længerevarende ophold i det nye,
luksuriøse 'hotel' i Horsens .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 04-10-06 23:42

On Wed, 4 Oct 2006 18:14:18 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Set med briller på.

nej

men man skal have nogle temmelig uigennemsigtige briller på for ikke
at kunne se det komplet vanvittige i at BUPL vælger en person som
forsøger at undergrave demokratiet med vold til en tillidspost

Fra : Egon Stich

Dato : 05-10-06 09:07

> [...]
> at kunne se det komplet vanvittige i at BUPL vælger en person som
> forsøger at undergrave demokratiet med vold til en tillidspost

Tjah -
Jeg har så en anden opfattelse af affæren.
På linie med en happening.
Faktisk et helt kunstværk.
Med vold og terror har det intet at gøre.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 05-10-06 09:39

On Thu, 5 Oct 2006 10:07:14 +0200, "Egon Stich"

Hvad har du røget...????

Fra : @

Dato : 05-10-06 14:45

On Thu, 05 Oct 2006 10:39:19 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Hvad har du røget...????

venstresnoet tossetobak

for venstrefløjen har hensigten altid helliget midlet

bare se på de midler der andvendtes i DDR USSR og alle østlandene

og de midler Castro stadigvæk anvender på Cuba

--
/Enhver brændt bog oplyser verden/
Ralph Waldo Emerson

Fra : Egon Stich

Dato : 06-10-06 17:12

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad har du røget...????

Ganske almindelige Prince R.T.
Hvad har det med den kunstneriske opfattelse at gøre?

Naturligvis havde det været mere elegant med en lagkage, eller en
bananskrald at glide i, hen hvad?
Enhver skal jo starte eet sted.-)

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 06-10-06 18:09

On Fri, 6 Oct 2006 18:11:41 +0200, "Egon Stich"

>Ganske almindelige Prince R.T.

Det virkede ikke sådan....

>Hvad har det med den kunstneriske opfattelse at gøre?

Det havde INTET med kunst at gøre....

>Naturligvis havde det været mere elegant med en lagkage

Malings-attentatet ver intet andet end er politisk motiveret voldeligt
overfald på en folkevalgt politiker....

Dine forsøg på bortforklaringer er ynkelige....

Fra : @

Dato : 05-10-06 14:42

On Thu, 5 Oct 2006 10:07:14 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Tjah -
>Jeg har så en anden opfattelse af affæren.

selvfølgelig har du det

når det er dine røde forbrydervenner der foretager voldelige anslag
mod ministre så kommer alle de syge undskyldninger og bortforklaringer
frem

men det ændrer ikke ved at især folk på venstrefløjen aldrig har givet
fem flade ører for demokratiet,

nej voldelige overgreb har altid været deres kendemærke overalt i
verden

Fra : Egon Stich

Dato : 06-10-06 17:13

> [...]
> fem flade ører for demokratiet,
>
> nej voldelige overgreb har altid været deres kendemærke overalt i

Det kan du ikke på nogen måde bevise rent historisk.
Højrefløjen har altid ført hvad vold angår.

Egon

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-10-06 17:20

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> Det kan du ikke på nogen måde bevise rent historisk.
> Højrefløjen har altid ført hvad vold angår.

Det passer jo ikke, alene Mao, Pol Pot, og Stalin står for mange gange hvad
alle verdens højrediktaturer kan stille op med.

Fra : @

Dato : 06-10-06 17:46

On Fri, 6 Oct 2006 18:13:12 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det kan du ikke på nogen måde bevise rent historisk.

jo nemt, nogle af verdenshistoriens værste forbrydere har været
socialister/kommunister:

Mao
Lenin
Stalin
Ho Chi Minh
Castro
She Guevarra
Kim Il Sung
Pol Pot
Rote Arme Fraktion
Blekingegade Banden
Adolf Hitler
Tito
Honnecker

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 05:01

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Men Fogh vil ikke diskutere politik, og indrømme at der er nogen der kan
> have et andet syn på sagen end ham.

Tallene taler deres eget sprog, og det indrømmer en Helle
Thorning-Schmidt da også implicit, når hun bruger vendingen at folk
'oplever' det som nedskæringer.

> Så hans eneste "argumenter" er at BUPL "fifler" med tallene, at Lars
> Grenaa er med i BUPL, og at dem der demonstrerer er ballademagere.

At Lars Grenaa er med som leder i aktionen er da også yderst
betænkeligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-06 08:10

> Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:
> Tallene taler deres eget sprog, og det indrømmer en Helle
> Thorning-Schmidt da også implicit, når hun bruger vendingen at folk
> 'oplever' det som nedskæringer.

"Oplever" : Når man i USA fængsler folk, der er bagud med betaling af
alimentationsbidrag=børnepenge er det vel også fordi det
LIGNER=OPLEVES SOM børnemishandling

I Skandinavien lægger staten ud og indeholder af mine månedlige
ydelser - incl huslejeindbetaling - , men at alt rodes sammen i een
gryde er da ikke lige efter Lene Espersens ØJE FOR ØJE bog

> At Lars Grenaa er med som leder i aktionen er da også yderst
> betænkeligt.

Malingoverfalds-psykopaten har udstået sin straf., og har ikke
berufsverbot
Det er betænkeligt hvis folk ikke kan fatte, at når en
Irak-krig-aktivist skriger vi kan ikke få vore børn
universitetsuddannelses-parate hvis ikke flere voksne i børnehaven, SÅ
ER AL SOCIALISME OM FØLELSER OG FOGH ER KLOG

Fra : JBH

Dato : 03-10-06 22:49

> Du gentager blot Foghs pinagtige retorik...

Pinagtig..Så skulle du have set BUPL's formand forsøge at forklare deres
"tal"

> BUPL har en lidt anden måde at opgøre normering
> på, hvor man tager hensyn til at mindre børn
> kræver mere pasning end større børn.
> Ud fra denne regnemetode er der sket en
> nedskæring.

Ja, kan man ikke få en statistik som viser det man vil have, kan man bare
ændre kriterierne så statistikken "passer" Fakta er at der efter den
(korrekte) metode, er der i takt med det stigende antal børn ansat
tilsvarende antal pædagoger, (på nær 4 promille)
Tilsvarende er de økonomiske bevillinger øget.

> Der er ikke noget nyt i dette og der er ingen
> falske tal.

Hvorfor fortæller BUPL så ikke at tallene de er nået frem til er fundet ved
en ikke "autoriseret" metode.
Det er ren manipulation, ligesom når de nævner en liste af institutioner
som skal "spare" I praksis skal der ske en udligning så antal pædagoger pr
barn samt og den økonomiske fordeling mellem institutionerne bliver mere
retfærdig. Problemet i Århus er at de i bund og grund har været
snotforkælet og ikke vil dele den uforholdsmessige store del af kagen de
får, med andre. Fagbevægelsen er så løbet med på galajen, for at punke
regeringen .

> Forældrene strejker ikke pga. forkerte tal fra BUPL.
> De strejker fordi der er utilfredse med regeringens
> politik. Og det er et helt legitimt standpunkt.

Også når de ulovligt blokerer for adgangen til institutionerne?
Forældre vil naturligvis deres børn det bedste Derfor har det været nemt for
BUPL. at vildlede dem, selvom deres tal ikke passer med virkeligheden.

/JBH

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 04:30

JBH <skodkontoen@hotmail.com> wrote:

> [...]

> tilsvarende antal pædagoger, (på nær 4 promille)
> Tilsvarende er de økonomiske bevillinger øget.

Der skal være tale om et stigende antal pædagoger og pædagogmedhjælpere
/per barn/. Kun når man bruger BUPLs fejlagtige metode når man frem til
en uhyre beskeden 'besparelse'.

Læg i øvrigt mærke til at man nu også kræver 'besparelserne' i
Københavns Kommune 'taget af bordet'.

Københavns Kommune har 'sparet' 27,2 millioner kroner på vuggetuer og
børnehaver, men samtidig tilført 31,6 millioner på området, bare på
andre konti. Netto er der altså tilført 4,4 millioner - se blot
Berlingske Tidendes forside fra i går tirsdag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 04-10-06 14:27

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>BUPL har en lidt anden måde at opgøre normering
>på,

ja en lidt mere kreativ måde,

fordi man har hos BUPL på forhånd lagt sig fast på hvad resultatet af
opgørelsen SKAL være

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 04:30

> [...]

> eller en ballademager.
>
> At folk kan være politisk uenige med Fogh eller at Fogh skulle komme med

BUPL /har/ svindlet med tallene, og en politiker og cand.polit. som
Helle Thorning-Schmidt er udmærket klar over. Hvorfor tror du ellers at
hun hele tiden bruger vendingen at folk 'oplever' at der er skåret ned?

Før Den Store Russiske Augustrevolution i 1991 var BUPLs formand da vist
i øvrigt på det nærmeste 'født' medlem af Danmarks Kommunistiske Partis
centralkomité.

> Han fører en politik der går ud på at have en minimal udvikling i de
> offentlige udgifter.

Som i hvert fald på ingen måde kan siges at have været succesfuld. De
offentlige udgifter er steget voldsomt under VKO, og det gælder vel at
mærke de /kommunale/ budgetter.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erling Hansen

Dato : 04-10-06 05:28

> Som i hvert fald på ingen måde kan siges at have været succesfuld. De
> offentlige udgifter er steget voldsomt under VKO, og det gælder vel at
> mærke de /kommunale/ budgetter.

Der lyves om tal, så det fyger om ørerne på os alle sammen. Den
snedigste løgner er Anders Fogh, for han lyver ved at fortælle halve
sandheder, som han ikke kan hænges op på. Der er givet flere
bevillinger til kommunerne til næste år.....hævder Anders. Det kan sgu
da godt være, men de er ikke givet til velfærd! Der er sandelig mange
poster på et kommunalt budget, og efterhånden som planøkonomen Anders
Fogh har lagt sin klamme hånd på kommunernes administration, styrer han
ganske fikst de ekstra milliarder hen hvor han synes de skal være, og de
havner i hvert fald i k k e i skoler og børneinstitutioner.
Nedskæringerne er formidable og bestemt til at tage og føle på, og det
undrer mig virkelig at så mange mennesker hopper på regeringens løgne og
talkunster. Det de går og siger om velfærd og social retfærdighed har jo
a l d r i g før været venstres politik, men efter at han er gået på
rov i socialdemokratiets arvegods, er han jo nødt til at opretholde
indtrykket ved hjælp af usandheder.
eh

Fra : Per Rønne

Dato : 04-10-06 07:18

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> [...]
> a l d r i g før været venstres politik, men efter at han er gået på
> rov i socialdemokratiets arvegods, er han jo nødt til at opretholde

Har /du/ tallene for de kommunale budgetter på landsplan? Ikke engang
regeringen har dem endnu, da de først skal være færdige 15. oktober.

Men i Københavns Kommune er de samlede budgetterede udgifter til
vuggestuer og børnehaver altså steget med 4,4 millioner kroner. Hvilket
afspejler besparelser på nogle konti på 27,2 millioner, og øgede
bevillinger på andre konti på 31,6 millioner.

Bl.a. vil man gennem ekstrabevillinger til eksempelvis efteruddannelse
søge at nedbringe personalefraværet, hvorved behovet for vikarer skønnes
vil blive reduceret. BUPL og forældre ser udelukkende på 'besparelserne'
på vikarbudgettet. Det er den socialdemokratiske overborgmester Ritt
Bjerregaards budget, som hele borgerrepræsentationen står bag.

I øvrigt ser det ikke ud til at socialdemokratiske kommuner som
København og Ishøj har lidt tab. Det har derimod en konservativ kommune
som Helsingør, hvor administrationsomkostningerne i kommunen ligger
markant over gennemsnittet. Det er nemlig muligt at spare på
administrationen, hvis man gennemfører de nødvendige rationaliseringer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 04-10-06 09:39

> [...]
> markant over gennemsnittet. Det er nemlig muligt at spare på
> administrationen, hvis man gennemfører de nødvendige rationaliseringer.

Man må jo, desværre, sige at du er faldet i min agtelse, og nu henhører i
gruppen: Nyttige idioter.

Hvorfor?
Fordi du ganske åbenlyst er faldet i den sædvanlige akademikerfælde.
Som består i, bevistløst at klamre sig til det eneste i åbenbart har evne
til, nemlig talrækker.
Som så kan diskuteres i een uendelighed, udfra hver sin ideoligiske
opfattelse af, hvad der skal med, og hvad ikke.

Noget så simpelt som som det overgreb på kommunernes selvbestemmelse der
finder sted, opdager i slet ikke i jeres talbegejstring.
Det er jo en kendsgerning, at hver enkelt kommune har haft det
serviceniveau, som borgerne har bestemt via stemmesedlen.
Denne demokratiske rettighed er nu fratagetr borgerne, og der skriges op om
enkelte kommuners "overforbrug".
Noget borgerne selv har bestemt på demokratisk vis.
Og som ikke, da de selv betaler via skatten, kan benævnes "overforbrug".

Jo sandelig:
Regeringen viser sit sande ansigt.
Og det er ikke kønt.
De nyttige idioter deltager gerne i maskeraden.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 04-10-06 13:26

On Wed, 4 Oct 2006 10:38:31 +0200, "Egon Stich"

> [...]
>Som så kan diskuteres i een uendelighed, udfra hver sin ideoligiske
>opfattelse af, hvad der skal med, og hvad ikke.

Du benægter jo hårdnakket fakta....

>Noget så simpelt som som det overgreb på kommunernes selvbestemmelse der
>finder sted, opdager i slet ikke i jeres talbegejstring.

Det er jo overhovedet ikke diskussionen....

>Det er jo en kendsgerning, at hver enkelt kommune har haft det
>serviceniveau, som borgerne har bestemt via stemmesedlen.

Ja... Og....?

>Denne demokratiske rettighed er nu fratagetr borgerne, og der skriges op om
>enkelte kommuners "overforbrug".

Så burde du jo argumentere for/imod det i stedet for at benægte fakta.

>Noget borgerne selv har bestemt på demokratisk vis.
>Og som ikke, da de selv betaler via skatten, kan benævnes "overforbrug".

> [...]

At du ikke bryder dig om regeringen er da fint nok, men det er altså
ikke emnet HER....

>De nyttige idioter deltager gerne i maskeraden.

Ikke "maskeraden" men "paraden" (demonstrationerne)...

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-10-06 08:07

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> wrote:

> Han fører en politik der går ud på at have en
> minimal udvikling i de offentlige udgifter.

Du følger ikke med, hvad?

Fogh-regeringen har tidligere på året faldet til patten og indrømmet at
de intet styr har på de offentlige udgifter, og lader det nu vokse med
3-4% pro anno.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog - macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-06 21:46

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> tvivl om at de fleste ER nyttige idioter og resten er gemene
> kuglestøbere og
> ballademagere a'la Lars Grenaa. ol.typer

Måske dette velfærd og kommune fnidder er langtidsplanlagt så vi
stiler mod privatiserede børnehaver m.m.

Indvandrerantallet stiger så vi ken ikke overkomme socilforplitigelser
hvis ikke vi nu stritter stærkt imod sentimental folkestemning og det
er Foghs kritik af demo en fin generalprøve på

Helle lyver som BUPL om FYRINNG AF MEDARBEJDERE og gør sig derved til
grin - godt!

Fra : Patruljen

Dato : 04-10-06 02:56

Bo Warming wrote:
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
>
> Måske dette velfærd og kommune fnidder er langtidsplanlagt så vi
> stiler mod privatiserede børnehaver m.m.

Det er en tanke adskillige pædagoger på døgn - området har haft

Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-06 04:13

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

Bo Warming wrote:
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
>
> Måske dette velfærd og kommune fnidder er langtidsplanlagt så vi
> stiler mod privatiserede børnehaver m.m.

Det er en tanke adskillige pædagoger på døgn - området har haft

Medierne omtaler det kun som et skræmmebillede