Hår
Fra : Izeqb

Dato : 25-06-01 13:47

Hejsa....
Jeg er ikke sikker på at dette er den rigtige gruppe, men på den anden
side....

Hvordan kan det være at, hvis man barberer sig forskellige steder på
kroppen, så vokser der flere hår ud, end der var?

Gælder det for alle steder på kroppen, eller er det kun bestemte
steder?

// Ize

Fra : jpholm

Dato : 25-06-01 14:01

> Hvordan kan det være at, hvis man barberer sig forskellige steder på
> kroppen, så vokser der flere hår ud, end der var?
Det gør der heller ikke. De hår der vokser ud føles bare som værende flere,
eftersom de har en hårdere afrunding/ende efter at være blevet klippet/taget
af med skraber.
De 'naturlige' hårender, der dannes som start på det nye hår efter den
'gamle' hårsæk er afstødt, er en smule tyndere, og føles derfor blødere.

> Gælder det for alle steder på kroppen, eller er det kun bestemte
> steder?
Der hersker vist mange myter om kvinder der får mere skægvækst af at fjerne
overskægget, men det er der altså ikke noget hold i. Væksten i hårsækken
lejret dybt i huden, kan ikke stimuleres af at håret klippes over ude i det
fri :)

jph.

Fra : Izeqb

Dato : 28-06-01 13:15

<Klip>

> [...]
>lejret dybt i huden, kan ikke stimuleres af at håret klippes over ude i det

Det vil sige at hvis jeg barberer min brystkasse, vil jeg ikke
risikere at jeg får mere hårvækst af den grund!

Ell. "grimmere" hårvækst får den sags skyld.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-06-01 17:31

"Izeqb" <izeqb@secret.dk> wrote in message
> Det vil sige at hvis jeg barberer min brystkasse, vil jeg ikke
> risikere at jeg får mere hårvækst af den grund!
>
> Ell. "grimmere" hårvækst får den sags skyld.

i teorien ikke... det du vil risikere er at der er stubbe der generer.... og
at hår der ellers er bløde og føjelige vil blive stive og stikke...... men
så er det sådan set også sagt

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Stefan

Dato : 29-06-01 18:14

"Izeqb" <izeqb@secret.dk> wrote in message
> Det vil sige at hvis jeg barberer min brystkasse, vil jeg ikke
> risikere at jeg får mere hårvækst af den grund!
>
> Ell. "grimmere" hårvækst får den sags skyld.

Man kan spørge sig selv; hvorfor skulle der danne sig en hårsæk fordi man
kører et skarpt stykke metal hen over huden? Ikke flere skaldede mennesker

Venligst Stefan