DR & TV2 svigter etniske danskere i Sydsle~
Fra : Per Rønne

Dato : 01-10-06 10:38

I dagens Berlingske Tidende kan man på:

<http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=800346:fid=100100166/>

se hvordan Danmarks Radio og TV2 svigter de etniske danskere i
Sydslesvig. Man forlanger ganske simpelt mere for at give det tyske
kabelnet, Kabel Deutschland, adgang til at videresende signalerne, end
andre landes tv forlanger, og så vil tysk kabel-tv ikke lege med
længere.

Derfor stopper de dansksprogede udsendelser i den gamle danske landsdel
om 14 dage. Et klart svigt - ministeren bør gribe ind her.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 01-10-06 10:51

> [...]
>
> Derfor stopper de dansksprogede udsendelser i den gamle danske landsdel
> om 14 dage. Et klart svigt - ministeren bør gribe ind her.

Brian er på vej.

http://www.flensborg-avis.de/index.php?c=v1392458.339
Sendestop. DR og TV2 skal gøre rede for tv?strid i kulturministeriet på
næste fredag.

KØBENHAVN. Danmarks kulturminister, Brian Mikkelsen (K), har indkaldt DR og
TV2 til møde i forbindelse med betalingsstriden mellem de to stationer på
den ene og tyske Kabel Deutschland (KDG) på den anden side. Samtalen er sat
til fredag næste uge.

Mødet er et første officielle forsøg fra den danske regering på at sikre
dansk tv på det tyske kabelnet. Ifølge oplysninger fra kulturministeriet er
KDG ikke inviteret. Ministeriet ville i går dog ikke udelukke, at modparten
kan fremføre sine argumenter på et senere møde.

Også Grænseforeningen har forsøgt at træffe DRs direktør, Kenneth Plummer.
Det kunne dog ifølge lederen af DRs direktionssekretariat, Peter Kyhl, ikke
lade sig gøre på grund af "to fyldte kalendere".

Hvad mon K.P. har så travlt med?
--
hilzen
hanzen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 01-10-06 11:56

Den Sun, 1 Oct 2006 11:51:25 +0200 sendte "hanzen" <hanzen@mailmig.dk>
følgende røgsignaler:

>Hvad mon K.P. har så travlt med?

Han har vel travlt med at fylde lommerne.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Per Rønne

Dato : 01-10-06 12:45

hanzen <hanzen@mailmig.dk> wrote:

> [...]
> Det kunne dog ifølge lederen af DRs direktionssekretariat, Peter Kyhl, ikke
> lade sig gøre på grund af "to fyldte kalendere".

Man skal ikke være langt oppe i hierarkiet på en arbejdsplads før
kalenderen fyldes op. Men det har du måske ingen erfaring med?

Men jeg læser længere i Flensborg Avis artikel:

=
Også Grænseforeningen har forsøgt at træffe DRs direktør, Kenneth
Plummer. Det kunne dog ifølge lederen af DRs direktionssekretariat,
Peter Kyhl, ikke lade sig gøre på grund af "to fyldte kalendere". Mødets
formål var at sætte direktøren mere ind i forholdene i Sydslesvig,
forklarer Grænseforeningens generalsekretær, Knud-Erik Therkelsen, med
slet skjult henvisning til Kenneth Plummers nylige udtalelse om, at det
da ikke kan være det store problem, hvis 1500 danskere syd for grænsen
ikke kan se dansk tv.

- Det er skandaløst, at man i TV2 og DRs top åbenbart ikke har
forståelse for, hvor vigtigt det er for sydslesvigerne at kunne se dansk
tv, siger Knud-Erik Therkelsen. Grænseforeningen har nu tegnet to ekstra
abonnementer på Flensborg Avis, som foreningen vil forære Kenneth
Plummer og TV2-direktør Per Mikael Jensen.

- De får aviserne fra på mandag, så de kan sætte sig ind i mindretallets
forhold inden mødet på fredag, siger Knud-Erik Therkelsen.

Abonnementerne er tegnet til og med den 15. oktober - dagen, da Kabel
Deutschland tager de danske signaler af kabelnettet. Så vil 300.000
husstande i Slesvig-Holsten være uden dansk tv. Herunder de mange
mindretalsdanskere, der lever i delstaten.
=

Kenneth Plummer, der tilsyneladende tror at det kun drejer sig 1.500
danskere syd for grænsen, må siges at være en skamplet på det
skolesystem, han er vokset op i.

Navnet Per Mikael Jensen siger mig ikke rigtigt noget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 01-10-06 13:00

Plummer.

> Man skal ikke være langt oppe i hierarkiet på en arbejdsplads før
> kalenderen fyldes op. Men det har du måske ingen erfaring med?
>
> Men jeg læser længere i Flensborg Avis artikel:

Jeg tænkte nu mere på om der måske var en enkelt sag der optog meget af hans
tid.
Noget med byggeri og penge.
--
hilzen
hanzen

Fra : Per Rønne

Dato : 01-10-06 13:21

hanzen <hanzen@mailmig.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg tænkte nu mere på om der måske var en enkelt sag der optog meget af
> hans tid. Noget med byggeri og penge.

Ja, den fattede jeg, og det ville også have været naturligt for en
publikation som Engells Billedmagasin at køre på det niveau.

Har du lyst til at komme helt derned?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 02-10-06 08:33

> Ja, den fattede jeg, og det ville også have været naturligt for en
> publikation som Engells Billedmagasin at køre på det niveau.

> [...]

Hvor ned?
Det er da tydeligt at K.P. har store problemer med økonomien i forbindelse
med byggeriet.
At det så ikke kun er hans skyld er en anden sag som nævnes for sjældent.
Den tidligere regering skulle med alle midler have nogle statsinstitutioner
til Ørestaden for at undgå en total fiasko.Der ligger hovedansvaret.
Det er så nu blevet et K.P. problem.
--
hilzen
hanzen

Fra : Per Rønne

Dato : 02-10-06 09:17

> [...]

> Den tidligere regering skulle med alle midler have nogle statsinstitutioner
> til Ørestaden for at undgå en total fiasko.Der ligger hovedansvaret.

Havde du læst nogle artikler om sagen i Ingeniøren, havde du måske fået
en lidt anden opfattelse af tingene. Senest er det kommet frem at
tegnestuen har lavet nogle 'regnefejl', som har kostet DR en halv
milliard. Danmarks Radio overvejer at anlægge erstatsningssag mod
arkitekten.

<http://ing.dk/article/20060928/BYGGERI/109290152>

Derudover havde det været muligt at hyre en hovedentreprenør, der i
givet fald havde stået med ansvaret for budgetoverskridelser. Men det er
der ikke tradition for i det offentlige herhjemme - mon ikke vi skulle
ændre på det?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 03-10-06 18:51

> [...]
> tegnestuen har lavet nogle 'regnefejl', som har kostet DR en halv
> milliard. Danmarks Radio overvejer at anlægge erstatsningssag mod

Jeg læser aldrig Ingeniøren men har lige hørt det nævnt i et af de mere
almindelige medier.

> [...]
> givet fald havde stået med ansvaret for budgetoverskridelser. Men det er
> der ikke tradition for i det offentlige herhjemme - mon ikke vi skulle

Det ville nok være en god ide.

Med hensyn til trådens emne har jeg lige hørt på Tv2 Syd at DR/TV2
genoptager forhandlingerne
http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=17908

--
hilzen
hanzen

Fra : Per Rønne

Dato : 03-10-06 19:28

hanzen <hanzen@mailmig.dk> wrote:

> Med hensyn til trådens emne har jeg lige hørt på Tv2 Syd at DR/TV2
> genoptager forhandlingerne
> http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=17908

Det er de vist også blevet tvunget til af Brian Mikkelsen.

Sikken nogle ignoranter til generaldirektør hhv adm direktør for DR hhv
TV2.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk