Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Befordringsfradrag hvormange penge bliver ~
Fra : brainflow@hotmail.co~

Dato : 16-11-06 11:23

Jeg har et årligt transportfradrag på ca 45.000 kr. idet jeg pendler
fra Næstved til København. Hvormange reelle kroner i lommen bliver
det til, da der jo kun er tale om et fradrag? Jeg tjener ca. 600.000 kr
årligt.
På forhånd tak for hjælpen!

Fra : Claus Agerskov

Dato : 16-11-06 13:57

brainflow@hotmail.com wrote:

> [...]
> fra Næstved til København. Hvormange reelle kroner i lommen bliver
> det til, da der jo kun er tale om et fradrag? Jeg tjener ca. 600.000 kr

Da skatteloftet er på 59% [1] og du (medmindre du har meget andet, der er
fradragsberettiget) er et godt stykke oppe over topskat-loftet, så kan vi
nøjes med at kigge på det du har tjent over 555.000 (altså de sidste
45.000).

Du skulle oprindeligt have betalt 59% i skat af disse:

0,59 * 45.000 = 26.550

Nu skal du ikke betale skat af disse, da du netop har fået det som fradrag.

Så i alt får du 26.550 ekstra udbetalt.

Jeg er ikk skatteekspert, men det er sådan jeg har opfattet det - hvis det
er forkert, så er der nok nogen, der vil rette mig.

[1] Det kan godt være, at din maksimale skatteprocent er lidt mindre grundet
forskellene i amts-, kommune- og kirkeskat.

De herligste hilsner

Fra : Anders Majland

Dato : 19-11-06 12:11

> [...]
> 0,59 * 45.000 = 26.550
>
> Nu skal du ikke betale skat af disse, da du netop har fået det som

Der er ikke rabat på topskatten ved befordringsfradag - så svaret er som
Poul skriver ca 1/3

Men den nemmeste måde at beregne det på er at brug skat's tast selv. Der kan
man "lege" så meget man løster med at beregne konsekvensen af forskellige
ting. F.eks forskellen på et befordringsfradrag på de 26500 med en indkomst
på 600000 og bopæl i næstved

http://tastselv.skat.dk/ og vælkg "vejlednende beregning med indtastede
data" . For 2006 http://tastselv.skat.dk/fskbrgn/sk2006profil.asp

Fra : Poul Christensen

Dato : 16-11-06 21:25

brainflow@hotmail.com wrote in news:1163672591.378635.204700
@i42g2000cwa.googlegroups.com:

> [...]
> fra Næstved til København. Hvormange reelle kroner i lommen bliver
> det til, da der jo kun er tale om et fradrag? Jeg tjener ca. 600.000 kr

Skatteværdien af befordringsfradraget og andre ligningsmæssige fradrag samt
af renteudgifter udgør normalt ca 33 pct, så svaret er ca 15.000 kr.

Mvh
Poul Christensen

Fra : brainflow@hotmail.co~

Dato : 19-11-06 19:55