Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
skat- renter ?
Fra : Klaus Nielsen

Dato : 09-11-06 15:00

hvis man enten skylder i skat eller skat skylder en penge. hvor meget skal
man så af med i rente eller evt have i rente ?

min bank tilskriver rente på mit huslån hvert kvartal. det bliver til alt
for mange penge hvert år. hvis jeg så bevidst fik ændret mit skattekort så
jeg havde lidt flere penge udbetalt efter skat hver måned og afdragede
tilsvarende mere på mit banklån og så bare skylder skat i et år eller to
hvis deres rente altså er lavere eller evt lig nul..
så kunne jeg blive gældfri på 2 år i stedet for 3 år

ellers må jeg finde en velhavende kvinde og opkræve husleje af hende
nogen andre forslag til at blive gældfri i en fart (sælge mine egendele er
nok ikke så rart.. få højere løn, ja tak, men nok ikke muligt)

mvh
klaus nielsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-06 06:46

Den 09-11-06 14.59 skrev Klaus Nielsen følgende:

> hvis deres rente altså er lavere eller evt lig nul..
> så kunne jeg blive gældfri på 2 år i stedet for 3 år

Uha, det går slet ikke, der ville nok i stedet blive tale om 4 eller 5
år. Skats renter er for det første en del højere end bankrenter, og så
er de ikke fradragsberettigede. Du kan sikkert finde satserne på
skat.dk, men der er ingen grund til at bruge tid på det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rette smed for bager: En dårlig vane med fatale følger...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-11-06 09:33

> [...]
> hvis deres rente altså er lavere eller evt lig nul..
> så kunne jeg blive gældfri på 2 år i stedet for 3 år

Sådan har det offentlige tænkt for længe siden, så deres rente er ikke
fradragsberretiget, og i øvrigt en del meget for høj - af samme grund.
Sørg for at skylde så lidt skat som muligt. Det er nemlig dyrt.

Mvh Maria