Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
En god ide - hvad nu?
Fra : Doe

Dato : 06-11-06 00:44

Hvis man nu synes, at man har fået en god idé til "noget på internettet",
hvad gør man så derefter, når man skal søge investerings kapital? Det drejer
sig om cirka en 900.000 - 1 mil. som kunne sikre eksistens i 2-3 år,
hvorefter det forhåbentligt burde kunne give overskud. Hvor går man hen og
hvordan sikre man sig, at éns gode idé, ikke pludselig dukker op på
internettet?

Fra : K+T

Dato : 06-11-06 07:24

Er ideen godnok må du jo overbevise din bank om at låne pengene - eller en
kassekredit.
Men ideen er måske ikke god nok til at du vil ofre dine egne penge på den?

Knud

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-11-06 07:42

> Er ideen godnok må du jo overbevise din bank om at låne pengene - eller en
> kassekredit.
> Men ideen er måske ikke god nok til at du vil ofre dine egne penge på den?

Det kunne jo også være at "man" ikke lige ligger inde med de penge.

Mvh Maria

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-11-06 08:35

Maria Frederiksen wrote:
> Det kunne jo også være at "man" ikke lige ligger inde med de penge.

Nu må du styre dig. Alle ved da at gode ideer kun kan udspringe af gode
hoveder, *og* at folk med gode hoveder altid tjener mange penge...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-11-06 17:45

> Nu må du styre dig. Alle ved da at gode ideer kun kan udspringe af gode
> hoveder, *og* at folk med gode hoveder altid tjener mange penge...

Jeg må have lønforhøjelse

Mvh Maria

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-11-06 19:19

Maria:

Peter:

Maria Frederiksen wrote:
> Jeg må have lønforhøjelse

Jeg forsøger såmænd bare at sætte ord på det som K+Ts tænker.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-06 16:57

Sikke da noget sludder.

Fra : ThomasB

Dato : 15-11-06 17:21

"Hans Christian Vang" <....> skrev i en meddelelse

> Sikke da noget sludder.

Nææ

Fra : K+T

Dato : 06-11-06 18:34

> Det kunne jo også være at "man" ikke lige ligger inde med de penge.

Er ideen god nok skulle det jo være en smal sag at overbevise banken og låne
pengene på sit glatte ansigt (eller ideen)!

Knud

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-11-06 21:17

> Er ideen god nok skulle det jo være en smal sag at overbevise banken og
> låne pengene på sit glatte ansigt (eller ideen)!
>
> Knud

Du kender da historien om Microsoft - ikke?

Mvh Maria

Fra : K+T

Dato : 06-11-06 21:56

Måske undtagelsen, som bekræfter reglen!

Knud

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-11-06 20:00

> Måske undtagelsen, som bekræfter reglen!

Nej, bestemt ikke. Den er bare mest kendt. Herhjemme er Jysk Sengetøjslager
vel det meste kendte eksempel - men bestemt ikke enestående.

Mvh Maria

Fra : Doe

Dato : 06-11-06 18:26

> Er ideen godnok må du jo overbevise din bank om at låne pengene - eller en
> kassekredit.

Jeg har hørt om fonde(?), der søger efter IT projekter at støtte eller
investeringsforeninger? Men hvem? banken er selvfølgelig en oplagt mulighed,
som jeg vil prøve, men jeg ved ikke om man bare lige umiddelbart kan låne
900.000 på kassekredit, når ikke man har et hus at pansætte. Og en fastansat
programmør giver sikkert ikke ret meget på det grå marked

> Men ideen er måske ikke god nok til at du vil ofre dine egne penge på den?

Jo, da men jeg ligger ikke inde med 1 million i kontanter.

Fra : perry

Dato : 07-11-06 03:52

hi I would like to be your friend from usa. Perry

Fra : Henning Terkelsen

Dato : 07-11-06 13:21

Det kaldes for "Venture kapital"
Du kan lyn-hurtigt google dig til 17 milliarder hit på
Der er f.eks en lang liste over mulige selskaber på :
http://www.vcg.dk/venture-guiden.htm

her er også en kort beskrivelse af hvordan du laver de nødvendige
forretnings-planer o.s.v.

help og lykke

Fra : Doe

Dato : 07-11-06 19:37

> [...]
> http://www.vcg.dk/venture-guiden.htm
>
> her er også en kort beskrivelse af hvordan du laver de nødvendige

Hvordan fungere sådan noget kapital? De bliver medejere og deler
risikoen/chancen eller skal det betales tilbage a'la en bank?
Og når man skal forsvare sit projekt, kan man så være sikker på, at
oplysninger om projektet forbliver fortroligt?

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-02-07 14:58

> Hvordan fungere sådan noget kapital? De bliver medejere og deler
> risikoen/chancen eller skal det betales tilbage a'la en bank?

De bliver medejere. De vil nok eje mindst 20% af "biksen". Som regel sidder de i
bestyrelsen også. (Det kan være en stor fordel fordi de som regel har prøvet det
før og kender en masse andre nyttige folk, der kan bringe forretningen frem).
Til gengæld er venture folkene - fornuftigt nok - meget kræsne med hvad de går
med i og de forventer typisk en forrentning på over 20%/p.a. af deres penge over
en periode på fem år.

Du hænger ikke på regningen hvis det går ned - udover din egen andel - de 20-60%
som man gerne ser at *du selv* satser på din ide.

> Og når man skal forsvare sit projekt, kan man så være sikker på, at
> oplysninger om projektet forbliver fortroligt?

Tjah ... der kører jo en sag om salget af Junckers ... så helt sikker er man
vel aldrig! Hvis ideen er nem at klone er det heller ikke sikkert at nogen vil
investere i det på grund af risikoen for konkurrence.

Fra : ThomasB

Dato : 07-11-06 19:54

> [...]
> hen og hvordan sikre man sig, at éns gode idé, ikke pludselig dukker op på

Jeg bliver jævnligt kontaktet at folk med gode ideer. Når vi har
underskrevet en fortrolighedserklæring og de så begynder at fortælle om
ideen, så viser det sig oftest at ideen slet ikke er så god. Jeg har kun én
gang ud af ca 30 gået med i sådan et projekt, hvor jeg ikke er blevet betalt
for mit arbejde men i stedet får procenter at overskudet.

Hvis du er interesseret kan du kontakt mig, og så kan vi kigge på din ide.
Hvis ideen er god nok vil jeg gerne hjælpe dig videre.

Mvh Thomas
usenet *fjern* @ 2ma2 *fjern* . dk

Fra : Doe

Dato : 07-11-06 20:38

> Hvis du er interesseret kan du kontakt mig, og så kan vi kigge på din ide.
> Hvis ideen er god nok vil jeg gerne hjælpe dig videre.

Ikke for at være uhøflig, men hvem er du og hvordan kan du hjælpe? Er du en
investerings forening eller rådgiver?

Fra : ThomasB

Dato : 08-11-06 00:35

> Ikke for at være uhøflig, men hvem er du og hvordan kan du hjælpe? Er du
> en investerings forening eller rådgiver?

Jeg er sådan en der får ting til at ske på nettet