RAID på Epox
Fra : Johnny Lorentzen

Dato : 25-06-01 13:03

jeg står og skal vælge mellem to konfigurationer:

Asus A7M med IBM 40GB 60GXP til 3194,- samlet

eller

Epox EP-8K7A-Plus med 2x WD Caviar 200BB i RAID til 3667,- samlet

Er det pengene værd at investere i den sidste konfiguration. Jeg har
længe overvejet RAID det jeg altid har syntes at harddisken var en af
computerens svageste led

Venlig hilsen
Johnny Lorentzen

Fra : Henning

Dato : 25-06-01 14:57

>Er det pengene værd at investere i den sidste konfiguration. Jeg har
>længe overvejet RAID det jeg altid har syntes at harddisken var en af

Hvilken type raid? Der er ca. 10 forskellige med hver deres
fordele/ulemper!

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Johnny Lorentzen

Dato : 25-06-01 15:10

On Mon, 25 Jun 2001 15:57:11 +0200, Henning <ingen@email.tx> wrote:

RAID 0 eller striping som det vidst hedder. dette kan jo give dobbelt
så hurtigt overførsel af data.

Fra : Casper Bang

Dato : 25-06-01 17:26

ja, dobbelt så hurtigt, men hvis en harddisk ryger, er alt tabt! Husk på
det!

Fra : Jesper Moltke Sørens~

Dato : 25-06-01 22:41

ja..og hvis man kun har en hd og den ryger så er alt jo også tabt...husk
det!

Fra : Henning

Dato : 26-06-01 15:26

On Mon, 25 Jun 2001 23:40:36 +0200, "Jesper Moltke Sørensen"
<moltke99@civil.auc.dk> wrote:

>ja..og hvis man kun har en hd og den ryger så er alt jo også tabt...husk
>det!

Men med to diske er chancen dobbelt så stor

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk