Netværk mellem W2000 & W98????????
Fra : Icem@n

Dato : 06-12-00 12:30

Jeg har en bærbar med Win2000 og en stationær med Win98 installeret. Jeg
har, før jeg formaterede den stationære, haft mit netværk mellem disse to
maskiner til at køre. Men nu virker det ikke mere, HVORFOR?
Jeg kan ikke pinge pc2 fra pc1 og omvendt.

Pc1 (win98)
IP 192.168.0.1

Pc2 (win2000)
IP 192.168.0.2

Jeg er koblet på som administrator, og kan hellere ikke længere ændre
"internetprotokol (tcp/ip)" i egenskaber for LAN-forbindelse.

Jeg har været inde og kigge på www.net-faq.dk, men her var ingen hjælp at
hente.

MVH
Brian Kragskov

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 08-12-00 00:36

"Icem@n" <kragskov@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er koblet på som administrator, og kan hellere ikke længere ændre
> "internetprotokol (tcp/ip)" i egenskaber for LAN-forbindelse.

Jeg tror du har en fejl i Windows-opsætningen af dit netkort siden du
ikke kan ændre i indstillinger for TCP/IP. Prøv at fjerne netkortet i
den maskine det drejer sig om (sandsynligvis Win98) og tilføj det igen.
(Kontrolpanel -> Tilføj/Fjern Hardware... jeg kan ikke huske om det
virker at fjerne den i egenskaber for netværk).

Virker det ikke kan du checke om din subnet er ens på begge maskiner.

Jeg havde selv problemer med at Win98 vs. Win2K skal have IP-adresser
indenfor samme IP-range, men det kan jeg se du allerede har.

Slutteligt et lille spørgsmål: hvorfor skiftede du ikke til Win2000 på
den stationære nu hvor du allerede havde formatteret?

Håber det hjælper dig. Ja, det er basale løsningsmuligheder, men det
plejer at løse fejlene i 90% af tilfældene.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen