søger opskrifter på italienske brød
Fra : niller

Dato : 18-11-06 09:08

er der nogen som har links til nogen gode opskrifter på italienske brød af
alle slags?
har prøvet google men synes ikke der dukker noget interessant op(eller er
det bare mig som ikke ser skoven for bare træer?)

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 18-11-06 19:00

"niller" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har prøvet google men synes ikke der dukker noget interessant op(eller er
> det bare mig som ikke ser skoven for bare træer?)

Muligvis,- men, -har du søgt HER i gruppen?

Prøv f.eks. som søgestreng: "cia" ( Forkortelse for "Ciabatta")
Staves nemlig nogen gange med ét, andre gange med to t'er.

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse...

Fra : Jette

Dato : 19-11-06 12:33

De bedste ciabattabrød man kan bage (og jeg har prøvet en del) er Amos
melblanding. Der er
et eller andet enzym i, der gør det hæver helt fantastisk og giver den gode
krumme. Det sma-
ger i hvert fald mange gange bedre end de fleste danske bageres.

Prøv det, det er så nemt. Jeg rører det i min Kenwood og bager det i sådan
nogle rugbrødsforme med slip-let. Er brødet et
par dage gammelt, rister du det, "river" et fed hvidløg og pøser lidt
olivenolie på (vi kan nu bedre lide smør, lidt dansker er man vel)
Det er guf.

Hilsen Jette