Kardemommeboller/brød
Fra : Viktor Andersen

Dato : 14-11-06 21:26

Er der mon nogle kloge hoveder, der har en god opskrift på kardemommeboller
eller -brød, eksempelvis som man får det i Sverige, er jeg meget interesse i
at få opskriften.

På forhånd tak.

Viktor

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 15-11-06 15:52

"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Er der mon nogle kloge hoveder, der har en god opskrift på
kardemommeboller
> eller -brød, eksempelvis som man får det i Sverige, er jeg meget interesse
> at få opskriften.

Næe, men jeg kommer da altid kardemomme i almindelige rosinboller.

Steen.

Fra : Viktor Andersen

Dato : 16-11-06 21:12

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> kardemommeboller
>>

> Næe, men jeg kommer da altid kardemomme i almindelige rosinboller.
>
> Steen.

Hej Steen,

Ja, men det må jeg jo så prøve, selvom det nok ikke bliver lige så godt.

Hilsen
Viktor

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 22-11-06 12:36

Viktor Andersen skrev:
> Er der mon nogle kloge hoveder, der har en god opskrift på kardemommeboller
> eller -brød, eksempelvis som man får det i Sverige, er jeg meget interesse i
> at få opskriften.

Jeg har ikke selv prøvet det, men her er i hvert fald en opskrift, som
jeg fandt ved at søge i Google på kardemummabullar - der er
sikkert mange flere opskrifter på de svenske netsider end denne:

http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=118608

Mvh.
Bo Hovgaard Thomasen

Fra : Viktor Andersen

Dato : 23-11-06 21:11

"Bo Hovgaard Thomasen" <reklame.bo.thomasen@gmail.com> skrev i en meddelelse

Viktor Andersen skrev:
> [...]

jeg fandt ved at søge i Google på kardemummabullar - der er
sikkert mange flere opskrifter på de svenske netsider end denne:

Hej Bo,

Tusind tak for linket. Det hjælper jo, hvis man ved, hvad det hedder på
svensk. Så skal jeg bare til at finde ud af, hvad en msk er.

En måleske, teske eller hvad? Har du et kvalificeret bud?

Hilsen og tak.

Viktor

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-11-06 14:23

Viktor Andersen <virgilante@sol.dk> wrote:

> [...]
> er.
> En måleske, teske eller hvad? Har du et kvalificeret bud?

Det er en matsked = spiseske

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Viktor Andersen

Dato : 24-11-06 22:16

> Det er en matsked = spiseske
>

> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats
> (Irish proverb)

Hej Tove,

Tusind tak for svaret. Der kan man jo bare se. Også tak til Bo for
opskriften.

Hilsen
Viktor