Psykologhjælp
Fra : Anita

Dato : 30-11-06 21:28

På siden her skrives der om kriterierne for henvisning til psykolog.

http://www.annes-angstside.dk/henvisning.htm

Pkt. 3: Pårørende til alvorligt psykisk syge personer.

Mine spørgsmål er så:
Hvor alvorlig skal den psykiske sygdom være, før det berettiger til hjælp
for de pårørende?

Er der nogle her, der har kenskab til en uddybning af reglen?
Hvem defineres som pårørende? Kan det indbefatte fx svigerbørn?
Skal man selv betale noget af/hele regningen?
Hvor lang er ventetiden (i Aalborg)?

Andet der er relevant at vide?

På forhånd tak for evt. hjælp.
Venligst Anita

Fra : ThomasB

Dato : 03-12-06 14:53

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle her, der har kenskab til en uddybning af reglen?
> Hvem defineres som pårørende? Kan det indbefatte fx svigerbørn?
> Skal man selv betale noget af/hele regningen?
> Hvor lang er ventetiden (i Aalborg)?

Der er som regel ikke noget videre ventetid hos psykologer, og jeg tvivler
på at der gives tilskud til svigersønner.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-12-06 15:54

ThomasB wrote:

> Der er som regel ikke noget videre ventetid hos psykologer, og jeg
> tvivler på at der gives tilskud til svigersønner.

Hos psykologer der har overenskomst med sygesikringen, kan der nemt være
måneders ventetid.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : ThomasB

Dato : 04-12-06 16:36

> Hos psykologer der har overenskomst med sygesikringen, kan der nemt være
> måneders ventetid.

Okay, og måneder er i min bog ikke noget videre ventetid i forhold til år
hos psykiater.

Fra : Anita

Dato : 03-12-06 23:50

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk>

> Der er som regel ikke noget videre ventetid hos psykologer, og jeg tvivler
> på at der gives tilskud til svigersønner.

Hvad så svigerdøtre? ;)

/Anita

Fra : ThomasB

Dato : 04-12-06 16:37

> Hvad så svigerdøtre? ;)

Hehe, ja der gives store tilskud, så hun kan overlevde mor/søn-forholdet