Array er domt uden for while lykke ?
Fra : MJ

Dato : 30-11-06 14:22

Hejsa Alle

Laver dette:

while($dayindex <= 4)
{
$sql2 = "SELECT * FROM [schoolinfo].[SchoolUser].".$schoolyear." WHERE
[yearday] = '".$dagsnummer."'";
$result2 = mssql_query($sql2,$connection);
$mssqlrs2 = mssql_fetch_array($result2);

IF($mssqlrs2['schoolday'] == 1)
{
$dag=array($dayindex => $mssqlrs2);
$dayindex++;
}
$dagsnummer++;
}

Fint nok inden for while lykken kan jeg fint trække data ud af det array,
men udenfor while løkken kan jeg intet se, der er array'et helt tomt..

Hvad er det lige der sker? laver jeg en alm $var og smider noget i den har
jeg intet problem !!

nogle der kan gi mig en ide om hvad der sker?

Mvh
MJ

Fra : MJ

Dato : 30-11-06 14:45

samme problem hvis jeg bruger FOR.

FOR($dayindex = 0; $dayindex <= 4;)
{

Fra : MJ

Dato : 30-11-06 14:54

haha fandt selv fejlen, var en forglemmelse..

while($dayindex <= 4)
{
[...]

$dag[]=array($mssqlrs2);
$dayindex++;
}
$dagsnummer++;
}

Kan i se forskellen? skal lige siges at den anden faktisk smed noget i
array'et, men kun den sidste indgang..

Mvh
MJ

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 02-12-06 17:45

MJ wrote:
> [...]
>
> Fint nok inden for while lykken kan jeg fint trække data ud af det array,
> men udenfor while løkken kan jeg intet se, der er array'et helt tomt..

Jeg ved ikke hvilket array det er du taler om, dit $dag array bliver
erstattet hver gang dit schoolday-kriterie passer, det ved jeg ikke om
var meningen?

bortset fra det tæller du kun $dayindex(som du bruger til at begrænse
loopet) op, hvis kriteriet rent faktisk bliver opfyldt, så jeg kan
SAGTENS se din kode resultere i en uendelig løkke, hvis du ikke lige
finder fire rækker, der opfylder at schoolday ==1.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://gorilla.dk

Fra : mr j

Dato : 06-12-06 13:50

> Jeg ved ikke hvilket array det er du taler om, dit $dag array bliver
> erstattet hver gang dit schoolday-kriterie passer, det ved jeg ikke om var
> meningen?

hehe ja jeg havde glemt [] bag arrayer

Mvh
Morten