Check for bestemt tast og vis meddelelse i~
Fra : Rune Jensen

Dato : 30-11-06 19:46

En function, som viser en meddelelse i browserens statuslinje, når man
f.eks. holder SHIFT knappen nede? Og som forsvinder, når man slipper
tasten? Skal virke på hele dokumentet.

Har kigget på

http://www.netexplorer.dk/JS_TUTORIAL/js-06.php#onkeypress

og jeg kan gætte mig til, man skal bruge window.status for at vise
meddelelsen... men så god er jeg desværre ikke endnu, at jeg kan sætte
det sammen (jeg er meget nybegynder). Nogen som kan det, og måske give
en lille forklaring?

MVH
Rune

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-12-06 01:38

Rune Jensen wrote:

> og jeg kan gætte mig til, man skal bruge window.status for at vise
> meddelelsen...

Du skal lige være opmærksom på, at mange browsere ikke tillader at ændre
teksten i status-linien.

.... så overvej en anden måde at læse problemet på.

--
Benny

Fra : Rune Jensen

Dato : 01-12-06 01:45

"Benny Nissen" wrote in message...

> Du skal lige være opmærksom på, at mange browsere ikke tillader at
ændre
> teksten i status-linien.
>
> ... så overvej en anden måde at læse problemet på.

OK, men jeg behøver stadig koden, jeg kan ikke finde noget, som kan
bruges på nettet. Om den så skriver teksten til en DIV er fair nok,
statuslinjen var for nemheds skyld. Altså en function, som tjekker for
SHIFT eller CTRL og skriver en meddelelse til en DIV ved keydown og
fjerner den igen ved keyup. Det er også godt nok.

MVH
Rune Jensen

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-12-06 04:06

Rune Jensen wrote:

> [...]
> SHIFT eller CTRL og skriver en meddelelse til en DIV ved keydown og
> fjerner den igen ved keyup. Det er også godt nok.

Her er måske noget du kan bruge:

http://www.thescripts.com/forum/thread92351.html

--
Benny