God stempel kaffe?
Fra : Johs32

Dato : 13-09-06 15:26

Hejsa jeg har en bodum stempel kande og vil gerne finde noget god kaffe der
egner sig til stempel kander. Kan man købe alt slags kaffe eller er der
noget som egner sig bedre til stempel kander end andet?

Mvh
Johs

Fra : Max

Dato : 13-09-06 15:41

Hej Johs

> kaffe der egner sig til stempel kander. Kan man købe alt slags kaffe
> eller er der noget som egner sig bedre til stempel kander end andet?

F.eks. Merril's Cafe Noir findes i en Bistro udgave
beregnet til stempelkander.

Mvh Max

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 13-09-06 16:11

Johs32 skrev:
> Hejsa jeg har en bodum stempel kande og vil gerne finde noget god kaffe der
> egner sig til stempel kander. Kan man købe alt slags kaffe eller er der
> noget som egner sig bedre til stempel kander end andet?

Mellemristet kværnet på en god kværn (ikke blender) er et godt bud.
Hvilken kaffesort, du bedst kan lide, er det svært at gætte på.

<http://www.coffeegeek.com/guides/presspot>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-09-06 16:22

Johs32 skrev:

> jeg har en bodum stempel kande og vil gerne finde noget god
> kaffe der egner sig til stempel kander.

Jeg har i mange år brugt den økologiske, Max Havelaar-mærkede
"Café Luxury" i grøn pakke fra Brugsen - det er en fremragende
kaffe som jeg næppe bliver træt af.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-09-06 17:40

On Wed, 13 Sep 2006 16:41:14 +0200
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Johs

> F.eks. Merril's Cafe Noir findes i en Bistro udgave
> beregnet til stempelkander.
>
> Mvh Max

Den er dog efter min mening ikke synderlig god.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-09-06 18:11

On Wed, 13 Sep 2006 18:51:09 +0200
Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Så er det jo rart at du kom med et godt alternativ..
>
> /Hauge

hvis jeg dog bare havde et :-/ jeg kører på sidste portion at noget
kaffe jeg hjemtog fra Italien i sin tid, men har ikke kunne finde det i
Danmark.

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-09-06 18:41

On Wed, 13 Sep 2006 19:24:30 +0200
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Kim

> Men det bør ikke afholde dig fra at fortælle hvad den hedder ?

Jeg havde nogle stykker med hjem hvoraf de fleste er drukket. Den
eneste jeg har tilbage er en Cafe El Magnefico som vist faktisk er fra
Puerto Rico.

Jeg mener der var nogen som hed San Giorgio og Zaccardi, men noget af
det var vist til espresso.

Fra : Du er hvad du spiser~

Dato : 13-09-06 18:37

Prøv Vezzali. Det er en kaffe beregnet til espressso, men har den egenskab,
at den er også egnet til stempelkaffe.
Prøv at købe den hos Coffeedreams i Roskilde.

Henrik

Fra : Peter Jespersen

Dato : 14-09-06 00:13

On Wed, 13 Sep 2006 16:25:42 +0200, Johs32 wrote:

>Hejsa jeg har en bodum stempel kande og vil gerne finde noget god kaffe der
>egner sig til stempel kander. Kan man købe alt slags kaffe eller er der
>noget som egner sig bedre til stempel kander end andet?

Det vigtigste er at det er friskmalet - køb helst hele bønner og mal dem
efterhånden som de bruges. Det bedste er at indkøbe grønne bønner og selv
riste dem (men det er lidt for meget af et cirkus til at jeg selv gider
det).

Ellers kan du kigge lidt på :
http://www.moccabox.dk/showpage.asp?pagepath=/site/leftmenu/&rootmenu=/site
/leftmenu/
http://www.kaffe-agenterne.dk/

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Gold's Law: If the shoe fits, it's ugly.