ekkokardiografi (ultralydscanning af hjert~
Fra : Rogge78

Dato : 26-11-06 23:22

Hej, jeg har en datter på 5år der skal have foretaget en ekkokardiografi,
hun er meget bange for undersøgelsen hun tror hun skal skæres i, uanset hvad
vi fortæller så er hun skrækslagen for det.
jeg tænkte på om i ved om der findes nogle videoklip om ekkokardiografi og
evt hvor så hun kan se hvordan dette bliver gjort. har prøvet at ringe til
sygehuset, men de har ingen materiale her om

håber i kan hjælpe

med venlig hilsen

Roar Hinrichsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 26-11-06 23:53

Rogge78 wrote:

> [...]
> ekkokardiografi og evt hvor så hun kan se hvordan dette bliver gjort.
> har prøvet at ringe til sygehuset, men de har ingen materiale her om

Prøv at kigge på http://dr.dk under "Lægens bord" det kan være at der er en
gammel udsendelse der viser en sådan undersøgelse.

Jeg fandt selv en udsendelse med en gråstærs operation, og nej, det gjorde
mig ikke mindre nervøs inde operationen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Carsten

Dato : 27-11-06 14:22

Hej Uffe..

Har selv fået foretaget en sådan scanning.
Det foregår faktisk som en alm. fosterscanning,
så gør altså ikke spor ondt.

/Carsten

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 30-11-06 00:09

Hej !
EKG er een undersøgelse, hvor man får elektrode sat på,
ultralydscanning er en anden undersøgelse, hvor man får gele på
huden og der bliver kørt med en tester --- ingen af den gør ondt
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-11-06 15:50

> Hej, jeg har en datter på 5år der skal have foretaget en ekkokardiografi,
> hun er meget bange for undersøgelsen hun tror hun skal skæres i, uanset
> hvad vi fortæller så er hun skrækslagen for det.

Hun skal da i fjernsynet Og endda så hun selv kan set det på skærmen.
Det smarte er at det ikke er det udvendige, men det indvendige, der kommer
på. Smart, ikke? Og hvis en af jer voksne er med, kan der nok blive plads
til en lille prøvetur på jer først, så der kommer ro på.

Mvh Maria