blærebetændelse...
Fra : Sabina H.

Dato : 23-11-06 20:02

er der nogen der har nogle geniale råd til at få hurtigere bugt med en grum
blærebetændelse??
jeg er åbenbart en af de uheldige der først opdager jeg har blærebetændelse
når jeg begynder at bløde fra urinrøret, men så rammer det mig også voldsomt
og hurtigt....
har fået noget sulfametizol fra vagtlægen, og har taget de første to
tabeletter, og fået besked på at drikke rigeligt, hvilket jeg naturligvis
gør.... men er der nogen der har nogle ideer og fif til hvordan man mindsker
ubehaget (trykken/brænden i underlivet, generel utilpashed og svimmelhed)??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-11-06 20:14

Sabina H. skrev:

> er der nogen der har nogle geniale råd til at få hurtigere bugt med
> en grum blærebetændelse??

Jeg mener det er tranebærsaft (fra Helsekost) vi plejer at tylle (ved
urinrørskatharr) - fåes både med og uden sukker (uden sukker er formentlig
bedst).

Fåes osse i tabletform - har jeg dog ikke prøvet.

Hakkede nasturcieblade (tallerkensmækkerblade) sammen med Dr. Wolles dråber
(kan desværre ikke fortælle dig hvilke ) har osse reddet mig fra samme
lidelse - hurtigere og bedre end penicillin
Hans

Fra : Workingmom

Dato : 23-11-06 20:27

Hans Paulin (6310) skrev:

> [...]
> (kan desværre ikke fortælle dig hvilke ) har osse reddet mig fra samme
> lidelse - hurtigere og bedre end penicillin

Drik - drik - drik. Med fyldt blære er det ikke nær så ubehageligt at tisse.

Te er godt - det er kogt vand og det er lunt (og så er det vanddrivende,
så der kommer skred i tingene)

Tag noget smertestillende - det tager også noget af det, og så put dig
under en dyne med en varmedunk (eller en 1,5 l colaflaske med varmt vand
med håndklæde omkring)

Om et døgn har sulfametizolen virket, så tilværelsen er udholdelig igen.

Tranebærsaft er også godt, som Hans skriver - IRMA har den også.

På nogen virker bukkehornsfrø - det kan købes knust hos matas, men
smager og lugter afskyeligt. Få fat i kapsler i stedet for.

Jeg drak en blærebetændelse væk på 1,5 døgn - hvis man kan drikke 6-8 l
i døgnet, så skylles den ud. Det er ikke noget, man skal fortsætte med
ret længe - man skyller også vigtige mineraler og vitaminer ud.

Tine

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-11-06 20:45

Sabina H. wrote:

> er der nogen der har nogle geniale råd til at få hurtigere bugt med
> en grum blærebetændelse??

Jeg lyder snart som et dårligt ekko:

Antibiotika, drik rigelig med vædske, og drik tranebærsaft.

2-3 liter vand i døgnet får urinen til at være så tynd at den ikke generer
det inficerede lige så meget, til gengæld er man en hyppig gæst på WCet

Pak dig ordentligt ind når du skal ud, specielt varmt fodtøj.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Sabina H.

Dato : 23-11-06 20:53

Uffe Ravn wrote:

> [...]
> gæst på WCet
>
> Pak dig ordentligt ind når du skal ud, specielt varmt fodtøj.

tusind tak for rådene.... drikke gør jeg naturligvis, tranebærsaften og
mange af de andre ting har jeg lidt svært ved at få fat i på denne tid af
døgnet, men te skal klart prøves....
jeg ligger i øjeblikket på sofaen og putter mig godt under et varmt tæppe og
har kæresten til at give ekstra varme til min ømme mave....
bliver det ikke bedre i løbet af natten, farer jeg ud i morgen tidlig og
køber tranebærsaft ;)

jeg har faktisk ike det vilde ubehag ved at tisse, heldigvis.... eller
uheldigvis kan man også sige, i betragtning af at jeg jo netop derfor ikke
mærker betændelsen før den er så slem at det giver blod og blodigt slim fra
urinrøret....

jeg håber lidt på at det allerede letter op i løbet af natten, så jeg kan
komme på job i morgen.... hader at være syg og være tvunget til at blive
hjemme ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Workingmom

Dato : 23-11-06 21:04

Sabina H. skrev:

> [...]
> komme på job i morgen.... hader at være syg og være tvunget til at blive

Nej - nej - nej - du bliver hjemme i morgen. Hvis du får det skidt igen
(fordi du liiige glemmer at drikke nok), så skal man være ved sin seng
og sin tepotte.

Tine Ditmar

Fra : Sabina H.

Dato : 23-11-06 21:17

Workingmom wrote:

> Nej - nej - nej - du bliver hjemme i morgen. Hvis du får det skidt
> igen (fordi du liiige glemmer at drikke nok), så skal man være ved
> sin seng og sin tepotte.

jeg veeeeed det ;) men er bare så skide stædig*G*
trods mine mere alvorlige lidelser gennem de sidste år, er jeg faktisk
sjældent syg som nu, med blærebetændelse og lign...
men jeg havde for en månedstid siden en omgang med noget
forkølelseslignende, hvor jeg lå i sengen i 4 dage med feber, og nu det
her.... jeg ved jeg har 14 kunder i morgen, der forventer jeg kommer og
ordner deres hår inden julefrokosten... og så skal vi selv holde julefrokost
lørdag*G*
så jeg har masser af incitament til at komme hurtigt ovenpå igen ;)
måske jeg bare kan tage på arbejde ved middagstid*G* meeen den planlagte
træning i morgen efter arbejde, må jeg vist skyde en hvid pind efter.....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-11-06 20:31

On Thu, 23 Nov 2006 20:01:57 +0100, "Sabina H." <sabina@websetter.dk>
wrote:

Hej Sabina,

> [...]
>ubehaget (trykken/brænden i underlivet, generel utilpashed og svimmelhed)??

Jeg supplerede med tranebærkoncentrat i kapsler, både som behandling
og forebyggende, da jeg i nogle år døjede med blærenetændelse pga
fistel fra tarmen til blæren.

Hvis du gentagne gange har blærebetændelse, bør du måske tale med dem
om en MR scanning for at udelukke fistler?

Det blev først opdaget hos mig, da jeg fik luft igennem urinrøret. Det
var ikke behageligt.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Sabina H.

Dato : 23-11-06 20:55

Nicolai Lang wrote:

> Hvis du gentagne gange har blærebetændelse, bør du måske tale med dem
> om en MR scanning for at udelukke fistler?

jeg tror ikke det er et vedvarende problem.... det er kun 2. gang siden jeg
fik fjernet tyktarmen jeg har en sådan betændelse...
er begyndt at undre mig (i dag faktisk) over hvorfor jeg ikke føler den
samme smerte ved betændelse, som jeg gjorde før jeg blev opereret.... gad
vide om de har været lidt for tæt på nogle nervebaner til blæren :/

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Helle

Dato : 23-11-06 20:57

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør.... men er der nogen der har nogle ideer og fif til hvordan man
> mindsker ubehaget (trykken/brænden i underlivet, generel utilpashed og

Blærebetændelse er hæsligt, har selv haft det enormt mange gange. Heldigvis
virker Sulfametizolen hurtigt så allerede i morgen kan du virkelig mærke
bedring. Du skal, som de andre skriver, drikke helt vildt meget. Drik,drik,
drik, drik og tis du skal tisse hver eneste gang du kan mærke bare den
mindste smule til at du skal afsted.
Tranebærsaft er også godt, hvis man kan lide det...jeg kan ikke...
Ellers et godt tip er at du presser 2 appelsiner, 1 grape og ½-1 citron og
drikker denne blanding 2-3 gange dagligt. Det er herre surt, men netop det
sure er godt mod blærebetændelsen. Du vender dig til smagen og så er det jo
super sundt
Dette skal du drikke den næste lille uges tid. Dyrt er det, men effektivt.

Og så tage nogle smertestillende og brug en varmepude ell. Heldigvis vil du
hurtig mærke bedring.

God bedring.

Knus

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-11-06 21:26

On Thu, 23 Nov 2006 20:57:07 +0100, "Helle" <liljepigen@gmail.com>
wrote:

>drikker denne blanding 2-3 gange dagligt. Det er herre surt, men netop det
>sure er godt mod blærebetændelsen. Du vender dig til smagen og så er det jo
>super sundt

Ja, jeg tog faktisk også nogle store doser C-vitamin for at gøre
urinen sur (derved slår den baktierier ihjel).

Men hos mig nåede betændelsen også at sprede sil til Prostata nogen
gange. Det er IKKE behageligt!

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-06 10:07

©
:
> [...]
> naturligvis gør.... men er der nogen der har nogle ideer og fif til
> hvordan man mindsker ubehaget (trykken/brænden i underlivet, generel

Ud over de ting som allerede er nævnt vil jeg foreslå gyldenriste, hvis du
kan få fat på det..
Og evt også padderokke...
Det hjælper til at få skyllet igennem.
Og har du mulighed for at komme i en helsekostforretning vil jeg også
foreslå Urte-Pencil.. Og gerne op til 12-14 om dagen, selvom der står noget
andet på glasset...

God bedring
Louise

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 25-11-06 14:35

Louise skrev:
> [...]
> :
>
> Ud over de ting som allerede er nævnt vil jeg foreslå gyldenriste, hvis du

Hej Louise
Hvis man vil "skylles igennem" så skal man vel have væske og ikke
paderokke? Paderokke er vanddrivende, men man skal vel ikke dehydreres
bare fordi man har blærebetændelse? Paderokkes vanddrivende egenskaber
kunne potentielt set gøre det hele værre, når man har feber og sveder?

Hilsen Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-06 15:29

> [...]
> bare fordi man har blærebetændelse? Paderokkes vanddrivende egenskaber
> kunne potentielt set gøre det hele værre, når man har feber og sveder?

Hej Jesper

Du har ret, man skal naturligvis huske at drikke rigeligt hvis man drikker
et udtræk at padderokke.. Men det at den er vanddrivende hjælper til at få
noget væske igennem systemet..

Louise

Fra : Lyrik

Dato : 09-12-06 23:43

Den 23.11.2006 kl. 20:01 skrev Sabina H. <sabina@websetter.dk>:

> [...]
> mindsker
> ubehaget (trykken/brænden i underlivet, generel utilpashed og
++++++++++++++++++++++
Du skal have foretaget en dyrkning af bakterierne så lægen kan finde det
rette antibiotika.
Man skal ubetinget gøre noget ved blærebetændelse. Den er en stor dræber
hos ældre.
Så ung som du er ville jeg i dit sted sætte mig selv i vidneskranken og
finde ud af hvorfor får jeg det?
-Jeg ved det lyder kedeligt og jeg ved også at du kan få problemer ud af
det hvis det er rigtigt, men min egen erfaring har bekræftet dette:
Hvis kvinden er "meget våd omkring urinrøret" så kan blærebetændelse
omgående opstå.
Min store mistanke drejer sig om cunnilingus der gør det hele alt for
vådt. Endvidere kan en mundhule overføre mange bakterier og svampe.
Tænk det grundigt igennem.

Hilsen
Jens

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/