Læs din egen diagnose på netet.
Fra : John

Dato : 21-11-06 13:34

Hej

Jeg har været akut indlagt hvor de ikke kunne sige mig hvad jeg fejlede.
Efterfølgende går jeg nu til en mase undersøgelser for at finde ud af hvad
der er galt. De hverken kan eller vil udtale sig på nuværende tidspunkt. Jeg
må vente til de er færdige med alle undersøgelserne. Men.. jeg er en
utålmodig person, så jeg prøvede at logge ind med min digitale signatur på
sundhed .dk, og her så jeg hvad de som prioritet 1 og 2 havde mig mistænkt
for at fejle. Der er jo både smart, og lidt dumsmart hvis ikke man ønsker at
gøre en patient nervøs. Men nu ved jeg da hvad de søger efter...

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-11-06 00:35

John wrote:

> [...]
> jo både smart, og lidt dumsmart hvis ikke man ønsker at gøre en
> patient nervøs. Men nu ved jeg da hvad de søger efter...

Dumsmart er det vel kun hvis man søger oplysninger, som man ikke er parat
til at modtage.

Anyway er det da ihvertfald en glimrende måde til at omgå behandlersystemets
umyndiggørende hemmlighedskræmmeri.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-11-06 14:01

On Wed, 22 Nov 2006 00:35:06 +0100, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Anyway er det da ihvertfald en glimrende måde til at omgå behandlersystemets
>umyndiggørende hemmlighedskræmmeri.

Gad nok vide hvad du mener med den bemærkning...

Min oplevelse er i hvert fald at man får al den information man
efterspørger, og langt mere til

Fra : John

Dato : 22-11-06 14:37

> Gad nok vide hvad du mener med den bemærkning...
>
> Min oplevelse er i hvert fald at man får al den information man
> efterspørger, og langt mere til

Hej Michael

Det er jo svært at give svar på noget man ikke helt ved hvad er en patient
fejler!
Jeg tror defor at mange læger på div. sygehuse vælger helt at holde deres
mund indtil de ved hvilken diagnose man skal give patienten. Det kan jeg da
også se det rigtige i... men så skulle oplysingerne så bare ikke være
tilgængelige på nettet før diagnosen ER stillet.
I mit tilfælde er det en livsbetinget diagnose som jeg fandt ud af at de
mistænkte mig for at have. Jeg havde det liggende i min underbevidsthed, og
var derfor klar til at "modtage diagnosen". Men der er måske mange hvor det
kommer som et chok, og defor mener jeg måske det er lidt dumt at lægge
sådanne oplysninger på "mit sundhed.dk" før en endelig diagnose er stillet.

Fra : Helle

Dato : 22-11-06 14:52

> [...]
> det kommer som et chok, og defor mener jeg måske det er lidt dumt at lægge
> sådanne oplysninger på "mit sundhed.dk" før en endelig diagnose er
Må man være så fri at spørge til hvad de mistænker sygdommene for at være,
og er det noget som du selv havde på fornemmelsen at det var ?

/Helle

Fra : John

Dato : 22-11-06 15:23

> Må man være så fri at spørge til hvad de mistænker sygdommene for at være,
> og er det noget som du selv havde på fornemmelsen at det var ?

Hej Helle

Som jeg skrev var jeg nok klar over hvor det bar hen af.
Hvad jeg fejler vil jeg indtil videre godt holde for mig selv indtil jeg får
en endelig bekræftelse fra en læge.

Fra : ThomasB

Dato : 22-11-06 15:54

"John" <brug_ikke_denne@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Som jeg skrev var jeg nok klar over hvor det bar hen af.
> Hvad jeg fejler vil jeg indtil videre godt holde for mig selv indtil jeg
> får en endelig bekræftelse fra en læge.

Fibromyalgi?

Fra : Trist

Dato : 22-11-06 17:32

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in

> "John" <brug_ikke_denne@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Fibromyalgi?

Det håber jeg da ikke, han lider af. For det er en ekstrem invaliderende
fysisk sygdom.

Fra : ThomasB

Dato : 22-11-06 17:43

"Trist" <@> skrev i en meddelelse

> Det håber jeg da ikke, han lider af. For det er en ekstrem invaliderende
> fysisk sygdom.

Nemlig, nærmere betegnet psykosomatisk - altså fysiske symptomer på noget
psykisk.

Fra : Trist

Dato : 22-11-06 20:00

> "Trist" <@> skrev i en meddelelse

> Nemlig, nærmere betegnet psykosomatisk - altså fysiske symptomer på
> noget psykisk.

Det er der nu ikke meget, der tyder på. Det er kun her i Danmark at "ondt i
livet" teorien stadig er gældende. Måske pga at det så er lettere for
systemet at nægte en førtidspension.

Sygdommen skyldes højst sandsynligt en defekt i centralnervesystemet og er
derfor 100% fysisk.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-11-06 20:18

> Det er der nu ikke meget, der tyder på. Det er kun her i Danmark at "ondt
> livet" teorien stadig er gældende. Måske pga at det så er lettere for
> systemet at nægte en førtidspension.

Gud og hver mand får jo pension pga fibromyalgi, så det passer i hvert fald
ikke. Og de få, jeg kender, fejler aldrig en meter rent fysisk. Så snart de
har fået deres pension så kommer "det hjalp for nu er jeg ikke stresset mere
over at gå på arbejde, så nu har jeg det godt igen".

Mvh Maria

Fra : Trist

Dato : 22-11-06 21:03

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in

> Gud og hver mand får jo pension pga fibromyalgi, så det passer i hvert
> fald ikke. Og de få, jeg kender, fejler aldrig en meter rent fysisk.

Så har de jo netop "ondt i livet" og lider ikke af fibromyalgi!

> Så snart de har fået deres pension så kommer "det hjalp for nu er jeg
> ikke stresset mere over at gå på arbejde, så nu har jeg det godt
> igen".

Jeg er selv hårdt ramt bl.a. af fibromyalgi og at der er nogle, som kan få
sig selv til at fuske sig til en førtidspension gør mig rigtig gal. De
ødelægger det jo for os andre, som er rigtig syge.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-11-06 21:56

> Jeg er selv hårdt ramt bl.a. af fibromyalgi og at der er nogle, som kan få
> sig selv til at fuske sig til en førtidspension gør mig rigtig gal. De
> ødelægger det jo for os andre, som er rigtig syge.

Er I ikke alle sammen det før pensionen?

Mvh Maria

Fra : Trist

Dato : 22-11-06 22:29

> Er I ikke alle sammen det før pensionen?

Der er åbenbart nogen, som spiller syge. Det var også det indtryk, jeg fik,
da jeg var i arbejdsprøvning. Mange gad simpelthen ikke at prøve at gøre en
indsats, men mødte slet ikke op eller tog tidligt hjem pga "smerter" hver
eneste dag.

Selvom man har ondt, kan man sgu godt prøve at gøre en indsats. Det er jo
kun 13 uger, det drejer sig om!

Jeg håber sådanne typer skal igennem en ny arbejdsprøvning, fordi der ikke
er nok informationer at bygge videre på i deres sager, når de sådan har
pjækket fra arbejdsprøvningen.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-11-06 20:16

"John" <brug_ikke_denne@mail.dk> wrote:

> [...]
>også se det rigtige i... men så skulle oplysingerne så bare ikke være
>tilgængelige på nettet før diagnosen ER stillet.

Oplysningerne er slet ikke rettet mod dig - Du får bare lov til at være
med på en 'kigger'.

Landspatientregisteret bruges primært til sundhedsstatistik - Endvidere
har registeret i de senere år gennem DRG-systemet haft væsentlig
betydning for økonomien i de enkelte sygehuse og afdelinger...

<mlr>

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-11-06 22:32

Michael Rasmussen wrote:

> Gad nok vide hvad du mener med den bemærkning...

Ganske enkelt:

Læger der stille én diagnose til patienten, men skriver til andre læger at
diagnosen er en anden.

Læger der forventer alvorlige komplikationer men undlader at orientere
patienten.

Læger der ikke vil lade lade patienten læse i journalen.

Læger der ikke vil lade patienten se laboratorieresultater.

Læger der overser alarmerende laboratorieresultater, men aligevel signere
dem.

> Min oplevelse er i hvert fald at man får al den information man
> efterspørger, og langt mere til

Det glæder mig at du har oplevet det.

Mvh. Uffe Ravn