Tandlægehjælp
Fra : Pinga.msn@gmail.com

Dato : 21-11-06 09:01

Hej ng,

Hvis man gerne vil søge hjælp tandlægehjælp - vi snakker om 10.000
kr, hvor kan man få det. Det er til en person som virkelig ikke har
råd og på kontanthjælp..

Jeg har allerede skrevet til kommunen, men hvis nogen kender andre
steder man kan søge vil det være en stor hjælp.

Fra : Helle

Dato : 21-11-06 09:47

<Pinga.msn@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

----------

Du kan på kommunen hente et ansøgningsskema til enkeltydelser for personer
der er på kontanthjælp. Her udfylder du alle de oplysninger de beder om,
vedlægger det dokumentation de beder om og sender det tilbage til kommunen.
Jeg har selv søgt om tandlægehjælp før da jeg var på kontanthjælp.

Mvh Helle

Fra : Glad

Dato : 21-11-06 23:43

"Helle" <liljepigen@gmail.com> wrote in

> [...]
> de beder om, vedlægger det dokumentation de beder om og sender det
> tilbage til kommunen. Jeg har selv søgt om tandlægehjælp før da jeg

Besværligt. Derfor har jeg indtil videre selv valgt at betale. Så sparer
jeg på andre ting i stedet for.

Men mon ikke snart det bliver (næsten) gratis for fattige i Danmark at få
ordnet tænder?
Jeg håber det ihvertfald.

Fra : Helle

Dato : 22-11-06 00:03

> Besværligt. Derfor har jeg indtil videre selv valgt at betale. Så sparer
> jeg på andre ting i stedet for.

Nogengange er man så hårdt trængt økonomisk at man ikke har noget valg....

Fra : Glad

Dato : 22-11-06 01:23

> Nogengange er man så hårdt trængt økonomisk at man ikke har noget
> valg....

Man har altid et valg!

Og mon ikke tandlægen har forståelse for, at beløbet ikke bliver betalt på
én gang men over en lidt længere periode?

Da jeg fik lavet kroner på seks fortænder, skulle jeg da ikke betale hele
beløbet på én gang, men kunne dele beløbet op i seks rater. Det var godt
nok seks hårde måneder, men det lykkedes mig at klare betalingen selv, uden
at skulle tigge og uden at begå kriminalitet.

Jeg håber, der kan findes en løsning.

Fra : Ditte H

Dato : 22-11-06 06:59

Pinga.msn@gmail.com formulerede spørgsmålet:
> [...]
>
> Jeg har allerede skrevet til kommunen, men hvis nogen kender andre
> steder man kan søge vil det være en stor hjælp.

Hej

Det der er meget vigtigt, er, at der skal søges om hjælp inden
behandlingen går i gang. Kommunen indhenter vist også et overslag fra
tandlægen.

Hilsen Ditte

Fra : Erik Andersen

Dato : 02-12-06 22:26

> [...]
>
> Jeg har allerede skrevet til kommunen, men hvis nogen kender andre
> steder man kan søge vil det være en stor hjælp.

Jeg kan anbefale nedenstående link:
www.polklinik.dk
Mvh Erik.