Gode råd gastroskopi!
Fra : John

Dato : 19-11-06 19:12

Hej

Jeg skal snart til gastroskopiundersøgelse. Jeg vil få noget berolignende og
et eller andet sprøjtet i halsen. Men... er der et par "fif" til hvordan man
slipper lettest over dette forløb. Håber på lidt trøst og gode råd.

John.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-11-06 20:01

> [...]
> og et eller andet sprøjtet i halsen. Men... er der et par "fif" til
> hvordan man slipper lettest over dette forløb. Håber på lidt trøst og gode

Noget andet at tænke på. Dit barnebarn, en opgave på arbejde, gevinst i
lotto - emnet er underordnet, bare det kan holde dine tanker nogle minutter.

Mvh Maria

Fra : John

Dato : 19-11-06 21:04

> Noget andet at tænke på. Dit barnebarn, en opgave på arbejde, gevinst i
> lotto - emnet er underordnet, bare det kan holde dine tanker nogle
> minutter.
>
> Mvh Maria

Hej Maria

Jeg vil prøve, men det bliver nok svært. Bare man kunne spole tiden et par
dage frem

Fra : Margit

Dato : 19-11-06 22:00

"John" <brug_ikke_denne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og et eller andet sprøjtet i halsen. Men... er der et par "fif" til
> hvordan man slipper lettest over dette forløb. Håber på lidt trøst og gode

Det er slet ikke så slemt, som de siger. Bare slap af.

Mvh. Margit

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 19-11-06 23:01

Margit skrev:
> "John" <brug_ikke_denne@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er slet ikke så slemt, som de siger. Bare slap af.
>
> Mvh. Margit

Hej Margit

Er enig med dig. Jeg fik det foretaget for et års tid siden og det var
faktisk ikke særlig slemt. Det med at få noget beroligende vil jeg
fraråde, for man er jo bims flere timer bagefter. Endvidere må man ikke
køre bil bagefter, så det kan være lidt noget bøvl hvis man kommer
langvejs fra.

Jesper

Fra : ks

Dato : 20-11-06 07:17

"Jesper Mehlsen" <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fraråde, for man er jo bims flere timer bagefter. Endvidere må man ikke
> køre bil bagefter, så det kan være lidt noget bøvl hvis man kommer

ej heller indtage føde i en kortere periode efter......
det værste er sgu den luft der blæses med ned, man har tendens til småbøvsen
efterfølgende...
Men rart!!!! Det var det sgu ikke!!!!

mvh
kenneth

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-11-06 22:05

John wrote:

> [...]
> berolignende og et eller andet sprøjtet i halsen. Men... er der et
> par "fif" til hvordan man slipper lettest over dette forløb. Håber på

Det er ubehageligt, men heller ikke mere end det.

Tag en med til at holde i hånden, hvis du er nervøs.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : niller

Dato : 20-11-06 05:11

> [...]
> og et eller andet sprøjtet i halsen. Men... er der et par "fif" til
> hvordan man slipper lettest over dette forløb. Håber på lidt trøst og gode

tænk på,og glæd dig over,at det ikke er en skopi i den anden ende.det ville
trøste mig en del.

Fra : John

Dato : 20-11-06 09:20

> tænk på,og glæd dig over,at det ikke er en skopi i den anden ende.det
> ville trøste mig en del.

Jamen.. det skal jeg skam om et par uger. Men den har jeg det ikke så slemt
med. Jeg har prøvet den før.

Fra : Hansen

Dato : 20-11-06 14:55

> [...]
> og et eller andet sprøjtet i halsen. Men... er der et par "fif" til
> hvordan man slipper lettest over dette forløb. Håber på lidt trøst og gode

Det er ikke noget at snakke om. Lidt opkastningsfornemmelser lige når den
føres ned, men så er det altså heller ikke værre. Jeg var rædselsslagen
inden jeg skulle prøve på grund af alle de skrækhistorier jeg havde hørt -
men det var ikke slemt.

Fra : John

Dato : 21-11-06 13:26

> [...]
> inden jeg skulle prøve på grund af alle de skrækhistorier jeg havde hørt -

Tak for de beroligende ord.
Lige en ting til... Kan det anbefales at blive bedøvet i svælget, og få
noget beroligende i hånden.
Jeg har fået dette tilbud stillet i udsigt på hospitalet.

Fra : Hansen

Dato : 21-11-06 16:54

> Tak for de beroligende ord.
> Lige en ting til... Kan det anbefales at blive bedøvet i svælget, og få
> noget beroligende i hånden.
> Jeg har fået dette tilbud stillet i udsigt på hospitalet.

Det ville jeg da absolut tage imod. Som Jesper skriver er det en ulempe at
man er døsig bagefter og ikke må spise og drikke et stykke tid, men så tager
man da bare en slappedag og lader sig forkæle af den person der alligevel
skal tage fri for at være chauffør ,-)

Fra : John

Dato : 21-11-06 18:52

> [...]
> tager man da bare en slappedag og lader sig forkæle af den person der
> alligevel skal tage fri for at være chauffør ,-)

Jamen..det kan du have ret i. Jeg prøver....

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-11-06 00:38

John wrote:

> Lige en ting til... Kan det anbefales at blive bedøvet i svælget

JA!

>og
> få noget beroligende i hånden.

Hvis du har chauffør på, så ja.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Thomas

Dato : 25-11-06 17:33

"John" <brug_ikke_denne@mail.dk> wrote in message
> [...]
> og et eller andet sprøjtet i halsen. Men... er der et par "fif" til
> hvordan man slipper lettest over dette forløb. Håber på lidt trøst og gode

Kan man ikke komme i narkose ?

Jeg skal ihvertilfælde ikke have ført noget ned igennem min hals imens jeg
er ved bevisthed......... var engang ved at pande en halslæge ned da han
stak noget ned i min hals, selv med bedøvelse........ han forlod lokalet i
5 minutter inden han kom igen..........

Nu er der mange helte herinde, men der er forskel på folk. Jeg kan fx ikke
sluge piller uden mad til.......... men måske de kan føre den
kikkertfætter ned sammen med en tournedos ?............

Mvh

Thomas

Fra : Hansen

Dato : 26-11-06 22:38

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "John" <brug_ikke_denne@mail.dk> wrote in message

> Kan man ikke komme i narkose ?

Jo. Der er også nogen der får boret en tand i narkose.

> [...]
> stak noget ned i min hals, selv med bedøvelse........ han forlod lokalet
> i 5 minutter inden han kom igen..........

Heh

> Nu er der mange helte herinde,

Jeg var bestemt ingen helt inden jeg skulle have det gjort. Men jeg
"overtalte" mig selv og gik rystende og bævende til sygehuset. Jeg var ved
at sk.. i bukserne af angst. Det var først da de tog skobet ud igen at jeg
sagde "nå, var det det hele?" Jeg ved såmænd ikke hvor meget helt der er
over det

> men der er forskel på folk. Jeg kan fx ikke sluge piller uden mad
> til.......... men måske de kan føre den kikkertfætter ned sammen med
> en tournedos ?............

Du kan jo prøve at spørge. Nå spøg til side. Selvfølgelig kan du få narkose.
Hvis du sammen med personalet når frem til at det ikke kan gøres uden, vil
du nok kunne få det tilbudt. Narkose har bare den hage at det ikke er "lige
til". Der skal mere personale til, det er dyrt og det er ikke uden risiko.
Enhver narkose er en belastning for kroppen, så personalet vil nok forsøge
at overtale dig. Du kunne også prøve at spørge om du ikke kan få et
"ordentlig" skud beroligende medicin og lokalbedøvelse i halsen.