Afdød slægtning, sydom
Fra : @nomail@

Dato : 17-11-06 12:53

En nær slægtning er død af en kræftsygdom for ca. 15 år siden. Men er det
mulig nogle steder at få af vide hvad det var for en kræftsygdom peronen
havde ?

Jeg har forhørt mig hos personens egne læge. Men de gemmer ikke disse
oplysninger så lang tid tilbage.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 17-11-06 14:01

@nomail@ skrev:
> [...]
> havde ?
>
> Jeg har forhørt mig hos personens egne læge. Men de gemmer ikke disse

Hejsa

Du skal være barn af eller ægtefælle til afdøde før det umiddelbart kan
lade sig gøre. Den afdøde er omfattet af persondataloven, og som
udgangspunkt er der tavshedspligt også om de døde.

Jeg mener man har adgang til dødsattesten. På den står en diagnose. Men
det er ikke sikkert den diagnose er omfattende nok. Jeg ville forhøre
mig ved sundhedsstyrelsen hvis det var mig.

Jesper