Kold arm og fod
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 07-11-06 17:00

Hej gruppe

Jeg har de seneste år døjet meget med, at min højre arm og min højre fod er
meget kolde. Jeg har ingen problemer i venstre side. Jeg synes, problemet er
blevet værre de sidste år. Umiddelbart tænker jeg dårligt blodomløb, men
hvad gør man ved det? Og hvad kunne det ellers tænkes at skyldes.
Om mit helbred generelt kan siges, at jeg er midt i 30'erne, i forholdsvis
god fysisk form, dog ca. 15 kg overvægtigt, normalt blodtryk og
blodsukkerniveau (dette testes jævnligt, da jeg tidligere har haft
svangerskabsdiabetes). Arbejder hovedsageligt ved computer (hvor symptomerne
også er værst), cykler 30 min. om dagen med stor belastning, spiser som
udgangspunkt sundt og varieret, dog med for meget sødt ved siden af...

PFT for input
Mette

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-11-06 18:28

On Tue, 7 Nov 2006 17:00:21 +0100, "Mette Svangren Guttesen"
<svangut@hotmail.com> wrote:

> [...]
>også er værst), cykler 30 min. om dagen med stor belastning, spiser som
>udgangspunkt sundt og varieret, dog med for meget sødt ved siden af...

Det er definitivt ikke dårligt blodomløb - Du har ikke alderen til den
slags, og symptomerne passer ikke...

Hvis du fejler noget er det nærmere ovre i det neurologiske område.

Men jeg gætter nu på at dine gener skyldes alt for meget arbejde ved
en dårligt indrettet edb-arbejdsplads...

Men smut forbi din praktiserende læge og få en snak om problemerne...

Fra : ThomasB

Dato : 07-11-06 19:44

"Michael Rasmussen" <mic@HaderSpam.dou.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men jeg gætter nu på at dine gener skyldes alt for meget arbejde ved
> en dårligt indrettet edb-arbejdsplads...

Jep, det var også mit bud. Kender det fra mig selv. For mange timer bag
skærmen og især med mus, så kan det mærkes i højre arm og skulder - i flere
dage.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 07-11-06 21:58

Mette Svangren Guttesen skrev:
> [...]
> også er værst), cykler 30 min. om dagen med stor belastning, spiser som
> udgangspunkt sundt og varieret, dog med for meget sødt ved siden af...

Et bud kan være Raynauds fænomen. Kolde, evt smertefulde voksblege
ekstremiteter. Skyldes karspasmer. Rygning fremprovokerer det. Forværres
af koldt vand og rystelser.

Det er bare et bud. Der er tusinder af ting der kan give det du beskriver.

Hilsen Jesper