Til jer der har gennemgået en galdeoperati~
Fra : Helle

Dato : 06-11-06 19:02

For en uge siden fik jeg opereret min galdeblære ud ved en kikkertoperation.
Min mave er stadig temmelig meget oppustet især i et bælte rundt omkring
navlen og nedenfor navlen. Jeg tror luften flytter sig rundt for det trykker
forskellige steder - ligesom hvis det flytter sig.

Hvor længe skal jeg regne med at min mave er monster stor og udspilet? kan
jeg selv gøre noget for at få luften hurtigere ud?

Hvor hurtigt efter fik I jeres sting fjernet? min læge vil gerne fjerne dem
på onsdag da de generer rigtig meget i navlen og giver lidt småbetændelse i
navlen - de niver virkelig!

Har I haft nogen problemer efterfølgende efter I fik fjernet jeres
galdeblære? fordøjelse, vægt osv?

Mvh Helle

Fra : Jesper

Dato : 06-11-06 22:12

"Helle" <mail@SLEThellenielsenFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> småbetændelse i navlen - de niver virkelig!
>
> Har I haft nogen problemer efterfølgende efter I fik fjernet jeres

Hejsa

Jeg fik fjernet min galdeblære for lidt over 1 år siden. Jeg mener ikke jeg
havde luft i kroppen så længe som du har, men det er nok også lidt
forskelligt, jeg tror det forsvinder jo mere man bevæger sig rundt.
Men jeg spændte meget i og omkring mine ar, og havde en masse
føleforstyrelser i huden i nogle mdr. efter.
Jeg havde ikke problemer med betændelse i mine sår og jeg mener at jeg fik
fjernet trådene efter 10-14 dage, det var dejligt kan jeg dog huske!!
Jeg havde galde lignende smerter i 6-7 mdr efter operationen, men meget
mindre smerter, som til sidst forsvandt mere og mere. Jeg har ikke haft
nogle problemer med maven og fordøjelsen, kun lidt hvis man har spist et
stort måltid meget fed mad, så kan man godt få noget dårlig mave. Men ellers
kun positive ting, ikke fordi de ting jeg har skrevet om er negative, for
det har kun været i en begrænset periode, og man har hele tiden kunnet mærke
at det kun bliver bedre og bedre.
Så pøj pøj med det, det skal nok bliver rigtig godt med tiden.

Mvh

Jesper