Hjemvendt efter operation
Fra : Helle

Dato : 03-11-06 20:54

Hej allesammen

Så er jeg kommet hjem igen efter galdestensoperationen i tirsdags. Jeg kom
hjem tirsdag aften, men er meget kvæstet så har ikke rigtig orket noget før
nu hvor jeg har det en lille smule bedre.

Operationen tog 2 timer og havde været noget besværlig og jeg mistede ret
meget væske. Jeg kom hjem tirsdag aften men blev meget dårlig senere på
aftenen. Jeg besvimer flere gange og ringer til sygehuset onsdag. De
fortæller så først her at jeg er i et enormt underskud af væske. Der er så
mange manglende informationer så det er jeg noget utryg og skuffet over.
Jeg får Brufen, Panodil og Oxynorm og i dag måtte jeg så lige starte op på
Paraghurt da jeg har fået rigtig tynd mave. Lægevagten bad mig i dag om at
starte op på jernpiller da de mener jeg har for lav blodprocent og det er
derfor jeg er så dårlig. Jeg skal regne med at være sengeliggende stort set
konstant i en uges tid. Min ryg klager sig godt nok.

Bad er ikke noget sjovt noget....det skal gå lynhurtigt og siddende på en
stol. Jeg får så ekstreme smerter i ryggen og mine ben er som gele og
skælver vildt under mig. Jeg er svimmel når jeg sidder op og helt ekstremt
træt. Bare at skrive det her tager 100 år...

Jeg er begyndt at spise rimeligt hvilket giver så herre meget luft i
maven...ups...

Min familie og kæreste er bare så søde til at hjælpe...de kommer rendende
med bananer, paraghurt, blomster, gaver, knus og omsorg. Kæresten vimser
rundt og efterhånden som jeg er blevet mere frisk kan jeg godt begynde at
drille ham med at kalde ham for husmor han sørger for det hele og i dag
kom han hjem med et honninghjerte - årrrrh så er jeg solgt (har godt nok
ikke lyst til at spise det men det er tanken der tæller).

Jeg har en pose slik og en plade marabou liggende og har slet ikke lyst til
det, jeg har ikke drukket cola siden i mandags så det er vildt tragisk -
plejer at have et ret højt dagligt forbrug

Personalet på operations og opvågningsstuen var bare så søde - narkosen var
lidt ubehagelig da jeg blev meget svimmel. Så det gik fint, men synes dog at
information og omsorg på den kirurgilske afdeling var meget elendig og
mangelfuld. De havde bla. sagt at en læge ville ringe til mig onsdag, men
ingen har ringet.

Så jeg er lidt i live...men må indrømme jeg har mine øjeblikke hvor jeg godt
nok fortryder fordi jeg er så hårdt tilredt.

Tusind tak for al jeres støtte

Hilsen Helle

Fra : Nielsen

Dato : 05-11-06 15:28

"Helle" <mail@SLEThellenielsenFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så jeg er lidt i live...men må indrømme jeg har mine øjeblikke hvor jeg
> godt nok fortryder fordi jeg er så hårdt tilredt.

Tillykke med at du gjorde det. Javist er det hårdt bagefter, men det går
over.

Fra : Helle

Dato : 05-11-06 17:46

> Tillykke med at du gjorde det. Javist er det hårdt bagefter, men det går
> over.

Ja det er ret hårdt her bagefter, men det fede er at jeg kan mærke
fremskridt fra dag til dag - store fremskridt endda

Jeg er også glad for jeg gjorde det og så min angst i øjnene og gennemlevede
den. Det blev en stor sejr!

Kh Helle

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-11-06 18:17

Helle wrote:

> [...]
>
> Jeg er også glad for jeg gjorde det og så min angst i øjnene og
> gennemlevede den. Det blev en stor sejr!

Med tiden gætter jeg på at du vil blive rigtigt glad for at du lod dig
operere.
Ja det er skidt nu, men med tiden bliver du bedre.

Jeg har en kollega der var på job allerede 2 dage efter at han var blevet
opereret for galdesten(ved kikkertoperation)

Men tag den med ro, sørg for at få tilstrækkeligt med vædske og spis
rigtigt, undgå at fortage tunge løft.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-11-06 12:47

"Helle" <mail@SLEThellenielsenFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Hej allesammen
>
> Så er jeg kommet hjem igen efter galdestensoperationen i tirsdags.

Hej igen Helle

Vædskeunderskud, viser sig som regel først, som kramper i fingre og tæer,
hvorefter det så breder sig, op i benene, og er ret så smertefuldt... Så
spegepølsemadder, og sukkervand, det er noget der hjælper....

Spegepølsen, må gerne være meget salt... Det er derfor du spiser den, for at
få salt... Sukker er noget nemmere at få ned ....

Mørk chokolade, vil jeg fraråde, det er det rene afføringsmiddel ....

Til gengæld kan jeg anbefale, at du sender kæresten i netto eller Rema1000,
efter noget frugtgrød... Jordbær, abrikos, svesker, hvad du nu kan lide, og
spiser en del af det, her den første tid.... Det kan hjælpe dig af med en
del af luften.... Og med mælk på, er der jo også en del vædske deri.

Ellers er der vel ikke andet at sige, end God Bedring...

M.V.H....Benny..