Stafylokokker ?
Fra : Ukendt

Dato : 21-10-06 21:27

En person fik efter indlæggelse på et hospital Stafylokokker i blodet.Det
blev opdaget dagen før udskrivningen.Han kom i behandling med antibiotika i
2 dage.Blev der efter sendt hjem.Ville det ikke være normalt,at man blev
tjekket om Stafylokokkerne er forsvundet ?

Venlig hilsen
Anne

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-10-06 22:37

AM wrote:

> [...]
> med antibiotika i 2 dage.Blev der efter sendt hjem.Ville det ikke
> være normalt,at man blev tjekket om Stafylokokkerne er forsvundet ?

Jeg ved ikke hvad normalen er, men når man laver bloddyrkning, altså når
mikrobiologerne undersøger blod for mikrorganismer, så undersøger man
normalt også hvilke antibiotika bakterien er følsom overfor. Hvis man
derefter behandler med den type antibiotika, er man ret sikker på at det
virker.

Omend så skal i naturligvis opsøge læge, hvis i har mistanke om at der
stadig er en infektion.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-06 23:11

> [...]
> virker.
>
> Omend så skal i naturligvis opsøge læge, hvis i har mistanke om at der

Hej Uffe

Tak for dit svar.Vi er næsten sikker på, at han stadigvæk har bakterier i
kroppen.Han har ikke haft det så godt siden, han blev udskrevet.Tilmed har
han tabt 7 kg på kort tid.På mandag går han til lægen og får det undersøgt.

Venlig hilsen
Anne

Venlig hilsen
Anne

Fra : Peter

Dato : 21-10-06 22:49

"AM" <an.msnabelapc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> antibiotika i 2 dage.Blev der efter sendt hjem.Ville det ikke være
> normalt,at man blev tjekket om Stafylokokkerne er forsvundet ?

Gennem de to dage, har de garanteret taget adskillige blodprøver, som har
vist at medicinen virker.
Når det er konstateret, at den gør den det, kan patienten jo lige så godt
blive medicineret hjemme.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-06 23:21

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vist at medicinen virker.
> Når det er konstateret, at den gør den det, kan patienten jo lige så godt

Nej der blev ikke taget nogen blodprøver..Han fik den sidste pille mod
Stafylokokkerne inden han blev sendt hjem.

Anne

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 28-10-06 12:00

AM skrev:
> [...]
> 2 dage.Blev der efter sendt hjem.Ville det ikke være normalt,at man blev
> tjekket om Stafylokokkerne er forsvundet ?

En bloddyrkning med vækst af stafylokokker burde afstedkomme behandling
med dicloxacillin eller lignende. Det lyder ikke som om 2 dage er nok...
jeg ville mene en uge eller 10 dages tabletbehandling var indiceret. Det
kan udemærket foregå derhjemme.

Har han feber? Uden feber ingen systemisk infektion....

Jesper