Spare penge og kontrol?
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 20-10-06 17:39

Hej1.

Jeg har en optiker jeg er meget glad for, MEN jeg har
lige regnet ud at jeg ved at købe mine kontaktlinser via nettet
kan spare ca 800 Kr pr år.

Så mit spørgsmål kommer her: Hvad gør man ang kontrol,
kan man går til egen læge, en anden optiker eller evt øjenlæge,
uden at det koster noget??? Ellers hæmmer det jo besparelsen...

Mvh Henrik

Fra : Martin Andersen

Dato : 20-10-06 21:14

Henrik (Silkeborg) wrote:

> [...]
> kan man går til egen læge, en anden optiker eller evt øjenlæge,
> uden at det koster noget??? Ellers hæmmer det jo besparelsen...

Jeg mener ikke det koster noget at gå til øjenlæge, men du skal
bestille tid længe i forvejen. Og du må regne med at ringe rundt
indtil du finder en der tager flere kunder ind.

Det er jo også muligt at bruge en optiker der har gratis synskontrol, det
gør jeg så ikke selv fordi det virker forkert.

Jeg plejer at bruge Louis Nielsen, hvor man betaler 110 kr for synskontrol.

Du skal også tænke på at der kan spares for mange penge..

Martin.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 29-10-06 02:24

Henrik (Silkeborg) skrev:
> [...]
> kan man går til egen læge, en anden optiker eller evt øjenlæge,
> uden at det koster noget??? Ellers hæmmer det jo besparelsen...

Du kan betale dig fra kontrollen ved enhver optiker.

En del øjenlæger har så travlt med øjensygdomme, at de ikke kan
overkomme kontroller til briller og linser. Ring rundt og hør. Uanset
hvad, så er ventetiden lang. Tider på 6 måneder er ikke usædvanligt.

Jesper