Is maskine i båden
Fra : Per Christiansen

Dato : 11-11-06 11:30

Hej
Jeg påtænker mig at købe en ismaskine til båden.
Jeg har set en i UK men er der ikke noget med
toll og moms når den kommer til danmark.

Har i set nogle steder har hjemme man kan købe
sådan en maskine, den skal være med vandbeholder
så der ikke skal fast tilslutning af vand.

Per.C

Fra : Lars Kristensen

Dato : 11-11-06 13:27

Per Christiansen wrote:
> Hej
> Jeg påtænker mig at købe en ismaskine til båden.
> Jeg har set en i UK men er der ikke noget med
> toll og moms når den kommer til danmark.

Varer der kommer fra et EU land skal man ikke betale told af.
Momsen er en anden historie. Om du skal betale dansk eller engelsk moms
afhænger af hvor meget firmaet omsættter for i Danmark. Præcist hvor
grænsen går, kan jeg ikke huske, men du kan finde oplysningerne på Skats
hjemmeside.

Husk i øvrigt at en ismaskine god kan sluge en del strøm. Husk at
kontrolere at dine elinstallationer kan bære det i båden.

- Lars

Fra : Per Christiansen

Dato : 11-11-06 14:55

"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Husk i øvrigt at en ismaskine god kan sluge en del strøm. Husk at
> kontrolere at dine elinstallationer kan bære det i båden.

Ok
Den bruger 135 what så mon ikke det går.

Fra : BJ

Dato : 11-11-06 15:00

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ok
> Den bruger 135 what så mon ikke det går.

På 12V er det også "kun" 11,25 Amp.

På 240V er det sølle 0,56 Amp.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bent Pedersen

Dato : 11-11-06 15:30

> "Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Med et 80Ah fuldt opladet er der strøm nok til mere end 7 timer, så det
giver vel ingen problemer...

Kan godt være du skulle gen-overveje det?

mvh
Bent

Fra : BJ

Dato : 11-11-06 15:33

"Bent Pedersen" <bentp@email.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Med et 80Ah fuldt opladet er der strøm nok til mere end 7 timer, så det
> giver vel ingen problemer...
>
> Kan godt være du skulle gen-overveje det?

Njaee .. han skal blot sikre sig startstrøm via et andet batteri (da
ismaskinen nok ikke er det eneste, der er tændt om bord) og ellers afholde
sig fra at bruge ringeledning..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 15:56

"Bent Pedersen" <bentp@email.dk> skrev i en meddelelse

> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Med et 80Ah fuldt opladet er der strøm nok til mere end 7 timer, så
> det giver vel ingen problemer...

Nej da, altså ... hvis man synes det er OK at aflade batteriet så meget

> Kan godt være du skulle gen-overveje det?

Ja da, men hvis det bare er for en omgang isterninger, kan det vel også
klares på et par timer ...
og så er der stadig lidt "vitaminer" til lys og instrumenter ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Per Nordahl

Dato : 11-11-06 15:50

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse

> Ok
> Den bruger 135 what så mon ikke det går.

Med mindre du skal sejle meget langt, hvad så med at fylde terningerne i
en thermo-kande (el. to) hjemmefra ? >

Mvh. "Thulfen"

Fra : Per Christiansen

Dato : 12-11-06 04:29

"Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelse

> Med mindre du skal sejle meget langt, hvad så med at fylde terningerne i
> en thermo-kande (el. to) hjemmefra ? >
>
> Mvh. "Thulfen"

Det er en 220volt 130What
Jeg har 2 x 80 amp batterier til forbrug
og et 80 amp til start.

Vi bruger ellers det med termokanderne
men løber tit tør efter et par dage, og så
skal vi jo hele tiden spare på dem, det gider vi
ikke mere.

Vi har kik på denne model.
http://www.home-ice-makers.com/mini_contessa.htm

Fra : BJ

Dato : 12-11-06 05:02

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er en 220volt 130What
> Jeg har 2 x 80 amp batterier til forbrug
> og et 80 amp til start.

Så er der jo ingen is på koen.

> Vi bruger ellers det med termokanderne
> men løber tit tør efter et par dage, og så
> skal vi jo hele tiden spare på dem, det gider vi
> ikke mere.

O.k.

> Vi har kik på denne model.
> http://www.home-ice-makers.com/mini_contessa.htm

Den ser da fin ud.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Claus Bjerre

Dato : 12-11-06 09:55

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har kik på denne model.
> http://www.home-ice-makers.com/mini_contessa.htm

Husk hygiejnen:
http://www.sundhed.dk/Images/alle/amt_soenderjylland/Hygiejnehaandbogen/01_11_04.PDF
Claus

Fra : Mogens...

Dato : 12-11-06 10:24

"Claus Bjerre" <Claus.BjerreFJE@RNadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Husk hygiejnen:
> http://www.sundhed.dk/Images/alle/amt_soenderjylland/Hygiejnehaandbogen/01_11_04.PDF

Jep, skulle lige til at skrive det.

I disse tider hvor amerikanerkøleskabet gør sin fremmarch, oplever
man den slags installeret i sommerhuse. Man må dælme håbe, at
folk gør sig nogle tanker om hygiejnen, inden de køber sån noget...

Fra : Per Christiansen

Dato : 12-11-06 19:24

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man den slags installeret i sommerhuse. Man må dælme håbe, at
> folk gør sig nogle tanker om hygiejnen, inden de køber sån noget...

Ja vi er godt klar over det med rengøring og rensning
af maskinen.