Information om Banner 26
Fra : andreas_dtu

Dato : 08-11-06 02:09

Hej gruppe!

Her til vinter / foråret skal vi igang med at sætte vores (næsten)
nyindkøbte Banner 26 Mk. 1 i stand, hvilket vi vil dokumentere løbende på
hjemmesiden http://www.banner26.info/ , men det har været svært at finde
informationer og data omkring båden og tit er de modstridende sammenlign fx
http://www.udkik.dk/app/yylist.jsp og http://www.websejler.dk/ . Har nogen
af læserne af gruppen hér adgang til fx gamle bådmagasinsartikler om båden,
konstruktionstegninger etc. vil jeg meget gerne høre om det! Er andre af
læserne ejere af Banner 26 mk. 1 vil jeg også meget gerne høre fra jer og
meget gerne se indretningen af jeres Banner 26 mk.1 eller fotos. Kender I
til eksistensen af både i Århus eller Københavnsområdet ville jeg også gerne
høre om det, da jeg skal bruge noget inspiration omkring indretningen.
Samtidig vil jeg også advare om at jeg nok vil stille en farlig masse
spørgsmål om bådrestaurering over de næste mange måneder!

Med venlig hilsen

Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-06 07:43

"andreas_dtu" skrev:
>Har nogen af læserne af gruppen hér adgang til fx gamle bådmagasinsartikler
>om båden, konstruktionstegninger etc. vil jeg meget gerne høre om det!

Hej
Jeg har sendt en mail med et par gamle artikler. Der står ikke alverden, men
lidt er der dog. Håber du kan bruge dem
--
) Hilsen Per
(

Fra : andreas_dtu

Dato : 09-11-06 01:21

Hej Per
"Thomsen" <post A perthomsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har sendt en mail med et par gamle artikler. Der står ikke alverden,
> men lidt er der dog. Håber du kan bruge dem

Mange tak for udklippene, alt information er relevant og min horisont er
allerede udvidet mærkbart! Tror du nogen ville være utilfredse (copyright)
hvis jeg lagde udklippene ud på hjemmesiden?

Mvh. Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 04:13

"andreas_dtu" skrev:
> Mange tak for udklippene, alt information er relevant og min horisont er
> allerede udvidet mærkbart! Tror du nogen ville være utilfredse (copyright)
> hvis jeg lagde udklippene ud på hjemmesiden?

Selv tak.
Artiklerne stammer fra Båd-Revyen, som vist lukkede og slukkede efter årgang
1985. Hvorvidt du behøver at indhente tilladelse, ved jeg ikke, og jeg kan
ikke fortælle noget om hvem, der har ophavsretten.
Min vurdering er, at der er meget lille risiko for, at nogen føler sine
rettigheder krænket, hvis du gengiver artiklerne.
--
) Hilsen Per
(

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 04:17

Jeg skrev:
>Hvorvidt du behøver at indhente tilladelse, ved jeg ikke, og jeg kan ikke
>fortælle noget om hvem, der har ophavsretten.

Jeg fandt lige ud af, hvem der har ophavsretten: Bonniers Specialmagasiner
A/S
--
) Hilsen Per
(

Fra : andreas_dtu

Dato : 09-11-06 10:41

Hej Per

> [...]
Jeg vælger så bare at leve livet farligt og lægge dem op på siden
Endnu en gang tak.

Mvh.

Andreas

Fra : pkc

Dato : 09-11-06 17:19

> Jeg vælger så bare at leve livet farligt og lægge dem op på siden
> Endnu en gang tak.
> Mvh.
> Andreas

Skriv hvilken kilde du har artiklen fra - så har du gjort noget.....

mhv
Per