BådNyts Vinterstativ
Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 11-10-06 08:13

Hej

Har brugt alle pengene på ny båd. Men nu skal vi jo bruge et vinterstativ.

Så er spørgsmålet hvor store både vil i sætte i BådNyts stativ. Min båd 10 m
l 3,5 m b vejer 5,5 ton

Mvh. Mikkel

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 11-10-06 09:51

Hej Morten/Mikkel,

Tillykke med købet af båden!

Jeg håber da at du har et par tusindlapper tilbage for det er ca
prisen på Bådnyts stativ.

Stativet er ganske udmærket om det bliver udbygget med bundramme
og diagonalkryds.

Bådens vægt står nede på bundrammen så støtterne skal kun
tilsikre at båden ikke kan rokke i vinden og dermed vælte.
Til dette formål er støtternes dimmensionering udmærket og
velegnet til at holde båden i stilling.
For at undgå ubehageligheder bør man altid have monteret
diagonalstøtter. Disse støtter må ikke blot være tovværk; men
skal være faste støtter af egnede træbrædder boltet til
stativets ben.

Du kan se en udmærket beskrivelse på www.maximalt.dk ,
teknik/vedligehold, Andet, Bådstativ fra Bådnyt

På et senere tidspunkt hvor du igen kommer til penge kan du
overveje at bygge eller købe et stativ i metal. De er som regel
lidt mere langtidsholdbare; men bådnyts stativ er ganske
udmærket om det bliver efterset og får lidt overfladebehandling.

Mvh/Harding

Fra : Martin K. Jensen

Dato : 12-10-06 18:58

Hej Morten

Prøv evt. at kontakte jeres havne fogde, det kan være at der er nogen der
har efterladt et stativ nede på havnen, du evt. kan købe for billige penge.

Mvh Martin

"Harding E. Larsen (slet GJNP3)" <harding@GJNP3larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11605569480.305886747121889@dtext.news.tele.dk...