Firewalls
Fra : rondo

Dato : 24-06-01 21:10

Jeg har lige et lille spørgsmål vedr. firewalls. Jeg ved at firewalls, der
arbejder på netværkslaget (f.eks. screening routers), er i stand til at
filtrere pakker på baggrund af sende- og modtageadresse, protokol og sende-
og modtageport, men hvad med de firewalls der arbejder på applikationslaget.
Hvilke kriterier bruger de til at filtrere pakker osv. Så vidt jeg ved, kan
de som minimum bruge de samme kriterier, men de må da have nogle flere
muligheder eller hvad?

rondo

______________________________
http://www.studentconsulting.dk

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 25-06-01 13:17

On Sun, 24 Jun 2001 22:10:20 +0200,
rondo <Ronnie.Alstrup@post.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> de som minimum bruge de samme kriterier, men de må da have nogle flere

Det har de saa sandelig ogsaa. De kan aflaese indholdet af pakken og validere
herpaa. De kan vel nok ogsaa i hoejere grad forstaa den givne protokols
kommunikationsproces og derved filtrere paa dette.

--
Jesper

Kan man forstaa kvinder med en babelfisk?? - JL

Fra : Søren Emig

Dato : 06-07-01 17:07

> Jesper
>
> Kan man forstaa kvinder med en babelfisk?? - JL

Kun hvis man stikker den ind i øret og siger 42 helt vildt højt.