Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"analog blitz" på digital??
Fra : Daniel Pedersen

Dato : 21-11-06 21:18

Hey, Gruppe

Hvis jeg erhverver mig et SLT canon digital kamera (måske EOS 400D) kan jeg
så bruge de blitze jeg har

Canon 160 Speedlight,

Canon 300 TL speedlight

Carena 300 af dobbelt flash

Kan en af dem bruges sammen med et digital,

Vil håbe at min Carena kan, den er som ny og virkelig lys stærk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 22-11-06 08:55

Daniel Pedersen skrev:

> Kan en af dem bruges sammen med et digital,

Umiddelbart kan de alle bruges, men kun manuelt.
Dvs. du skal stille blænden i forhold til afstanden.
Mht. Carena blitzen skal du sikre dig at den ikke har for
stor spænding over kontakten. Kan du kortslutte den med f.eks. en
kontorclips og stadig bruge armen bagefter, skulle
den være ok.

Peter Schrøder

Fra : MW

Dato : 22-11-06 16:10

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Umiddelbart kan de alle bruges, men kun manuelt.
> Dvs. du skal stille blænden i forhold til afstanden.

Hvis blitzen har indbygget automatik virker den på alle kameraer

> Mht. Carena blitzen skal du sikre dig at den ikke har for
> stor spænding over kontakten. Kan du kortslutte den med f.eks. en
> kontorclips og stadig bruge armen bagefter, skulle
> den være ok.

Din ølarm er et ualmindeligt ringe voltmeter

mvh/MW

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 22-11-06 20:17

Tak for svar, ja det er korrekt, jeg skal justere blitzen, men den virker,
he he, det var egentlig rart,