Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gode foto bøger?
Fra : Roland

Dato : 04-11-06 18:53

Hejsa i Ng.

Jeg er lige begyndt at interrasere mig for foto og hvad der nu følger
med................. Det startede bare med at jeg skulle have et nyt digi.
camera som blev et Fujifilm S650fd og nu kan jeg sku ikke lade det ligge

Men der er jo så mange indstillinger og valgmuligheder at jeg ikke ved hvad
de bruges til eller hvad der er bedst i de pågældende situationer.

Så jeg vil gerne have købt mig nogle bøger om foto, som starter helt fra
begyndelsen.
Hvad kan i anbefale?

Roland

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 05-11-06 10:22

"Roland" <prc@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad de bruges til eller hvad der er bedst i de pågældende situationer.
>
> Så jeg vil gerne have købt mig nogle bøger om foto, som starter helt fra

Hej Roland

Ja der findes mange gode og endnu flere dårlige foto bøger.
Jeg vil tro, at du ville have glæde af en bog som Politikens bog om Digital
Fotografering ca, 250.-kr
Den er god af have som opslagsbog.

foto hilsen fra Flemming Aagaard

Fra : Kim Schulz

Dato : 05-11-06 10:47

On Sun, 5 Nov 2006 10:22:07 +0100
"Flemming Aagaard" <samleren@stofanet.dk> wrote:

> Ja der findes mange gode og endnu flere dårlige foto bøger.
> Jeg vil tro, at du ville have glæde af en bog som Politikens bog om
> Digital Fotografering ca, 250.-kr
> Den er god af have som opslagsbog.

Den kan jeg godt tilslutte mig om end der er lige lovligt meget
photoshop snak i den.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-11-06 10:52

Roland wrote:

> Hvad kan i anbefale?

De næste fire måneder vil det alligevel være småt med godt lys, hvis vi
er meget heldige, så vil der måske komme 10-12 dage, hvor der omkring
middagstid er 3-4 timer med sol og en blå himmel.

Så gå på dit lokale biblioteket og lån alt hvad de har af fotobøger, alle
de grundlæggende ting er ens for analog- og digital fotografi, så du
behøver ikke at sortere, bare læs dem allesammen fra en ende af...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Claus Sikora

Dato : 05-11-06 14:29

Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
> alle de grundlæggende ting er ens for analog- og digital fotografi, så
> du behøver ikke at sortere, bare læs dem allesammen fra en ende af...

Kig på www.fotostart.dk der kan man få utrolig meget lækker grundviden
men pas list på...Det er vanedannende :D
Jeg har ihvertfalf selv været rigtigt glad for den side hvor der også er
et godt forum hvor du kan stille spørgsmål..

/Claus

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-11-06 20:13

Roland wrote:
> [...]
> de bruges til eller hvad der er bedst i de pågældende situationer.
>
> Så jeg vil gerne have købt mig nogle bøger om foto, som starter helt fra

Hmmm... med fare for at anbefale noget forkert:

-på det stadie jeg er, har jeg med glæde genanskaffet Ansel Adams' "The
camera" og "the negative" og "the print". De har bragt orden i noget af
min barne-lærdom fra slut '60-erne. Og selv om de er fra filmens tid,
har jeg nydt to ting: jeg kan tænge datiden ind i den digitale
tidsalder, og jeg kan se mange ting, der bare hedder noget andet end
dengang.

Lad være med at købe dem, men find dem på bib..

Bo //

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-11-06 12:52

Niels Riis Ebbesen wrote:

> De næste fire måneder vil det alligevel være småt med godt lys, hvis vi
> er meget heldige, så vil der måske komme 10-12 dage, hvor der omkring
> middagstid er 3-4 timer med sol og en blå himmel.

Og? Man kan da sagtens tage billeder selv om det ikke er blå himmel.
Faktisk giver våde veje, fortove, vandpytter mv tit nogle interessante
billeder. Specielt hvis man går S/H. I gamle dage kørte jeg HP5+ ved
ISO800, men det burde være både nemmere og bedre med digitalt, ikke?

> Så gå på dit lokale biblioteket og lån alt hvad de har af fotobøger, alle
> de grundlæggende ting er ens for analog- og digital fotografi, så du
> behøver ikke at sortere, bare læs dem allesammen fra en ende af...

At låne en stak bøger er fint nok. Men efter de første par stykker
kan man nok godt bladre hurtigt igennem det grundlæggende...

/Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-11-06 14:39

Roland <prc@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> de bruges til eller hvad der er bedst i de pågældende situationer.
>
> Så jeg vil gerne have købt mig nogle bøger om foto, som starter helt fra

Prøv denne:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/032147404X/026-1807796-7550064

Den er skrevet som en "Tips og Tricks" bog og kan bruges som hurtigt
opslagsværk efter behov.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...