Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Små kameraer vs. lidt større (digital)
Fra : Mikael Klynder

Dato : 18-10-06 19:04

Hej.

Er på kig efter et kamera, og er ved at bestemme mig for hvad det skal kunne
osv. Har et godt øje til Canon Ixus 800 IS.

Men der er en ting jeg spekulerer lidt over. For nogenlunde samme penge
findes jo PowerShot A710 IS, som er lidt større. Det er meget tæt på at de
kan det samme, så vidt jeg lige kan se.

Er der nogen væsentlig forskel i kvalitet eller brugbarhed på de helt små og
så de lidt større (men stadig små ?

Hvad jeg lige kan komme frem til af fordele ved de "store" er:

Bedre greb, mindre risiko for fumlen.
Bedre plads til batterier.
Det helt store spørgsmål, som jeg godt kunne bruge hjælp til: Kvalitet af
optik?

Mvh Mikael

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-10-06 19:57

Mikael Klynder wrote:

> Er på kig efter et kamera, og er ved at bestemme mig for hvad det skal kunne
> osv. Har et godt øje til Canon Ixus 800 IS.

Prøv at spørge i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mikael Klynder

Dato : 18-10-06 21:24

> Prøv at spørge i news:dk.fritid.foto.indkoeb

Det gør jeg da... havde kigget overskrifter her i gruppen, og set at der var
tilsvarende spørgsmål... derfor placeret her. Ville have troet at
..indkoeb hovedsageligt var priser, forhandlere osv., hvilket jeg ikke er
interesseret i.

Nu _behøvede_ spørgsmålet jo ikke have noget med forestående indkøb at gøre.
Det er sådan set blot undren over, at de to forskellige kamerastørrelser
generelt har (næsten) samme specifikationer, og samme pris. Uanset mærke.
Hvorfor skulle folk så vælge den "klodsede" frem for den handy. Hvor er
forskellen...

Vi snakkes, hvis jeg engang falder over et spørgsmål der har hjemme her...
hvad det så end præcist er?!

Mvh Mikael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-10-06 21:41

Mikael Klynder skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Det gør jeg da... havde kigget overskrifter her i gruppen, og
> set at der var tilsvarende spørgsmål...

Fordi andre også poster forker, så bliver det ikke mere rigtigt.

Opdelingen af gruppen volder stadig mange problemer

> Vi snakkes, hvis jeg engang falder over et spørgsmål der har
> hjemme her... hvad det så end præcist er?!

Meget groft stillet op:

Fotografering = her
Billeder = billedsnak
Isenkrammet = indkoeb

Logisk eller ej - det tages jævnligt op til debat - men nu er det
sådan, og så må vi affinde os med det.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Mikael Klynder

Dato : 18-10-06 21:51

> Logisk eller ej - det tages jævnligt op til debat - men nu er det sådan,
> og så må vi affinde os med det.

Yes. Tak for info, måske man skulle overveje navneændring! Dine betegnelser
brugt som nyhedsgruppenavn ville nok forhindre denne type fejlpost
dk.fritid.foto.isenkram, den er da til at forstå.

Mvh Mikael

Fra : Leif Langgaard

Dato : 19-10-06 10:32

> Meget groft stillet op:
>
> Fotografering = her
> Billeder = billedsnak
> Isenkrammet = indkoeb

Ja, og forkert, generel oplysning om nye kameraer m.m. og diskussioner
omkring "isenkrammet" diskuteres i news:dk.fritid.foto med mindre det drejer
sig om spørgsmål relateret til et produkt som man overvejer at købe.

Se uddrag af fundatsen for news:dk.fritid.foto.indkoeb :

3. Fundats:
Gruppen er tiltænkt spørgsmål, vejledning og debat omkring indkøb af
fotoudstyr, det være sig spørgsmål vedrørende indkøb af nyt eller
brugt fotoudstyr.
Derudover udveksling af erfaringer med handel i ind- og udland,
diverse udenlandske forretninger, toldregler, forsendelse, garanti
m.m.

Du burde være klog nok til at lade disse "gråzoneindlæg" passere i stilhed,
noget som også styregruppen har ytret ønske om ville ske!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS: