Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vedr. Auto zomm på canon eos 350d
Fra : Billy Bob

Dato : 18-10-06 15:13

Hej Gruppe!

Er der nogen der ved om der er auto zoom på ovennævnte kamera og om man kan
have lcd skærmen tændt og tage billeder igennem den eller om man skal bruge
søgeren.

Vh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-06 15:22

"Billy Bob" <friis13@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe!
>
> Er der nogen der ved om der er auto zoom på ovennævnte kamera

Nej - der er autofocus

og om man kan
> have lcd skærmen tændt og tage billeder igennem

Nej

den eller om man skal bruge
> søgeren.

Ja

Fra : Hans

Dato : 18-10-06 16:08

> [...]
kan
> have lcd skærmen tændt og tage billeder igennem den eller om man skal

Hvad er auto zoom?

Fra : Hans

Dato : 18-10-06 16:09

> [...]
kan
> have lcd skærmen tændt og tage billeder igennem den eller om man skal

Hvad er auto zoom?

Fra : Billy Bob

Dato : 18-10-06 17:19

Auto zoom er at kameraet kan zoome og at du ikke skal gøre det selv.
Vh
Jan

Fra : Brian Lund

Dato : 18-10-06 17:22

> Auto zoom er at kameraet kan zoome og at du ikke skal gøre det selv.

Er der overhovedet nogen kamera der kan det? - Og hvordan holder man så styr
på hvornår det zoomer!?
Eller mener du elektronisk zoom hvor du trykker på en knap for at zoome ud
og ind? (Som på de fleste kompaktkamera)

Jeg kender ingen spejlrefleks kamera der understøtter elektronisk zoom..!

Brian

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 18-10-06 18:16

On Wed, 18 Oct 2006 18:21:35 +0200, "Brian Lund"
<geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>og ind? (Som på de fleste kompaktkamera)
>
>Jeg kender ingen spejlrefleks kamera der understøtter elektronisk zoom..!

----------------------
Gad vide om ikke Billy Bob eftersøger den funtion man har på et
videocamera ? Man trykker på en knap og der zoomes ind indtil man
slipper igen og omvendt den anden vej. Det er vist ikke noget der er
på noget DSLR - i hvertfald ikke på mit Canon 350D. Her er det hårdt
manuaelt håndarbejde
Mogens

Fra : Kenneth

Dato : 19-10-06 09:23

Hvordan kan kameraet vide hvor langt du ønsker at zoome ind/ud ? - jeg
haraldrig hørt dette udtryk før, den er du da vist selv kommet frem til
hva´?
Autofocus derimod - jeps, det har 350érn of dejlig hurtig er den også.
De fleste spejlrefleks kan ikke benyte skærmen når der skal tages billeder,
spejlet er i vejen.
Jeg mener det er olympus der nu har lavet en model eller to som kan alligvel

/Kenneth

Fra : Billy Bob

Dato : 18-10-06 17:20

Er det mugligt at eftermontere en "motor" så man kan auto zoome

Fra : Mogens Hansen

Dato : 18-10-06 17:25

"Billy Bob" <friis13@hotmail.com> wrote in message
> Er det mugligt at eftermontere en "motor" så man kan auto zoome

Hvilket problem prøver du at løse ?

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans

Dato : 18-10-06 17:31

> "Billy Bob" <friis13@hotmail.com> wrote in message
>
> Hvilket problem prøver du at løse ?
>
> Venlig hilsen
>
> Mogens Hansen

Jeg tror, at hr. Bob driller.

Fra : Billy Bob

Dato : 18-10-06 17:33

Jeg prøver at løse det at jeg gerne vil have mit kamera til når jeg f.eks
trykker på + eller- knappen at den auto zoomer således at jeg ikke selv skal
zoome manuelt.
Nikko kan ved jeg.

Vh
Jan

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 18-10-06 17:39

On Wed, 18 Oct 2006 18:32:49 +0200, Billy Bob wrote:

> [...]
> trykker på + eller- knappen at den auto zoomer således at jeg ikke selv skal

Hvilket Nikon DSLR kan det?

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 300mm f/2.8 L USM

Fra : Hans

Dato : 18-10-06 17:46

> Jeg prøver at løse det at jeg gerne vil have mit kamera til når jeg f.eks
> trykker på + eller- knappen at den auto zoomer således at jeg ikke selv
> [...]
Hvad er Nikko? Og hvad ved du?

Fra : Ivar

Dato : 18-10-06 17:46

Billy Bob skrev:

> Jeg prøver at løse det at jeg gerne vil have mit kamera til når jeg f.eks
> trykker på + eller- knappen at den auto zoomer således at jeg ikke selv skal
> zoome manuelt.

Lad mig lige gantage: Der er ikke noget der hedder auto zoom.
Canon lavede en gang et Power Zoom objektive, det havde den funktion
du efterlyser. Det er dog for længst udgået. 99 ud af 100 EOS-brugere
ville ikke købe et sådan objektiv. Det er langt hurtigere og bedre
uden Power Zoom.
http://lexinfo.dk/eos/ef-billeder/EF35-80mm%20f4-5.6%20PZ%20s.jpg

Du skal ikke købe et EOS-350!!! Det er vist slet ikke noget for dig.

Ivar Magnusson

--
Liste over objektiver og blitz til Canon EOS:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-10-06 18:04

Ivar wrote:

> [...]
> du efterlyser. Det er dog for længst udgået. 99 ud af 100 EOS-brugere
> ville ikke købe et sådan objektiv. Det er langt hurtigere og bedre

Minolta har lavet noget lign.
Har et 35-80mm stående.. Det er lidt sjovt, for du drejer på det, ligesom
ved et normalt zoom objektiv, men det har kun 2 yderpositioner, og når man
så holder den i enten T(ele) eller W(ide) så kører motoren inden i.. Rimelig
irriterende og langsomt, men en anelse sjovt at prøve :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-10-06 18:03

Billy Bob skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Nikko kan ved jeg.

Hvis du mener Nikon - så nej - ikke på deres spejlrefleks.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Billy Bob

Dato : 18-10-06 17:34

Nej jeg mener det skam helt alvorligt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-10-06 18:02

Billy Bob skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Nej jeg mener det skam helt alvorligt

OK - men nej - det kan det ikke.

Så skal du have et kompaktkamera.

Kompaktkameraer i den "bedre ende" fx Fuji Finepix S9500 kan
heller ikke zoome med knapper - der skal du også dreje på en ring
på objektivet - men der kan du godt bruge skærmen som søger.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Billy Bob

Dato : 18-10-06 19:00

Tak for alle de mange gode svar og ja jeg kom til at skrive forkert navn det
skulle self. være nikon sorry legede lige med ungerne og deres fjernstýrede
bil hedder nikkon ha ha

Vh
Jan