Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blåt billede
Fra : Mort1s1

Dato : 10-10-06 08:05

Jeg har fået min svogers digital kamera i "pleje" for at prøve om jeg kunne
tage nogle biller, hvor himlen ikke bliver unaturligt blå (lilla) - det kan
jeg ikke umiddelbart.
Kameraet er et EXAKTA DG 3300.
Nogen som har en løsning på den blå himmel, for ikke at sige de blålige
billeder. Problemet er helt tydelige størst i sol, men det er selvfølgelig
også der himlen er mest blå.

Mvh
Mort1

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-10-06 08:32

Mort1s1 skrev:
> [...]

> billeder. Problemet er helt tydelige størst i sol, men det er selvfølgelig

Jeg vil også mene at det er white balance = hvidbalance du skal prøve at
have fat på. Start med at ændre hvidbalanceindstillinger på en eller
anden måde.

Hvis det ikke er muligt, eller ikke hjælper, kan I henvende jer til
Praktica <http://www.praktica.de/> som har lavet det, eller at
konstatere at det er et ret billigt kamera, så måske er bedre
farvegengivelser simpelt hen ikke forventelige.

Jeg har ikke kunnet finde nogen anmeldelser af kameraet overhovedet.

Du har i øvrigt allerede startet en tråd om emnet, og fået et svar der.
Hvis du vil have svaret uddybet, så skriv det der, det er en dårlig idé
at starte en ny tråd om samme emne.

mvh

Jesper Brunholm