Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
pressefoto priser igen igen..
Fra : Jakob

Dato : 04-10-06 14:10

Nu er det min tur til at have haft et billede I avisen hvor
krediteringen er blevet glemt. Jeg vil derfor lige høre hvad
standardprisen er for sådan et. Det er vel lidt under A3 format. Jeg har
fundet eksempler på ca. 1000 kr hos pressefotograf forbundet er det i
normalområdet ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bo Hellum

Dato : 04-10-06 14:52

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> wrote in message
> [...]
> standardprisen er for sådan et. Det er vel lidt under A3 format. Jeg har
> fundet eksempler på ca. 1000 kr hos pressefotograf forbundet er det i

Ved ikke om der er en standard, og om det kommer an på hvor sensationelt
billedet er.

Jeg har solgt et ligegyldigt billede til en dansk avis og en norsk avis for
henholdsvis 1000,- og 2000,- Grunden til det var interessant var, at
billedet var taget, samtidig med at der foregik en forbrydelse samme sted.
Tror ikke det var blevet solgt hvis forbrydelsen ikke var sket.

Mener dog at have læst at 1000,- vist ikke er helt i skoven.

Bo

Fra : Jakob

Dato : 04-10-06 16:52

In article <4523bc94$0$12614$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
sofus@post1.tele.dk says...

> Mener dog at have læst at 1000,- vist ikke er helt i skoven.

OK det er også det jeg i mellemtiden har læst mig til på
presseforbundets hjemmeside.

Takker

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : 7c

Dato : 04-10-06 17:35

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> sofus@post1.tele.dk says...

> OK det er også det jeg i mellemtiden har læst mig til på

___

Jeg har et par gange haft noget i avisen og der har deres standartpris været
650 + mums. Dvs. Ca. 812,-

Vh.
Søren C.
www.fotoudlejning.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-10-06 18:57

Jakob wrote:
> [...]
> sofus@post1.tele.dk says...

> OK det er også det jeg i mellemtiden har læst mig til på

Husk hvad Niels altid skriver: For uberettiget brug, kan man taksere det
dobbelte... Er det ikke sådan ca. dét?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : SpookiePower

Dato : 04-10-06 20:18

Hvordan beviser man, at man er ejeren af et billede ?
Er det nok at møde op med originalen ? Men den kunne vel egentligt
bare være en kopi af originalen.

--
My PhotoGallery
www.photo.box2600.dk

Fra : John Larsson

Dato : 04-10-06 21:19

SpookiePower <boxjunk2600@gmail.com> writes:
>Hvordan beviser man, at man er ejeren af et billede ?
>Er det nok at møde op med originalen ? Men den kunne vel egentligt
>bare være en kopi af originalen.

Jo, men i den her slags sagger indebærer ens henvendelse at man gør den
den formastelige opmærksom på, at man er parat til at slæbe ham i
byretten, hvis han mener at han ret til at publicere et billede. Dér,
altså i byretten, skal han så bevise, at han har ret til at bruge
billedet. Normalt kommer det jo ikke så vidt, da den der kræves for et
honorar, som regel jo gerne fortæller dig at han har købt billedet et
bestemt sted. Men hvis man er lidt usikker på om billedet er ens eget,
skal man være opmærksom på at man kan komme galt afsted i en retsag!
Derudover skal man selvlgelig kunne sandsynliggøre sin egen ophavsret til
billedet!

John

Fra : SpookiePower

Dato : 05-10-06 06:01

John Larsson wrote:

> [...]
> skal man være opmærksom på at man kan komme galt afsted i en retsag!
> Derudover skal man selvlgelig kunne sandsynliggøre sin egen ophavsret til

Tak for svaret :)

Fra : Alex W

Dato : 05-10-06 06:44

> fundet eksempler på ca. 1000 kr hos pressefotograf forbundet er det i
> normalområdet ?

Hej Jakob
Vi lægger 100% på den pris billedet er købt for, når de glemmer credits.

/Alex W

Fra : Jakob

Dato : 05-10-06 11:48

In article <45249b89$0$936$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, alex@(slet)
skriverstuen.dk says...

> Hej Jakob
> Vi lægger 100% på den pris billedet er købt for, når de glemmer credits.

OK tak for svaret Alex.

--
Venlig hilsen

Jakob